کد خبر : 1298

بهترین خودروهای آمریکایی سال 2018

بهترین خودروهای آمریکایی سال 2018

وقتی صحبت از ماشین آمریکایی در میان باشد ذهنمان ناخودآگاه متوجه ماسل کار (Muscle Car) و خودروهای اسپرتی مانند شورلت کوروت، کامارو، موستانگ و داج چلنجر می‌شود. در این مطلب ده ماشین آمریکایی برتر سال 2018 را با هم مرور می‌کنیم.

به گزارش خودروتک، اگرچه تعیین ملیت خودرو و زدن برچسب ماشین آمریکایی بر اساس موقعیت جغرافیایی خودروساز صورت می‌پذیرد ولی این روزها شاید نتوان خودروها را بر این اساس به آمریکا نسبت داد چرا که خودروسازانی همچون مرسدس، هیوندای و نیسان نیز در این کشور مشغول به کار هستند. 

برای روشن شدن اینکه ماشین آمریکایی به کدام دسته از خودروها اطلاق می‌شود و در واقع کدام خودرو آمریکایی‌تر از دیگر موارد است، یک مؤسسه مطالعاتی در دانشگاه امریکن یونیورسیتی (American University) در شهر واشنگتن، تحقیقات سالانه‌ای را در صنعت خودرو به عمل می‌آورد تا فهرستی از آمریکایی‌ترین خودروها ارائه دهد. این مؤسسه نه تنها محتویات خودرو بلکه موقعیت جغرافیایی کارخانه و مکان تولید ‌قطعات اصلی مانند موتور، جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت خودرو را نیز بررسی می‌کند. فهرست ده ماشین آمریکایی امسال نیز مدل‌های سال 2018 را بررسی کرده و آمریکایی‌ترین خودروها را به استثنای یک خودرو آمریکایی-ایتالیایی نام می‌برد. با هم نگاهی می‌اندازیم به ده ماشین آمریکایی برتر سال 2018.

10. شورلت کامارو

شورلت کامارو / ماشین آمریکایی

فهرست 10 ماشین برتر را با یک کلاسیک آمریکایی یعنی شورلت کامارو آغاز می‌کنیم. عجیب آن‌که این خودرو یکی از آن ماسل‌ کارهای پرقدرت با موتور V8 نیست. در واقع شورلت کامارو یک موتور توربوشارژ چهارسیلندر دارد. کامارو در آمریکا امتیاز 78.5 را کسب کرده که از نظر تکنیکی در رقابت نزدیک با خودروی بعدی لیست و GMC آکادیا قرار می‌گیرد که جایگاه قبل از آن را به خود اختصاص داده است. البته آکادیا نسبت به سال گذشته افت قابل توجهی از خود نشان داده و به همین دلیل در این فهرست قرار نگرفته است.

 

9. کادیلاک ATS

کادیلاک ATS / ماشین آمریکایی

ماشین آمریکایی بعدی فهرست که پلتفرم اصلی و موتور چهار سیلندر کامارو را دارد کادیلاک ATS است. البته کادیلاک نسبت به کامارو دارای کابین لوکس‌تری بوده و نسخه چهاردر آن نیز در دسترس خریداران است. این خودرو، سال گذشته نیز عملکرد بهتری داشت و اکنون نیز نسخه‌های دیفرانسیل عقب آن امتیازی مشابه نسخه ال ویل درایو (All-Wheel-Drive) را کسب کرده است. خودروهای ال ویل درایو خودروهایی هستند که نیروی موتور آن‌ها از طریق دو دیفرانسیل عقب و جلو و یک دیفرانسیل وسط منتقل می‌شود و نباید با فور ویل درایو (4-Wheel-Drive) دو دیفرانسیلی اشتباه گرفته شوند. کادیلاک ATS خودروی اسپرتی است که قدرت موتور را با فرمان‌پذیری عالی ترکیب کرده است.

 

8. فورد اکسپلورر (Ford Explorer)

ماشین آمریکایی / فورد اکسپلورر

از شورلت و کادیلاک به یکی از محصولات کمپانی فورد موتور (Ford Motor) یعنی فورد اکسپلورر می‌رسیم. در واقع اکسپلورر از نظر امتیازبندی در رقابت تنگاتنگی با دو خودروی قبلی این فهرست است. همه نسخه‌های اکسپلورر نیز امتیاز مشابهی دارند و به طور کلی امتیاز بهتری نسبت به کامارو و کادیلاک کسب کرده‌اند. اکسپلورر اکنون مدتی است که تقریباً بدون تغییر و ارتقا در سطح بازار عرضه می‌شود، ولی فورد نقشه‌های بزرگی برای آن در سر دارد. طبق گزارش‌ها، در حال حاضر نسخه ST این ماشین آمریکایی در حال ساخت است که احتمالاً از همان پلتفرم دیفرانسیل عقب لینکلن اویاتور (Lincoln Aviator)‌ استفاده خواهد کرد. همچنین فورد نسخه هیبرید این خودرو را در قالب ماشین پلیس در تیزری به نمایش گذاشته است.

7. لینکلن MKC

ماشین آمریکایی

لینکلن MKC شاسی بلند دیگری است که در آمریکا فورد اکسپلورر را شکست داده است. این شاسی بلند که بر اساس فورد اسکیپ (Ford Escape) ساخته شده امتیاز 80.5 را کسب کرده و با دو خودروی دیگر این فهرست رقابتی نزدیک دارد. تجربه کاربرها ثابت کرده که این خودرو تجربه رانندگی نرم و راحتی ارائه داده و موتور چهار سیلندر توربوشارژ‌ آن قدرت رضایت‌بخشی تولید می‌کند. این خودرو، فروش خوبی نیز داشته و مدل بعدی آن کورسر (Corsair) نام دارد.

6. فورد تاروس (Ford Taurus)

ماشین آمریکایی / فورد تاروس

فورد تاروس بزرگ‌ترین سدان و آمریکایی‌ترین خودرو این کمپانی است. این خودرو سال گذشته رتبه نهم فهرست ماشین‌های آمریکایی را از آن خود کرده بود و در سال جاری میلادی تا رتبه ششم بالا آمده است. فورد تاروس با امتیاز 80.5 حتی آمریکایی‌تر از اکسپلورر با پلتفرمی یکسان است. همچنین این خودرو رقابتی نزدیک با لینکلن MKC و خودروی بعدی این فهرست دارد. با وجود آن‌که تاروس یک ماشین آمریکایی تمام عیار است ولی مدت زیادی از تولید اولین نسخه آن می‌گذرد. با این اوصاف نسخه تقویت شده آن با موتور V6 با توربوشارژ دوقلو و توان 365 اسب بخار هنوز هم طرفداران زیادی دارد. البته طبق گفته فورد این کمپانی به زودی تولید سدان‌هایش را متوقف خواهد کرد و تاروس نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

5. جیپ رنگلر (Jeep Wrangler)

ماشین آمریکایی / جیپ رنگلر

شاید خودرویی آمریکایی‌تر از جیپ رنگلر در جهان وجود نداشته باشد. طراحی الهام گرفته از جیپ‌های ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم، سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل، محورهای مقاوم مناسب برای رانندگی در هر شرایطی و سقف و درهای جمع‌شونده همگی یک ماشین آمریکایی اصیل را ارائه می‌دهند. ولی حدستان درست است؛ جیپ رنگلر مقام پنجم را در این فهرست از آن خود کرده و خودروهای دیگری در این زمینه آن را شکست داده‌اند. از آن‌جایی که بخشی از کمپانی خودروساز فیات-کرایسلر در اروپا واقع شده نمی‌توان رنگلر را در رتبه بالاتری قرار داد.

4. لینکلن کانتیننتال (Lincoln Continental)

ماشین آمریکایی / لینکلن کانتیننتال

سدان پرچمدار لینکلن کانتیننتال خودروی بعدی فهرست، امتیاز 82.5 را کسب کرده است. این سدان بزرگ با طراحی زیبا، دستگیره‌های ظریف، صندلی‌های قابل تنظیم و موتور V6 با توان 400 اسب بخار و توربوشارژ دوقلو، طرفداران زیادی در بازار خودرو دارد. از طرفی آینده این خودرو هنوز در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و به نظر می‌رسد به صورت دو در نیز به بازار آید.

3. فورد F-150

ماشین آمریکایی / فورد F-150

پرفروش‌ترین پیکاپ‌ تراک سال گذشته یکی از آمریکایی‌ترین ماشین‌ها نیز هست. فورد F-150 امتیاز 82.5 را کسب کرده و در رقابت نزدیک با لینکلن کانتیننتال است. همچنین F-150 تنها پیکاپی است که به فهرست ده تایی موجود راه یافته است. این پیکاپ بزرگ با وجود اندازه‌ بزرگش سواری راحتی ارائه می‌دهد و هر دو مدل 3.5 لیتری V6 و 5.0 لیتری V8 با توربوی دوقلو آن، رضایت کاربر را جلب خواهد کرد. مدل دیزلی جدید این پیکاپ نیز در عمل بسیار رضایت‌بخش است هرچند موتور آن در انگلستان ساخته می‌شود.

2. شورلت ولت (Chevrolet Volt)

ماشین آمریکایی / شورلت ولت

شورلت ولت تنها نیم امتیاز بیشتر از F-150 کسب کرده و به همین دلیل شاید نتوان آن را آمریکایی‌تر از پیکاپ فورد دانست. اگرچه ولت از زمان معرفی‌اش در سال 2016 تغییر زیادی نکرده ولی شورلت بروزرسانی‌هایی را نیز در آن ایجاد کرده است. یکی از بزرگ‌ترین بروزرسانی‌ها سیستمی است که باتری ولت را در نیمی از زمان مورد نیاز برای مدل‌های پیشین شارژ می‌کند.

1. شورولت کوروت

ماشین آمریکایی / شورولت کوروت

این اولین باری نیست که شورلت کوروت در فهرست ده ماشین آمریکایی قرار می‌گیرد. این اسپرت قدرتمند طی دو سال گذشته رتبه پنجم را از آن خود کرده ولی امسال در نهایت با امتیاز 83.5 در جایگاه اول قرار گرفت. البته تنها نسخه اتوماتیک کوروت موفق به کسب چنین امتیازی شده و نسخه دنده‌ای آن تنها موفق به کسب امتیاز 76.5 شده است.

منبع: پلازا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها