کد خبر : 11103

خودروی خودرانی که در هنگام تصادف نرم می شود

خودروی خودرانی که در هنگام تصادف نرم می شود

ماشین‌های بدون راننده Waymo می‌توانند در صورت برخورد با عابرین پیاده نرم شوند

به گزارش خودروتک، خودروی Waymo، ماشین اختصاصی گوگل، حق اختراع ویژه‌ای را به خاطر طراحی منحصر بفرد خود ثبت کرده است که می‌تواند در صورت برخورد با یک عابر پیاده نرم شود. ثبت اختراع که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، بر روی بدنه خودرو متمرکز شده که می‌تواند تشخیص دهد چه زمانی در معرض برخورد با یک عابر پیاده قرار دارد و “سختی خود را تغییر دهد”. این کار را از طریق مکانیسم‍‌هایی که در سطح بدنه ماشین قرار دارد می‌تواند انجام دهد. که Waymo آن را “اعضای کششی” نامیده است. سنسورهای حرکتی خودرو، قبل از ارسال یک سیگنال به اعضای کششی، برخورد بالقوه با عابرین پیاده را شناسایی می‌کنند.

ماشین بدون راننده Waymo در صورت برخورد با عابرین پیاده نرم می‌شوند

گوگل در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که پروژه خودرو خود را به عنوان یک واحد مجزا با نام Waymo ادامه خواهد داد.

سپس با تغییر سختی پانل‌های ویژه، به آنها پاسخ می‌دهد.

در نتیجه تاثیر برخورد بر روی انسان‌هایی که در معرض برخورد با ماشین قرار دارند را کاهش می‌دهد. جزئیات ثبت اختراع تعدادی از این مکانیزم‌های ممکن را مشخص می‌کند. این ماشین از بخش‌های متحرک تشکیل شده است که هنگامی که اعضای کششی رها می‌شوند می‌توانند تا شوند، در حالی که بخش‌های دیگر این ماشین می‌توانند نسبت به یکدیگر حرکت کنند تا میزان تاثیر ضربات را کاهش دهند. همچنین سیستم‌های آن قادر به تشخیص چیزی که در معرض برخورد با آن قرار دارند می‌باشند. آن را به عنوان حیوان، دوچرخه سوار و عابر پیاده طبقه‌بندی می‌کنند.

اگر چه در حال حاضر تنها یک ایده است، این حق اختراع نشان می‌دهد که گوگل در صدد پاسخ به نگرانی‌های موجود در مورد ایمنی عابرین پیاده است. که پس از حادثه برخورد یکی از وسایل نقلیه آنها با یک اتوبوس عمومی در کالیفرنیا مورد توجه قرار گرفت.

ماشین بدون راننده Waymo در صورت برخورد با عابرین پیاده نرم می‌شوند

در سال ۲۰۱۶، Waymo نخستین وسیله نقلیه را با نام جدید خود یعنی یک کرایسلر مینی ون بدون راننده منتشر کرد.

این حق اختراع می‌گوید:

  • “تصادفات شامل حوادثی می‌شوند که حداقل یک وسیله نقلیه در آنها مشارکت داشته و اغلب باعث آسیب‌های جدی می‌شوند.”
  • “نیروی ضربه خودرو عامل اصلی در میزان آسیب‌های ناشی از تصادف خودرو است. بر این اساس، طراحی این خودرو به گونه‌ای انجام شده که می‌تواند نیروی ضربه را در حین برخورد کاهش دهد.”

در سال ۲۰۱۶ گوگل اعلام کرد که پروژه ماشین بدون راننده آن به صورت مجزا و با نام Waymo، یک شرکت نخبه در زیر شاخه شرکت مادر گوگل، به کار خود ادامه خواهد داد. بعدها در همان سال، این شرکت اولین وسیله نقلیه را تحت نام جدید خود یعنی یک مینی ون کرایسلر بدون راننده معرفی کرد.


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها