کد خبر : 11682

خاص ترین خودروی موجود در دوبی + تصاویر

خاص ترین خودروی موجود در دوبی + تصاویر

دوبی را می توان بهشت خودروهای خاص و گران قیمت نامید. چنانچه گذرتان به این شهر بیفتد، با انبوهی از مدل های لوکس، اسپرت و سوپر اسپرت مواجه خواهید شد که عمدتا نتیجه دلارهای نفتی هستند.

به گزارش خودروتک، حتما شنیده اید که اتومبیل های حاضر در ناوگان پلیس دبی نیز جزو سریع ترین های جهان بوده و در بین آنها انواع ساخته های فراری، لامبورگینی، بنتلی و دیگر برندهای رده بالا دیده می شوند.

dubai-police-cars-fleet

اما اخیرا حضور یک خودروی غول پیکر و بسیار عجیب و غریب در خیابان های دبی توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. این خودرو ضبیان نام داشته و به شیخ حمد بن حمد آل نهیان تعلق دارد، همان میلیاردری که علاقه زیادی به اتومبیل های خاص داشته و با کلکسیون های متعددش به شهرت فراوانی رسیده است.

Dhabiyan Is an Insane 10-Wheel Desert Ship (5)

ضبیان که با لقب "کشتی بیابانی" نیز شناخته می شود، هیچ رقیب مستقیم یا مشابه دیگری ندارد. این وسیله نقلیه 10 چرخ غول پیکر ظاهرا در سال 2017 ساخته شده است.

 

Dhabiyan Is an Insane 10-Wheel Desert Ship (3)

طبق شنیده ها شیخ حمد با خرید یک دستگاه کشنده سنگین نظامی Oshkosh M1075 از ایالات متحده، دستور توسعه ضبیان را صادر کرده است. بد نیست اشاره کنیم Oshkosh M1075 برای حمل تجهیزات رزمی سنگین از جمله موشک های بالیستیک کاربرد دارد.

Oshkosh M1075

همانطور که در تصاویر و کلیپ ضمیمه شده می توانید مشاهده کنید، تمامی اجزا و پنل های بدنه کشنده اوشکوش جای خود را به نمونه های جدید داده اند. با کمی دقت بیشتر در قسمت های مختلف بدنه، اتاق جیپ رانگلر و جلوپنجره برگرفته از کامیون های دهه 1940 میلادی پدیدار می شود.

Dhabiyan Is an Insane 10-Wheel Desert Ship (4)

 

ضبیان

با 10.8 متر طول، 3.2 متر ارتفاع و 2.5 متر عرض، ضبیان ابعاد واقعا غول آسایی دارد. وظیفه جابجایی وزن 24 تنی این خودرو بر عهده یک موتور 15.2 لیتری دیزلی 6 سیلندر که توسط شرکت معروف کاترپیلار ساخته شده قرار دارد. خروجی این موتور برابر با 600 اسب بخار قدرت اعلام شده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها