کد خبر : 10718

همکاری عجیب مرسدس AMG با یک شرکت قایق سازی

همکاری عجیب مرسدس AMG با یک شرکت قایق سازی

خبر تازه‌ای که می‌تواند باعث شادمانی علاقمندان خودروهای مرسدس-آ ام گ شود را می‌توان وقوع همکاری تازه‌ای میان این شرکت با Cigarette Racing دانست که به ساخت مدل تازه‌ای از یک قایق سرعتی منجر شده است. البته باید اشاره کرد که این یازدهمین مرتبه‌ای است که چنین همکاری میان این دو شرکت اتفاق می‌افتد.

به گزارش خودروتک، همچون سدان ساخت مرسدس-آ ام گ، این قایق سرعتی نیز از قطعات فیبرکربنی بسیاری در ساختار و تجهیزات خود بهره می‌برد.

شرکت سیگارت ریسینگ که در سال 1969 تاسیس شده، همواره برای ساخت قایق‌هایی با کیفیت که عملکرد بسیار خوبی نیز دارند، مشهور بوده است.

محصول مشترک جدید این شرکت با مرسدس-آ ام گ 41’ AMG Carbon Edition نام داشته و به تازگی در نمایشگاه بین‌المللی قایق درمیامی به معرض نمایش گذاشته شده است. همانطور که از نام این قایق لوکس و سفارشی برمی‌آید، طراحی آن الهام گرفته از سدان اسپرت شرکت مرسدس-آ ام گ یعنی GT63 S4 است.

اگر درباره ویژگی‌های خاص این قایق و خودروی الهام‌بخش آن کنجکاو هستید باید بدانید که غیر از رنگ‌آمیزی خاص بدنه، این دو وسیله نقلیه لوکس از ساختاری بسیار سبک وزن بهره می‌برند. مهندسان سیگارت ریسینگ تلاش کرده‌اند که وزن قایق جدید را در مقایسه با قایق GT R Performance که در سال 2017 عرضه شد، به میزان 250 کیلوگرم پایین بیاورند.

همچون سدان ساخت مرسدس-آ ام گ، این قایق سرعتی نیز از قطعات فیبرکربنی بسیاری در ساختار و تجهیزات خود بهره می‌برد که استفاده از این ماده در قطعات باعث شده مرکز ثقل قایق نیز در نقطه‌ای پایین‌تر قرار گرفته و پایداری و فرمان‌پذیری بهتری در سرعت‌های بالا برای آن به ارمغان بیاورد.

در حقیقت برای تولید قایق 12.5 متری به لطف پنل‌های ساندویچی و قطعات جانبی ساخته شده از فیبرکربن که حول هسته سبک وزن قرار گرفته‌اند، ساختار کلی بسیار مستحکم و در عین حال بسیار سبک‌تر از انواع مشابه شده است.

قدرت محرکه این قایق لوکس از پیشرانه‌های Mercury Racing 400R تامین می‌شود که در مجموع قدرتی برابر با 1578 اسب بخار تولید کرده و امکان دستیابی به حداکثر سرعت 142 کیلومتر برساعت را برای آن فراهم می‌کنند. حرکت با چنین سرعتی برای یک قایق بسیار جالب توجه است، مخصوصاً وقتی به این نکته توجه کنید که قایق 41’ AMG Carbon Edition قادر است در هنگام حمل 8 سرنشین به چنین سرعتی دست یابد. در حالت حرکت با سرعت کروز نیز ظرفیت آن به 20 سرنشین افزایش می‌یابد که عدد بسیار خوبی است.

در فضای داخلی قایق که توسط مهندسان مرسدس بنز طراحی شده از خاکستری گرافیتی و همچنین قرمز روشن برای پوشش قطعات و بخش‌ها استفاده شده است. این ترکیب رنگی خاص را پیش از این در سدان کوپه GT شاهد بوده‌ایم. پوشش خاص صندلی‌ها با رنگ‌های هماهنگ با بدنه و خط‌کشی‌های خاص بدنه مدل 41’ AMG Carbon Edition را می‌توان جزء سایر ویژگی‌های خاص این قایق دانست.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها