کد خبر : 12483

بهترین موتورسیکلت های برقی در سال 2018

بهترین موتورسیکلت های برقی در سال 2018

پیشرفت فناوری و توسعه‌ی موتورسیکلت برقی باعث ظهور طرح‌هایی آینده‌محور و جذاب شده است.

به گزارش خودروتک ، در سال‌های اخیر، تحول بزرگی در صنعت خودروسازی و موتورسیکلت‌سازی را شاهد هستیم و آن تولید خودرو و موتورسیکلت الکتریکی است. اگرچه تمام اجزای مختلف موتورسیکلت برقی بسیار جذاب هستند، شاید یکی از نکات مهم‌ درباره‌ی این محصولات، بی‌نیازی به قطعاتی مانند پیشرانه‌ی احتراق داخلی، باک بنزین،‌ کلاچ و سیستم انتقال قدرت متداول،‌ اهرم‌های مختلف و سیستم اگزوز است. این ویژگی به شرکت‌های سازنده اجازه می‌دهد در طراحی موتورسیکلت برقی ایده‌آل، آزادی و فضای زیادی برای خلاقیت داشته باشند. 

افزون‌براین، باعث شده طرح‌هایی آینده‌محور برای موتورسیکلت‌های الکتریکی ارائه شود که بسیار جذاب به‌نظر می‌رسند. به‌هرحال، دنیای کنونی هرروز پیشرفت‌های بیشتری در زمینه‌های مختلف تجربه می‌کند و آماده‌کردن خودمان برای وقایع آینده ضروری است. در این مقاله، با پنج ایده‌ی برتر موتورسیکلت برقی در سال ۲۰۱۸ آشنا خواهیم شد.

موتورسیکلت مفهومی ساسوگا 

electric motorcycle / موتورسیکلت برقی

این طراحی بیشتر شبیه ربات جنگنده در فیلم «جنگ ستارگان» به‌نظر می‌رسد تا موتورسیکلت الکتریکی. همین امر باعث می‌شود بسیار جذاب‌تر از حدمعمول باشد. در این طراحی، باک بنزین متداول حذف شده و دلیلی وجود ندارد فرمان را زیر قطعه‌ای به‌شکل باک قرار ندهیم. در موتورسیکلت مفهومی ساسوگا (SASUGA) چراغ جلو کاملا حذف می‌شود و سرنشین به‌شکلی نامعمول روی زین خواهد نشست تا طراحی آن بیش‌ازپیش متفاوت به‌نظر برسد.

شاید جالب‌ترین بخش این موتورسیکلت برقی تعلیق جلو و عقب باشد. محل قرارگیری باتری‌ها شبیه بلوک سیلندر V-Twin، از بدنه به سمت بیرون برجسته شده‌اند. موتورسیکلت ساسوگا دستاورد هنر طراحی Matt Tkocz، طراح لس‌آنجلسی است که تصمیم گرفت طرح بسیار خاصی برای موتورسیکلت برقی و مفهومی خود ارائه دهد. 

موتورسیکلت برقی SOL

electric motorcycle / موتورسیکلت برقی

در طراحی این موتورسیکلت برقی از موشک الهام گرفته شد است و همین آن را از طرح‌های متداول متمایز می‌سازد. طراح آلمانی SOL Pocket Rocket آن را با زین و فرمان نصب‌شده بر لوله‌ای واقع بالای چرخ‌ها ساخته است. این موتورسیکلت چندان گران‌قیمت نیست و قیمت مدل پایه‌ی آن از ۶,۰۰۰ دلار شروع می‌شود. حداکثر سرعت نسخه‌ی پایه حدود ۵۰ کیلومتربرساعت است و شعاع حرکتی آن نیز به ۵۰ کیلومتر محدود می‌شود. این درحالی‌ است که نسخه‌ی پیشرفته مجهز به باتری بزرگ‌تر می‌تواند به سرعت ۸۰ کیلومتربرساعت برسد و شعاع حرکتی آن نیز به ۸۰ کیلومتر می‌رسد. 

طرح مفهومی RMK E2 

electric motorcycle / موتورسیکلت برقی

می‌دانیم همیشه طرح‌های جدید به تولید نمی‌رسند؛ اما گاهی برخی نوآوری‌ها در طراحی تحسین‌برانگیز هستند و همین باعث می‌شود نگران تولیدنشدن آن‌ها نباشیم. این ایده‌ی فنلاندی نیز نوعی موتورسیکلت برقی مفهومی است که هاب را حذف می‌کند. با این طراحی در آینده، احتمالا موتورسیکلت‌های بدون توپی چرخ در جاده را شاهد باشیم. RMK E2 از طرح نیم‌رخی از موتورسیکلت‌های متداول برخوردار است که باتری بین پاهای موتورسوار قرار می‌گیرد. در این طرح، موتور الکتریکی در دو سمت چرخ عقب قرار می‌گیرد و به تسمه یا زنجیر برای انتقال قدرت نیازی نیست. وزن این موتورسیکلت برقی فقط ۱۰۷ کیلوگرم و حداکثر سرعتش حدود ۱۶۰ کیلومتربرساعت است و می‌تواند تا شعاع ۱۹۳ کیلومتر را با یک‌بار شارژ باتری طی کند.

موتورسیکلت برقی Saroléa Manx7

electric motorcycle / موتورسیکلت برقی

دو برادر بلژیکی به‌نام‌های تورستن و بیورن رابنس در سال ۲۰۱۰، شرکت موتورسیکلت‌سازی Saroléa را خریدند و مسیر آن را برای ارائه‌ی طراحی جدید موتورسیکلت ادامه دادند. آن‌ها با عرضه‌ی موتورسیکلت برقی SP7 و شرکت در مسابقات Isle of Man TT نخستین‌بار به رتبه‌ی چهارم رسیدند. این پیروزی تاریخ را برای برادران رابنس تغییر داد و آن‌ها تصمیم گرفتند نسخه‌ی خیابانی این موتورسیکلت برقی را نیز تولید کنند. 

Manx7 نسخه‌ی خیابانی موتورسیکلت الکتریکی SP7 است. طراحی این موتورسیکلت شبیه کافه ریسرهای متداول است و خود را برای رقابت با همتایان خود آماده می‌کند. بسته به بسته‌ی باتری انتخابی، Manx7 تا شعاع حرکتی ۳۲۰ کیلومتر نیز می‌تواند حرکت کند. قیمت این مدل نیز باتوجه‌به ویژگی‌های آن ارزان است و مشتریان علاقه‌مند می‌توانند با هزینه‌ای حدودا ۵۰,۰۰۰ دلاری آن را بخرند. 

موتورسیکلت برقی یاماها نازو

electric motorcycle / موتورسیکلت برقی

به‌عنوان تنها نماینده‌ی موتورسیکلت‌سازان ژاپنی این فهرست، یاماها نشان می‌دهد مرزهای طراحی موتورسیکلت را می‌توان تغییر داد و این کار بدون نیاز به اجزای معمول ممکن است. موتورسیکلت مفهومی نازو (Nazo) فقط طرح مطالعاتی به‌شمار می‌رود و نمی‌توان انتظار داشت به خط‌تولید یاماها وارد شود. صندلی شناور و شکل افقی H، روشی نوآورانه برای استفاده از مکان و فضای منفی ایجادشده بین قطعات سازنده‌ی موتورسیکلت است. دوشاخه‌ی جلو و عقب بسیار شبیه ربات به‌نظر می‌رسند. در طراحی این مدل، از گوریل‌ها الگوبرداری شده است.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها