کد خبر : 10893

عجیب ترین آپشن برای خودروهای مدرن + فیلم

عجیب ترین آپشن برای خودروهای مدرن + فیلم

شرکت Eyesight Technologies در حال توسعه سیستمی به نام CabinSense است که می تواند افراد حاضر در داخل کابین خودرو را شناسایی کرده و فاکتورهایی از قبیل میزان بلندی صدای موسیقی پخش شده یا دمای ناحیه ای را بر اساس تنظیمات دلخواه هر یک از آنها فعال کند.

به گزارش خودروتک، همانطور که قابل حدس است، هوش مصنوعی هسته اصلی سیستم CabinSense را تشکیل می دهد. با تکیه بر این تکنولوژی و یک دوربین پیشرفته، سیستم ابداعی Eyesight Technologies می تواند تعداد و مکان سرنشینان داخل خودرو، سن و جنسیت آنها و همچنین حضور خردسالان را نیز تشخیص دهد.

eyesight CabinSense (2)

در کنار فعال کردن تنظیمات شخصی، سیستم جدید Eyesight Technologies به عنوان یک آپشن ایمنی نیز می تواند ایفای نقش کند. برای مثال این سیستم با تشخیص استفاده یا عدم استفاده از کمربند ایمنی، به افرادی که کمربند خود را نبسته اند اخطار می دهد.

سیستم CabinSense قادر است ایربگ های مربوط به صندلی های خالی را غیرفعال کند. در این صورت از باز شدن بی مورد برخی ایربگ ها که ممکن است در زمان هایی مثل استفاده از صندلی کودک یا حضور افراد سالخورده نتایج معکوسی به دنبال داشته باشد، جلوگیری می شود.

معاون ارشد مدیر محصولات شرکت Eyesight درباره سیستم ابداعی گفته: ما از بینایی ماشین استفاده می کنیم تا خودرو مثل انسان ها توانایی دیدن را داشته باشد. این سیستم مثل مادری که به فرزند خود یادآوری می کند کمربندش را ببند یا مثل دوستی که به کیف جا مانده شما در صندلی عقب اشاره می کند، نقش دارد. علاوه بر این ها سیستم به شما یادآوری می کند که با حضور کودکان باید دما را کمی بیشتر، صدای موزیک را کمتر و ترانه های شادتری را انتخاب کنید.

به گفته بازاریاب شرکت Eyesight امکان بهره گیری از سیستم CabinSense برای همه خودروسازان وجود داشته و محدودیتی در این رابطه تعیین نشده است.

با توجه به امکان یکپارچه شدن CabinSense با سیستم های ایمنی خودروها، شرکت Eyesight معتقد است بهره گیری از این سیستم در مدل های نو و نصب آن در کارخانه نتایج بسیار بهتری به دنبال خواهد داشت.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها