کد خبر : 10185

ساخت خودرو در یک ساعت

ساخت خودرو در یک ساعت

ایده تولید خودروهای کیت کار ، ایده تازه ای نیست، سال هاست که برخی خودروسازان کوچک در سطوح کیفی مختلف به ساخت چنین مجموعه هایی مشغولند و خریدارن نیز می توانند با کمی دانش فنی و دنبال کردن نقشه ها، طعم سرهم کردن ماشین خود را بچشند.

به گزارش خودروتک، اما چنین خودروهایی معمولا از نظر کیفی مشکل دارند، یا نمی توانند قوانین ایمنی را رعایت کنند و به همین جهت مجوز حضور در تمام کشورها را ندارند.حالا شرکتی به نام OSV دست به ابتکار تازه ای در این راستا زده است.

مهندسان این شرکت محصول خود را آنچنان هوشمندانه طراحی کرده اند که ساخت آن به سادگی در کمتر از یک ساعت ممکن باشد. از سوی دیگر پلت فرم Tabby به گونه ای مهندسی شده که امکان نصب پیشرانه های متداول احتراق داخلی، مدل های برقی یا انواع ترکیبی هیبریدی نیز فراهم باشد.

Tabby بسته به مشخصات موتور می تواند بین ۷۰ – ۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت گیرد و از نظر ایمنی نیز پس از افزوده شدن بدنه، مجاز به تردد در شهرهای اروپا، آمریکا و طبیعتا آسیا خواهد بود.

 

استفاده شهری 

در واقع پلت فرم به گونه ای شکل گرفته که امکان رعایت حداقل قوانین ایمنی را برای استفاده شهری را داشته باشد،ساخت خودروی کروکی دو یا چهار نفره با چنین مشخصاتی می تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد.

اما در مبحث قیمت، کمی اوضاع پیچیده می شود، چرا که با صرف هزینه ۵٫۳۵۰ – ۸۰۰۰ دلاری که برای خرید Tabby لازم است، به راحتی می توان یک خودرو دست دوم مجهز به پیشرانه قدرتمند و امکانات رفاهی را خریداری کرد.

بنا بر این اصلا دور از ذهن نیست که طی سال های آینده ساخت خودروهای شخصی با استفاده از این کیت ها میسر شود و به دین ترتیب دستیابی به خودروهای ساده و کوچک شهری را بار دیگر برای شهروندان در سراسر جهان سهل تر خواهد ساخت.


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها