کد خبر : 10329

سگی که طراحی داخلی فورد را تغییر داد + فیلم

سگی که طراحی داخلی فورد را تغییر داد + فیلم

نسل چهارم فورد فوکوس سال گذشته و همزمان با 20 سالگی این مدل معرفی شد. نکته عجیب اینکه با تصمیم فورد، نسل فعلی فوکوس فقط در آلمان و چین (با همکاری شرکت چانگان) ساخته شده و خبری از تولید و عرضه آن در خاک ایالات متحده نیست.

به گزارش خودروتک، گویا به تازگی نقش سگ ها در جهان خودروسازی پر رنگ تر شده است. پس از آنکه تسلا از اضافه کردن حالت مخصوص نگهداری از سگ به خودروهای خود خبر داد، حالا فورد نیز در همین راستا اقدامات تازه ای را انجام داده است که نمود آن را می توان در طراحی نسل تازه فوکوس استیشن دید. فورد فوکوس یک خودروی کامپکت (کلاس C) است که از سال 1998 تاکنون در چهار نسل و با اتاق های مختلف راهی بازار شده؛ این اتومبیل اصالتا آمریکایی در اصل توسط شاخه اروپایی فورد طراحی شده و از محبوبیت بالایی در قاره سبز برخوردار است.

فورد فوکوس

مثل سابق این نسل نیز به شکل هاچ بک، سدان و استیشن و همچنین سری اکتیو که اعضای آن ارتفاع بیشتری از زمین داشته و برای مسیرهای ناهموار مناسب تر هستند، تولید می شود.

به گفته فورد نسخه استیشن فوکوس یکی ویژگی دارد که آن را از دیگر استیشن ها متمایز می کند و آن چیزی نیست جز فضای داخلی گسترده و البته سازگار با سگ های خانگی!

ford-focus-active-wagon (1)

آنطور که این خودروساز آمریکایی اعلام کرده، هنگام طراحی نسل چهارم فوکوس یکی از مهندسین فورد به نام رنه برنز (Rene Berns) که دارای سگ بوده، متوجه شده بسیاری از استیشن های موجود در بازار فضای لازم برای حمل قفس سگ در قسمت بار را ندارند.

در این رابطه Graeme Hall یکی از متخصصین آموزش سگ ها نیز با تاکید بر تامین ایمنی حیوانات خانگی در صورت حمل با خودرو افزوده "من همیشه سگم را در محفظه ای مخصوص در قسمت بار حمل می کنم. در این حالت سگ به راحتی می تواند در فضایی امن به اطراف حرکت کند. به نظرم این بهترین راهکار است."

بد نیست اشاره کنیم تحقیق اخیر فورد نشان داده که بیش از 30 درصد از رانندگانی که دارای سگ هستند، توجهی به ایمنی آن در داخل خودرو نمی کنند. این در حالی است که حفظ ایمنی حیوانات خانگی یکی از الزامات قانونی در بسیاری از کشورها به شمار می رود.

2019-Ford-Focus-Dog-Box

در طول مراحل توسعه استیشن فوکوس، مهندسین فورد با ایجاد تغییراتی در طول لولاهای در عقب، فشرده تر کردن لایه فوم سقف و بازنگری در شکل کلی قسمت بار امکان قرار دادن جعبه ها و محفظه های بزرگ را فراهم کرده اند.

آقای برنز در این باره گفته: من درک می کنم که امکان حمل سگ با خود چقدر ارزشمند است و مفتخرم که سگ من باعث شد دیگر دارندگان سگ ها یا سایر حیوانات خانگی نیز بتوانند راحت تر و ایمن تر آنها را در سفرهای خود همراه کنند.

2019-Ford-Focus-Dog-Box-Dog-Hopping-In-1024x616

توجه و اهتمام فورد به تامین امنیت حیوانات خانگی حین تردد با خودرو، نشان از آن دارد مساله ایمنی تا چه حد مهم بوده و به غیر از انسان ها دیگر جانداران را نیز در بر می گیرد.

ناگفته نماند فضاسازی برای جا دادن محفظه مخصوص سگ ها، باعث افزایش حجم قسمت بار فورد فوکوس استیشن شده و حتی افرادی که حیوان خانگی ندارند، به شکلی دیگر از این مزیت بهره مند می شوند.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها