کد خبر : 10356

مشکل عجیب خودروهای برقی در هوای سرد

مشکل عجیب خودروهای برقی در هوای سرد

تحقیقات جدیدی توسط AAA در زمینه میزان تاثیر دمای هوا بر روی برد حرکتی خودروهای الکتریکی صورت پذیرفته است و طبق این تحقیقات به طور متوسط در شرایط دمایی -7 درجه سانتی گراد، تا 41 درصد از برد حرکتی خودروهای الکتریکی در صورت استفاده از سیستم تهویه مطبوع خودرو کاسته می شود.

به گزارش خودروتک، در حال حاضر شرکت تسلا این ادعا را رد کرده است و اعلام کرده که طبق آماری که از خودروهای خود دارد، کاهش برد حرکتی در زمستان بسیار کمتر از رقم اعلام شده است و اصلا نزدیک به عدد گزارش شده توسط AAA نیست.

نکات کلیدی که در این تحقیق بدست آمده به طور خلاصه به شرح زیر است:

1. خودرو برای این که هوای گرم و سرد را جداسازی کند و شرایط دمای مناسب را در کابین فراهم کند، ناچارا برد حرکتی خود را کاهش می دهد. برد حرکتی خودرو با توجه به وابستگی دما به هر دو فاکتور تخصیص بار اضافی برای گرم کردن اتاق(RAF) و همینطور میزان ظرفیت دشارژ شدن باتری ها متفاوت است.

الف) در شرایط دمایی -7 درجه سانتی گراد، 12 درصد از برد حرکتی ترکیبی (جاده و شهری) کم شده و 9 درصد کاهش در حالت رانندگی اقتصادی به صورت ترکیبی در مقایسه با شرایط دمایی 23 درجه مشاهده شده است.

ب) در شرایط دمایی 35 درجه سانتی گراد، کاهش 4 درصدی برد حرکتی ترکیبی (جاده و شهری) صورت پذیرفته و 5 درصد کاهش در حالت رانندگی اقتصادی به صورت ترکیبی در مقایسه با شرایط دمایی 23 درجه سانتی گراد مشاهده شده است.

2. در صورت استفاده از سیستم HVAC (تهویه مطبوع) شاهد کاهش بسیار زیاد در برد حرکتی هستیم.

الف) در شرایط دمایی -7 درجه سانتی گراد، 41 درصد از برد حرکتی ترکیبی (جاده و شهری) کم شده و 39 درصد کاهش در حالت رانندگی اقتصادی به صورت ترکیبی در مقایسه با شرایط دمایی 23 درجه سانتی گراد مشاهده شده است.

ب) در شرایط دمایی 35 درجه سانتی گراد، کاهش 17 درصدی برد حرکتی ترکیبی (جاده و شهری) صورت پذیرفته و 18 درصد کاهش در حالت رانندگی اقتصادی به صورت ترکیبی در مقایسه با شرایط دمایی 23 درجه سانتی گراد مشاهده شده است.

3. استفاده از سیستم HVAC (تهویه مطبوع) باعث افزایش قابل توجه هزینه نگه داری خودرو (هزینه شارژ مجدد)خواهد شد.

5 خودرو حاضر در این تست:" تسلا مدل S، فولکس واگن e-Golf، بی ام و I3، نیسان لیف و شورولت بولت EV" بودند که بر اساس نتایج، گلف، نیسان لیف و تسلا عملکرد بسیار بهتری از خود بر جای گذاشته اند.

 

برد حرکتی

در حال حاضر سخنگوی تسلا اعلام کرده است: بر اساس داده های  ما از تسلا مدل S که در حال حاضر میلیون ها مایل سفر را پشت سر گذاشته اند، بر این باوریم که در صورت استفاده از سیستم گرمایشی و همینطور سیستم خنک کننده، به طور متوسط مالکان مدل S چنین کاهشی را هرگز تجربه نکرده و نخواهند کرد و این مسئله حتی در شرایط دمایی گرم تر یعنی 35 درجه سانتی گراد نیز به همین شکل است و به سختی ما شاهد کاهش یک درصدی برد حرکتی خودرو در این شرایط هستیم.

با حرکت توده هوای سرد قطبی و سرازیر شدن آن در اکثر بخش های آمریکا، عملکرد خودروهای الکتریکی توجه های بسیار زیادی را به خود جلب کرده است و مالکان این دست از خودروها گزارشات بسیار زیادی در زمینه کاهش محسوس برد حرکتی خودروهای خود در هوای بسیار سرد گزارش کرده اند.

در هر صورت باید دید که تحقیقات گسترده تر در این زمینه به کجا ختم خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها