کد خبر : 12624

10 محصول خلاقانه صنعت خودروسازی فرانسه

10 محصول خلاقانه صنعت خودروسازی فرانسه

معمولا خودروسازهای فرانسوی بزرگ‌ترین جهش را به دنیای ناشناخته‌های طراحی داشته‌اند، در ادامه به 10 خودرو خلاقانه ساخته شده توسط خودروسازهای فرانسوی نگاهی خواهیم انداخت.

به گزارش خودروتک ، معمولا خودروسازهای فرانسوی بزرگ‌ترین جهش را به دنیای ناشناخته‌های طراحی داشته‌اند، در ادامه به 10 خودرو خلاقانه ساخته شده توسط خودروسازهای فرانسوی نگاهی خواهیم انداخت.

 

ماترا-سیمکا رانچو (Matra-simca Rancho)

جذابیت لازم یک آفرود همراه با پکیج جذابی از امکانات رانندگی خارج شهری در این اتومبیل کنار هم قرار گرفته‌اند. هنوز هم بعد از چهل سال که از تولید این خودرو می‌گذرد، می‌توان به خوبی از آن استفاده کرد. این مدل یک اتومبیل دیفرانسیل جلو بود که نسخه‌ای مجهز به وینچ نیز داشت.

 

AutomobileFa Matra Simca Rancho

رنو Avantime

در طراحی این اتومبیل نبوغ خاصی به کار گرفته شده بود که موجب منحصر به فرد به نظر رسیدن در برابر سایر محصولات بود. این اتومبیل بر اساس مدل Espace ساخته شده بود، اما این یک خودرو حمل و نقل شهری نبود. Avantime دو در کشیده بدون ستون B داشت. همچنین این اتومبیل گنجایش 4 سرنشین را دارا بود که صندلی‌های عقب کمی بالاتر از صندلی های جلو قرار می‌گرفتند.

 

AutomobileFa Renault Avantime

سیتروئن دی‌اس

این خودرو از سیستم تعلیق  هیدرو پنوماتیک با قابلیت تنظیم پیشرفته در زمان خود بهره می‌برد.در تولید اولیه این اتومبیل از ترمزهای دیسکی، فرمان هیدرولیک، کلاچ اتوماتیک، سقف فایبرگلس و بدنه آیرودینامیک صاف و بی نقصی برخوردار بود. این مدل میان سال‌های 1955 تا 1975 تولید و بارها بازطراحی شد. هرچند بسیاری این اتومبیل را دوست ندارند اما یک موفقیت بزرگ و یک شاهکار طراحی و مهندسی بود.

 

AutomobileFa Citroen DS

رنو Espace

رنو Espace اولین خودرو ام‌پی‌وی شناخته شده در اروپا است. این مدل قرار بود جایگزین مدل رانچو باشد، اما PSA این ایده را جذاب ندانست و در نهایت این پروژه از رنو سر درآورد.  طراحی آن بر اساس این دیدگاه است که اگر شما دو فرزند داشته باشید حتما آن‌ها دوستانی خواهند داشت.

 

AutomobileFa Renault Espace

سیتروئن 2CV

خودرویی برای اقشار مختلف مردم بود. از سال 1948 2CV یک خودرو مقرون به صرفه برای اقشار پایین جامعه بوده است که باعث شد تا کارگران اسب‌ها و دوچرخه‌های خود را کنار بگذارند و خودرو سوار شوند. امکانات فوق‌العاده نسبت به زمان خود و کیفیت سواری عالی از 2CV یک خودرو فراموش نشدنی ساخته است.

 

AutomobileFa Citroen 2CV

رنو 16

اولین خودرو هاچبک خانوادگی دیفرانسیل جلو است. مابین سال‌های 1965 تا 1980 تولید شده و موفق‌ترین فروش را در سرتاسر اروپا داشته است. تقاضای بی حد و اندازه برای این خودرو برای آن بود که در نوع خود مدرن، کاربردی، بسیار راحت و آرامش بخش و در نوع خود  باشکوه بود. این اتومبیل از یک پیشرانه با بدنه آلومینیومی و فن خنک کننده برقی بهره می‌برد.

 

AutomobileFa Renault 16

رنو 5 توربو

شاید کمتر کسی در ایران  باشد که رنو 5 را نشناسد. اما این اتومبیل را با بقیه رنو 5‌ها اشتباه نگیرید! این مدل دو در و پیشرانه وسط به حساب می‌آمد. در زمان خود بسیار وحشی و اساسا برای رقابت ساخته شده بود. این خودرو کار خود را با رالی آغاز کرد و  به مبارزه با لانچیا استراتوس پرداخت. پیشرانه رنو5  توربو از نوع 4 سیلندر و مجهز به دو در توربوشارژر با حجم 1.4 لیتر بود و قدرتی معادل 160 اسب‌بخار تولید می‌کرد و همچینن دیفرانسل عقب به شمار می‌رفت.

 

AutomobileFa renault 5turbo

پژو 1007

امروزه طراحی در کشویی برای خودروها به سبک ون‌ها و خودروهای مسافری غیر معمول نیست، اما نکته قابل توجه در پژو 1007 این بود که  در‌های جلوی آن کشویی بود نه عقب. به علاوه آن که قرار گرفتن دو صفر در میان دو عدد برای مدل خودرو پیش از این در محصولات پژو مرسوم نبود بر همین اساس جدالی میان مدیران و مشتریان پژو بر سر تلفظ نام این مدل که باید آن را ده-اُ-هفت یا هزار و هفت خواند در گرفت.

 

AutomobileFa peugeot 1007

سیتروئن ترکشن آوانت

نام این مدل به معنای دیفرانسیل جلو است اما این اولین خودرو دیفرانسیل جلو نبوده ولی  اولین اتومبیل دیفرانسیل جلویی بوده که در سال 1934 به تولید انبوه رسیده است. علاوه بر این در این مدل برای اولین بار بدنه و شاسی به عنوان یک واحدیکپارچه  به جای بدنه و شاسی جداگانه ساخته شد. این ترکیب باعث شد تا هم در وزن خودرو و هم در هزینه‌های تولید آن کاهش قابل ملاحظه‌ای اتفاق بیافتد.

 

AutomobileFa Citroën Traction Avant

رنو Scenic

این خودرو همان Espace است اما کوچک‌تر. روی کاغذ چیز جذابی نیست اما اولین کامپکت ام‌پی‌وی است که در سال 1996 تولید شده است. 

AutomobileFa Renault Scenic

منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها