کد خبر : 13851

مقایسه 12 خودرو هم کلاس بازار ایران برای خرید بهتر

مقایسه 12 خودرو هم کلاس بازار ایران برای خرید بهتر

با متنوع شدن بازار خودرو در ایران انتخاب خودروهای جدید دشوارتر می‌شود. در هر بازه قیمتی خودروهای بیشتری قرار می‌گیرند و همین موجب می‌شود تا دو‌راهی‌های بیشتری سر راه خریداران به وجود بیاید. به خصوص برای کسانی که قصد دارند اولین ماشین خود را خریداری کنند. هیچ خودرویی بدون نقص نیست و در عین حال حتی به ظاهر بدترین خودروها هم محاسنی دارند.

به گزارش خودروتک، در ادامه خودروهایی که از نظر قیمتی به هم نزدیک هستند با یکدیگر مقایسه و با زبانی ساده سعی شده اطلاعات کلی و اولیه درخصوص هر خودرو به خوانندگان ارائه شود تا در نهایت خریداران بتوانند با توجه به نوع استفاده و علایق و البته بودجه خود انتخاب بهتری در این خصوص داشته باشند.

پژوپارس یا لیفان 620

دو خودرویی که تقریبا می‌توان گفت در بازار ایران کم‌اقبال شده‌اند. این روزها آنقدر تنوع در بازار خودرو زیاد است که خودروها زود به زود قدیمی می‌شوند. در این میان پژو پارس یکی از قدیمی ترین‌های بازار ایران است خودرویی که حجم موتوری برابر با لیفان ۶۲۰ دارد. قدرت لیفان ۶۲۰ بسیار بالاتر از پارس بوده و تکنولوژی به‌روز‌تری دارد. ظاهر هر دو خودرو خوب است و درون کابین نیز طراحی مناسبی دارند اما کیفیت به کار رفته درون کابین لیفان بهتر از پژو پارس است. امکانات لیفان نیز در سطح بالاتری از پارس قرار دارد. از نظر شتاب و سرعت نیز باز این لیفان چینی است که از پارس پیشی می‌گیرد. همچنین در زمینه مصرف سوخت نیز پارس اشتهای بیشتری برای بنزین دارد اما خدمات پس از فروش پارس را نمی‌توان نادیده گرفت و البته بازار دست‌دوم پارس نیز به مراتب بهتر از لیفان است. هر دو خودرو فضای زیادی درون کابین و برای بار دارند و از این‌رو برای خانواده‌های پر‌جمعیت مناسب هستند. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را مناسب برای خانواده‌ها دانست اما اگر شتاب و سرعت بهتر بخواهید لیفان می‌تواند انتخاب خوبی باشد و اگر خدمات پس از فروش گسترده مد نظر شماست، پارس را انتخاب کنید.

پژو207 یا رنو ساندرو

 

دو هاچ بک فرانسوی بازار ایران که اتفاقا پر‌طرفدار هم هستند، پژو ۲۰۷اتوماتیک و رنو ساندرو تازه وارد که هر دو خودرو به واسطه داشتن گیربکس اتوماتیک در بازار ایران موفقند. پژو ۲۰۷در ایران خودرو و رنو ساندرو در پارس خودرو تولید می‌شوند. هر دو خودرو از موتورهایی هم حجم بهره می‌برند اما موتور پژو قدرت بیشتری تولید می‌کند که این قدرت بیشتر به منزله شتاب بیشتر پژو نیست چراکه عملکرد گیربکس ساندرو بهتر بوده و از طرف دیگر خودرویی چالاک‌تر است. همچنین سواری نرم تری نسبت به ۲۰۷ دارد و از ضربه‌های ناگهانی گیربکس همانند ۲۰۷ در آن خبری نیست. مصرف سوخت ساندرو نیز کمتر از ۲۰۷ است اما ۲۰۷ چهره‌ای زیبا‌تر و امکاناتی قابل‌‌توجه‌تر نسبت به همتای فرانسوی رومانیایی‌اش دارد. هر دو خودرو در کابین فضای زیادی ندارند اما شاید وضعیت ساندرو را بتوان بهتر دانست. خدمات پس از فروش هر دو خودرو گسترده است اما لوازم یدکی پژو فراوان‌تر و البته ارزان‌تر از ساندروست. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را هاچ بک‌هایی مناسب برای بازار ایران دانست، خودروهایی که برای رانندگی شهری مناسبند و برای خانواده‌های کم‌جمعیت می‌توانند گزینه خوبی باشند.

لکسوس ES250 یا بنز E250

 

دو سدان لوکس بازار ایران. خودروهایی که همه چیز را برای راننده و سرنشینان در نظر گرفته‌اند. خودروهایی زیبا با امکاناتی زیاد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند بنز از حجم موتور کمتری نسبت به لکسوس برخوردار است اما از قدرت بالاتری بهره می‌برد. فضای کابین هر دو خودرو لوکس و با کیفیت است اما این لکسوس است که در زمینه امکانات از بنز پیشی می‌گیرد. شتاب‌گیری بنز بهتر از لکسوس بوده و مصرف سوخت پایین‌تری نیز دارد.کابین لکسوس جادار‌تر از بنز بوده و فضای عقب کابین بیشتر است. در بازار نیز برتری از آن بنز است چراکه در بازار E۲۵۰ همانند پول نقد بوده و به راحتی خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که لکسوس به سختی خرید و فروش می‌شود. خدمات پس از فروش هر دو خودرو در سطح متوسطی قرار دارد. به‌طور کلی اگر به دنبال خودرویی با امکانات زیاد هستید می‌توانید لکسوس ES۲۵۰را انتخاب کنید اما اگر قوای حرکتی و بازار خرید و فروش برای شما اهمیت فراوانی دارد، بنز بهترین انتخاب برای شماست.

بی‌ام‌و 428i یا بنز E350

 

دو خودروی کروک بازار ایران خودروهایی که آوازه رقابتشان در همه جای دنیا پیچیده است. در ایران نیز رقابت بین بنز و بی‌ام‌و همیشه وجود داشته و دارد. بنز E۳۵۰ که البته متعلق به نسل قبل این کلاس است و از سال ۲۰۱۳ به بعد راهی بازار ایران نشد چراکه حجم موتورهای بالای ۲۵۰۰سی‌سی دارند. در سوی دیگر سری تازه وارد بی‌ام‌و که سری ۴ است و نمونه‌های کروک بی‌ام‌و را در این سری می‌بینیم. این دو خودرو هر دو در نمونه‌های صفر کیلومتر تقریبا در یک رده قیمتی قرار دارند. موتور بنز پر‌حجم‌تر از بی‌ام‌و بوده و قدرت بیشتری نیز تولید می‌کند. شتاب و سرعت بنز نیز بالا‌تر است اما بی‌ام‌و با توجه به مدل بالا بودن ارزش خرید بیشتری دارد. از نظر امکانات ۴۲۸ در سطح بالاتری قرار دارد و سقف فلزی آن نیز اگرچه وزن خودرو را بالا می‌برد اما یک مزیت به حساب می‌آید چراکه سقف بنز برزنتی بوده و امکان پارگی در آن زیاد است. به هر ترتیب هر دو خودرو طرفداران خودشان را دارند اما این بی‌ام‌و است که در بازار با اقبال بیشتری همراه است. د ر زمینه خدمات پس از فروش هم بی‌ام و در ایران ثبات بیشتری داشته و دارای نمایندگی رسمی است.

رنو داستر یا جیلی امگرندX7

 

دو خودرویی که هر دو وارداتی هستند. یکی را چینی‌ها می‌سازند و دیگری را فرانسوی‌ها. این دو خودرو تفاوت‌های زیادی با هم دارند اما تقریبا در یک محدوده قیمتی قرار گرفته‌اند. X۷ از موتوری پر‌حجم‌تر و پر‌قدرت‌تر نسبت به داستر برخوردار بوده و همچنین گیربکس ۶سرعته اتوماتیک را ارائه می‌دهد این در حالی است که داستر از گیربکس ۴سرعته اتوماتیک برخوردار است. تا اینجای کار کفه ترازو به سمت X۷ سنگینی می‌کند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که این داستر است که از شتاب‌گیری بهتری برخوردار است چراکه عملکرد گیربکس X۷ بسیار ضعیف بوده و تاخیر در تعویض دنده‌ها بالاست. اما جیلی ظاهر به مراتب بهتری از داستر طراحی کرده و همچنین درون کابین نیز از طراحی چشم‌نوازتری نسبت به داستر برخوردار است. مصرف سوخت داستر اما اقتصادی‌تر از جیلی بوده و داستر با توجه به داشتن سیستم تعلیق حرفه‌ای‌تر و زیربندی بهتر عملکرد بهتری در مسیرهای ناهموار دارد. در بازار دست دوم نیز داستر موفق تر عمل کرده و بازار بهتری نسبت به X۷ دارد. هر دو خودرو در بازار قیمت‌های کمتری نسبت به شرکت عرضه‌کننده دارند. همچنین در زمینه خدمات پس از فروش نیز هر دو خودرو در سطح متوسطی قرار دارند اما وضعیت داستر کمی بهتر از جیلی است. به‌طور کلی اگر به دنبال خرید خودرویی زیبا‌تر با امکانات بیشتر هستید، جیلیX۷ را بخرید اما اگر به دنبال خودرویی با کیفیت بالاتر و همچنین شتاب و سرعت بهتر هستید، داستر انتخاب بهتری خواهد بود.

هوندا آکورد یا هیوندای آزرا

 

هوندا آکورد و هیوندای آزرا دو خودروی جذاب در این کلاس هستند که از نظر قیمتی نیز تقریبا نزدیک به هم بوده و از نظر ابعاد در یک کلاس قرار دارند، با این تفاوت که آزرا دیگر راهی بازار ایران نمی‌شود چراکه حجم موتور بالای آن مانع از ورود آن به بازار ایران شده است. در سوی دیگر هوندا آکورد با کیفیت را می‌بینیم که خودرویی زیبا و البته جذاب است. حجم موتور آزرا بیشتر از آکورد بوده و قدرت بیشتری نیز تولید می‌کند اما آکورد خودرویی جذاب‌تر با کیفیت سواری بسیار بالاتر نسبت به آزراست. درون کابین طراحی متفاوت‌تری را شاهد هستیم و همچنین کیفیت مواد به کار رفته درون کابین آکورد نیز به مراتب بالاتر است. مصرف سوخت آکورد پایین‌تر بوده و فضای کابین این خودرو نیز همه چیز را برای یک مسافرت طولانی مهیا می‌کند. خدمات پس از فروش هیوندای گسترده‌تر از هونداست اما میزان خرابی آکورد بسیار پایین‌تر از آزراست. این در حالیست که نمونه‌های صفر کیلومتر آزرا مربوط به سال ۲۰۱۴هستند. به‌طور کلی می‌توان در این محدوده قیمت آکورد را خودرویی اقتصادی‌تر از آزرا دانست اما شتاب و سرعت آزرا بالاتر است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها