کد خبر : 13769

کمپری که از خانه شخصی هم شیک تر است + تصاویر

کمپری که از خانه شخصی هم شیک تر است + تصاویر

شرکت KZ به‌تازگی تریلری با نام Sonic X معرفی کرده که از بدنه فیبرکربنی و کابینی مدرن بهره می‌برد.

به گزارش خودروتک ، یکی از عوامل مهم در مسافرت و کمپینگ، آسیب‌نرساندن به محیط‌زیست است. معمولا این موضوع برای کمپر‌های بزرگ RV و Motorhome صدق نمی‌کند؛ اما اکنون شرکت KZ Recreational با معرفی محصول دوستدار محیط‌زیست و سبک‌وزن جدیدش با نام Sonic X RV، قواعد جدیدی برای کمپرها به‌وجود آورده است. این کمپر جدید به‌تازگی در ایالت یوتا آمریکا رونمایی شده و برای مسیر‌های خارج از شهر کاملا آماده به‌نظر می‌رسد.

تریلر فیبرکربنی Sonic X RV

مهم‌ترین ویژگی این کمپر ۷.۹ متری، خودمتکی‌بودن برای تولید انرژی موردنیاز است. ۹ باتری لیتیوم‌یونی با مجموع قدرتی نزدیک به ۱,۰۰۰ کیلووات به‌وسیله پنل‌های خورشیدی قرارگرفته روی سقف شارژ می‌شوند. بااین‌حال، با وجود پنل‌های خورشیدی روی سقف، هنوزهم فضای کافی برای قرارگیری قایق کایاک وجود دارد. Sonic X از سیستم منحصر‌به‌فرد آب بی‌نهایت ثانویه (SIWS) بهره می‌برد. اگر شلنگ ۷.۶ متری این سیستم را دورن رودخانه یا دریاچه قرار بدهید، پمپ قدرتمند و سیستم تصفیه تا ۳۷۸ لیتر آب را درون محفظه‌ی این کمپر ذخیره می‌کنند. برای کنترل دما، در داخل کابین از شیشه‌های ضداشعه‌ی ماورای‌بنفش استفاده شده است.

تریلر فیبرکربنی Sonic X RV

نورگیر‌های غلطکی هم روی شیشه‌ها قرار می‌گیرند؛ اما بی‌شک یکی از ویژگی‌های برتر Sonic X RV، بهره‌مندی از بدنه‌ی فیبرکربن است. به‌گفته‌ی شرکت سازنده، مواد به‌کاررفته در بدنه‌ی این کمپر همانند موادی است که در خودروهای لوکس و سوپراسپرت‌ها استفاده می‌شود. به‌لطف فیبرکربن به‌کاررفته در بدنه، اکنون این تریلر وزن بسیار کمی دارد که همین مسئله در حمل‌ونقل سریع و آسان آن نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. لاستیک‌های ۳۰ اینچی آفرود به‌همراه ورقه‌ی محافظ زیر، قابلیت‌های آفرودی این تریلر را ارتقا می‌دهد. ارام کُلتوکیان، مدیرعامل شرکت KZ Recreational، دراین‌باره می‌گوید: وظیفه داریم از محیط‌زیست محافظت کنیم. به‌همین‌دلیل، تصمیم گرفتیم مدلی مفهومی بسازیم که نمایانگر یکی از وظایف اصلی شرکت KZ باشد. وقتی فرایند توسعه‌ی این تریلر را انجام می‌دادیم، قصد داشتیم RV منحصر‌به‌فرد و خودمتکی تولید کنیم که هم در نمای بیرونی مقاوم باشد و هم در نمای داخلی طراحی مدرن داشته باشد تا بتواند نمایانگر سبک زندگی امروزی باشد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها