کد خبر : 14762

موتورسیکلت‌ برقی لایتنینگ استرایک با 120 اسب بخار قدرت

 موتورسیکلت‌ برقی لایتنینگ استرایک با 120 اسب بخار قدرت

موتورسیکلت‌ برقی استرایک به‌زودی به‌عنوان جدیدترین محصولات برند لایتنینگ عرضه می‌شود. ۳ نسخه تولیدی از این موتور، بین ۹۰ تا ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت خواهند داشت.

به گزارش خودروتک ، شرکت لایتنینگ که تاکنون موتور‌های برقی قدرتمند و جذابی را معرفی کرده، این‌بار اولین محصول با تیراژ بالا خود را رونمایی کرده است. موتورسیکلت Strike جدید‌ترین محصول این شرکت است که قیمت پایه آن از ۱۲,۹۹۸ دلار آغاز می‌شود و پک باتری‌های ۱۰ کیلووات ساعتی ۹۰ اسب‌بخار قدرت و گشتاور خارق‌العاده ۲۴۴ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. همچنین شعاع مسافتی این موتورسیکلت برقی در حالت بیشینه به ۱۱۳ کیلومتر در بزرگراه‌ها می‌رسد.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

اطلاعاتی که تاکنون گفتیم، مربوط‌به نسخه پایه‌ای این موتورسیکلت بود؛ اما دو نمونه میان‌رده و کربن ادیشن هم از این موتورسیکلت عرضه می‌شود. نمونه میان‌رده‌ای استرایک از باتری‌های ۱۵ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و قادر به طی مسافت ۱۶۸ کیلومتر در هر بار شارژ است. قیمت پایه‌ای در نظر گرفته شده برای نسخه ۱۶,۹۹۸ دلار خواهد بود. نسخه جذاب کربن ادیشن، قدرتمند‌ترین نسخه تولیدشده از موتورسیکلت لایتنینگ استرایک خواهد بود که با بهره‌مندی از پک باتری‌های ۲۰ کیلووات ساعتی، ۲۴۱ کیلومتر مسافت را طی می‌کند و ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

قیمت پایه‌ای در نظر گرفته شده برای نسخه کربن ادیشن ۱۹,۹۹۸ دلار خواهد بود. در نسخه کربن ادیشن، قابلیت شارژ سریع مرحله ۳ به‌صورت استاندارد در نظر گرفته شده؛ درحالی‌که برای سایر مدل‌ها، شارژ مرحله ۱ و ۲ در نظر گرفته شده و قابلیت شارژ مرحله ۳ به‌صورت آپشن قابل سفارش خواهد بود. قابلیت شارژ مرحله ۳ به مالکان اجازه می‌دهد تا انرژی مورد نیاز برای طی مسافت ۱۶۱ کیلومتر را تنها در مدت زمان ۲۰ دقیقه بدست آورند. بدیهی است که موتورسیکلت‌های برقی در سواری شهری مسافت بیشتری را طی می‌کنند؛ اما همانند موتورسیکلت Zero S لایتنینگ، در استرایک هم ویژگی‌های ایرودینامیکی‌ای به‌کاررفته تا در سرعت‌های بالا در بزرگراه‌ها، میزان نیروی درگ تا ۳۰ درصد کاهش و شعاع مسافتی افزایش پیدا کند.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

قیمت‌گذاری موتورسیکلت لایتنینگ استرایک نسبت به موتور‌های Zero هم بیشتر است؛ اما با خرید جدیدترین نسخه Zero با نام SR/F شما مجبور به پرداخت ۱۸,۹۹۵ هستید و به ازای این پول، ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و تنها شعاع مسافتی ۱۳۰ کیلومتر در بزرگراه را دریافت خواهید کرد. اما چه چیزی باعث کاهش هزینه‌های ساخت موتورسیکلت لایتنینگ شده است؟ در یک کلام می‌توانیم بگوییم کشور چین. شرکت لایتنینگ به‌تازگی خط تولید جدیدی را در چین راه‌اندازی کرده که به اندازه خط تولید اصلی آن‌ها در سن خوزه کالیفرنیا وسعت دارد. اکنون بسیاری از قطعات این موتورسیکلت برقی در خط‌ تولید چین ساخته شده و سرانجام در کارخانه سن خوزه مونتاژ می‌شود. مسئولان لایتنینگ درصدد هستند تا تولید و عرضه موتورسیکلت‌های خود را تا پایان سال جاری افزایش دهند و به همین منظور، روی کمک دوستان آسیایی خود حساب باز کرده‌اند.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

نسخه‌های معمولی موتورسیکلت لایتنینگ قابلیت دستیابی به سرعت نهایی ۲۲۰ کیلومتربرساعت را خواهند داشت. این در حالی است که سرعت‌ نهایی در نظر گرفته شده برای نسخه کربن ادیشن، با افزایش سرعت ۲۰ کیلومتری به ۲۴۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. موتورسیکلت استرایک نسبت به سایر موتورهای هم‌رده خود مانند LS218 ارتفاع کمتری دارد و با بهره‌گیری از سیستم خنک‌کاری مایع در موتور، عملکرد خوبی را به‌نمایش می‌گذارد. هنوز اطلاعاتی از سیستم تعلیق و ترمز‌های نسخه معمولی در دست نیست اما می‌دانیم که تمامی ویژگی‌های به‌کاررفته در نسخه کربن ادیشن در سایر نمونه‌ها هم به‌عنوان آپشن قابل سفارش خواهد بود.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

این آپشن‌ها شامل ترمز‌های برمبو، عقربه‌های دیجیتالی و پکیج قدرتی می‌شود. باتوجه‌به مشخصات به‌کاررفته در موتورسیکلت لایتنینگ استرایک، پیش‌بینی می‌شود که این موتور در پیست‌های مسابقه هم عملکرد قابل قبولی داشته باشد. نسبت به موتورسیکلت LS-218، استرایک طراحی جذاب‌تری دارد و مکان قرار‌گیری صندلی طوری طراحی شده تا راننده راحتی بیشتری داشته باشد. اهرم گاز موتور هم طوری طراحی شده تا عکس‌العمل سریعی داشته باشد. در حال حاضر موتورسیکلت لایتنینگ استرایک را می‌توان به‌عنوان تنها موتورسیکلت اسپرت برقی با قیمت مناسب معرفی کرد.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

نسخه پایه‌ای این موتور شاید شعاع مسافتی کمی داشته باشد اما برای استفاده روزانه در مسیر‌های شهری، بهترین گزینه محسوب می‌شود. شاید تجربه و حضور لایتنینگ نسبت به برند Zero و موتورهای SR/F در بازار کمتر باشد، اما ظاهر و قیمت استرایک هر خریداری به خود جذب می‌کند. با گسترش روز‌افزون تولید و عرضه موتور‌های برقی و محبوبیت این کلاس، پیش‌بینی می‌شود که این دست موتورها به‌زودی جای موتورسیکلت‌های بنزینی در بازار را تصاحب کنند. اولین نمونه‌های موتورسیکلت لایتنینگ استرایک تا سه ماه آینده عرضه می‌شوند. نمونه‌های کربن ادیشن زودتر از سایر نمونه‌ها عرضه می‌شوند.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها