کد خبر : 13779

تیونینگ روی نسخه سفارشی موتورسیکلت ب ام و

تیونینگ  روی نسخه سفارشی موتورسیکلت ب ام و

شرکت Vagabund Moto اتریش نسخه سفارشی از موتورسیکلت بی‌ام‌و R nineT را بازسازی و تولید کرده است که با استاندارد TÜV مطابقت دارد.

به گزارش خودروتک ، فرض کنید می‌خواهید موتورسیکلت خود را سفارشی کنید و آن را طبق سلیقه خود تغییر دهید. هنگامی که شماره شناسایی VIN روی شاسی‌ و پیشرانه موتورسیکلت با هم تطابق دارند، مشکل خاصی وجود ندارد؛ اما وقتی که شماره شناسایی وسیله نقلیه با سایر موارد منطبق نباشد، مشکلاتی ایجاد می‌شود. اما در بعضی از کشورها، مقررات سختی برقرار است؛ کشورهای حوزه آسیای جنوب شرقی، اجازه ثبت و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های سفارشی را نمی‌دهند.

VAGABUND BMW R NINE T motorcycle / بی ام و موتورسیکلت

با این وجود در کشورهایی از جمله آلمان، سوئیس و اتریش سیستم TÜV مشهور است. TÜV برای تقریباً هر قطعه‌ای در موتورسیکلت که اصلاح یا سفارشی شده، نیاز به تائید رسمی دارد. قاب موتورسیکلت به هیچ وجه نباید جوش داده شود و حتی صدا خفه‌کن جدید نیز باید برچسب تائید داشته باشد و برای مدل موتورسیکلت خاصی که فرد سوار می‌شود، طراحی شده باشد.

VAGABUND BMW R NINE T motorcycle / بی ام و موتورسیکلت

این موضوع باعث می‌شود که زندگی برای مهندسان حرفه سفارشی‌سازی در کشورهای آلمانی‌زبان خیلی مشکل شود. اما پل براوخارت و فیلیپ رابل از شرکت Vagabund Moto اتریش توانسته‌اند با روش خاصی بدون تغییر سبک طراحی، این سیستم را دور بزنند. تقریباً‌ چهار سال از آغاز فعالیت Vagabund برای سفارشی‌سازی موتورسیکلت می‌گذرد، اما این مدل بی‌ام‌و سخت‌ترین چالش این شرکت طی چهار سال اخیر به شمار می‌رود. 

VAGABUND BMW R NINE T motorcycle / بی ام و موتورسیکلت

مدل R nineT که در اینجا مشاهده می‌کنید، اولین نسخه از سری جدید موتورسیکلت‌های V nineT است و با وجود کارهای گسترده سفارشی‌سازی، موفق شده تا گواهینامه TUV را دریافت کند. تنها هشت هفته طول کشید تا موتورسیکلت Vagabund بی‌ام‌و V nineT به مرحله تولید برسد که کمترین بازه زمانی برای یک مدل سفارشی با قطعات بازطراحی‌شده به شمار می‌رود.

VAGABUND BMW R NINE T motorcycle / بی ام و موتورسیکلت

شرکت Vagabund که کارگاه اصلی آن در شهر گراتز اتریش قرار دارد، مجموعه کاملی از قطعات بدنه موتورسیکلت را بازطراحی و تولید کرده است که از جمله می‌توان به چراغ عقب LED یکپارچه، زین چرمی جدید، کاسه چراغ و گلگیر جلو اشاره کرد. این تغییرات باعث می‌شود تا موتورسیکلت سفارشی Vagabund چهره‌ای آینده‌محور داشته باشد. 

VAGABUND BMW R NINE T motorcycle / بی ام و موتورسیکلت

پل براوخارت درباره این موتورسیکلت سفارشی می‌گوید: ما در ابتدا از طرح‌های دو بعدی استفاده کردیم تا بتوانیم تصوری بهتر از تغییرات و تناسب قطعات داشته باشیم. در ادامه از اسکن ۳ بعدی بی‌ام‌و R nineT بهره بردیم تا بتوانیم تمام قطعات Vagabund را به‌طور کامل با قطعات ساخت بی‌ام‌و جایگزین کنیم. قطعات جدید موتورسیکلت با استفاده از چاپگر سه‌بعدی لیزری در یک شرکت متخصص نمونه‌سازی اتریشی تولید می‌شود. مواد استفاده‌شده انعطاف‌پذیر، مقاوم دربرابر بنزین و مقاوم دربرابر اشعه فرابنفش هستند و از این فناوری در تولید خودرو نیز استفاده شده است.

VAGABUND BMW R NINE T motorcycle / بی ام و موتورسیکلت

سطح پرداخت و رنگ‌آمیزی با کار بی‌ام‌و تفاوت زیادی دارد و حتی از آن نیز تا حدودی بهتر است. البته این فرایند اصلاً آسان نبود و Vagabund با مشکلات فراوانی روبه‌رو شد. پل براوخارت ادامه داد: با این مدل سفارشی، ما مسیر جدیدی در پیش گرفتیم. تفاوت زیادی بین ابزارهای برش و بازسازی آن‌ها در ساختار موجود موتورسیکلت نسبت به مدل اصلی وجود دارد. 

VAGABUND BMW R NINE T motorcycle / بی ام و موتورسیکلت

Vagabund تمام قطعات را به‌صورت جداگانه نمی‌فروشد، اما سطوح مختلف شخصی‌سازی برای خریداران در دسترس قرار دارد. مدل پایه V nineT با رنگ طلایی‌ برای دوشاخه عقب و جلو همراه است. همچنین بهبود مشخصات شامل لوله‌های دوشاخه، پوشش پودری برای بست‌های اکسل و پوشش سرامیکی برای سیستم اگزوز نیز وجود دارد. بعضی از لوازم جانبی و قطعات مورد نیاز این موتورسیکلت سفارشی توسط برندهای بزرگ و شناخته‌شده تأمین می‌شوند. به‌عنوان مثال شرکت Remus نوع خاصی از اگزوز Hypercone خود را منحصراً برای موتورسیکلت V nineT تولید کرده است. سایر قطعات با کیفیت بالا توسط Rizoma تأمین می‌شود، که از جمله می‌توان به پوشش سوپاپ‌ها، مجموعه تعلیق عقب، نشانگرها و اهرم‌های کنترل اشاره کرد.

VAGABUND BMW R NINE T motorcycle / بی ام و موتورسیکلت

پل براوخارت می‌گوید: در بالای دوشاخه جلو و فرمان، Motogadget Motoscope Pro قرار دارد و چراغ جلوی Koso Thuderbolt درست زیر آن در کاسه چراغ سفارشی جای می‌گیرد. این چراغ جلو بیش از هزار پرتو نور در حالت نور پایین منتشر می‌کند. این موتورسیکلت شامل تمام ابزارهایی است که علاقه‌مندان موتورسیکلت‌های مدرن نیاز دارند و به آن علاقه‌مند هستند. پکیج رنگ سفارشی نیز طبق سلیقه مشتری ارائه می‌شود که همراه‌با لوگوی آلومینیومی و پوشش رنگ پودری برای قطعات سخت خواهد بود. 

VAGABUND BMW R NINE T motorcycle / بی ام و موتورسیکلت

موتورسیکلت V nineT یک سری فروش محدود مستقل است و به‌عنوان کیت بدنه DIY فروخته نمی‌شود. اما Vagabund می‌تواند نسخه جدید موتورسیکلت بی‌ام‌و R nineT را به‌طور اختصاصی با قیمت ۳۲ هزار دلار برای مشتریان سفارشی‌ کند و سپس آن را در سراسر جهان به مشتری تحویل دهد. علاقه‌مندان اروپایی می‌توانند موتورسیکلت بی‌ام‌و R nineT خود را به کارگاه Vagabund در گراتز ببرند و آن را با هزینه کمتری سفارشی کنند. 

VAGABUND BMW R NINE T motorcycle / بی ام و موتورسیکلت

کیفیت با هزینه ارزانی به دست نمی‌آید، اما موتورسیکلت V nineT می‌تواند بالاترین کیفیت را با کمترین هزینه برای مشتریان به ارمغان آورد. می‌توان این محصول سفارشی را یادآور دوران طلایی ساخت موتورسیکلت در قرن ۲۰ دانست. 

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها