کد خبر : 10560

خودروهای گذرموقت قابل خرید و فروش نیستند

خودروهای گذرموقت قابل خرید و فروش نیستند

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: خودروهای گذرموقت قابل خرید و فروش نیستند.

به گزارش خودروتک، سرهنگ سعید روحی با بیان اینکه در برخی از سایت های خرید و فروش خودرو به دلیل عدم آگاهی متقاضیان، تبلیغاتی درباره فروش خودرو پلاک گذرموقت درج شده، اظهار کرد: اینگونه خودروها قابلیت نقل و انتقال مالکیت یا حتی واگذاری موقت را ندارند و خریدارانی که به این مطلب توجه نکنند مالباخته و متضرر خواهند شد.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: خودروهای پلاک گذرموقت در هر شرایطی حق تردد بیش از آنچه را که در اسناد و پلاک درج شده، ندارند.

وی درباره مهلت تردد خودروهای گذرموقت در سرزمین اصلی گفت: خودروهای مناطق آزاد حداکثر یک ماه و سایر خودروهایی که از مرزهای کشور وارد می‌شوند با توجه به کشور مبدأ بین سه تا 6 ماه حداکثر مجازند در سرزمین اصلی تردد کنند.

روحی خاطرنشان کرد: نام راننده مجاز خودروهای پلاک گذرموقت در اسناد صادره توسط راهنمایی و رانندگی درج شده و سایر اشخاص، حق رانندگی با آن را ندارند.

به گفته وی تمدید پروانه ورود موقت توسط گمرک بدون اخذ پلاک از راهنمایی و رانندگی مجوزی برای تردد تلقی نمی‌شود، ممنوع است و در صورت تردد پس از پایان اعتبار، به عنوان خودرو قاچاق با آن برخورد می‌‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها