کد خبر : 8821

فرمول یک/ بدترین راننده های تمام تاریخ فرمولا وان

فرمول یک/ بدترین راننده های تمام تاریخ فرمولا وان

امروز ما به بررسی بدترین رانندگان فرمول یک می پردازیم، بد در پیچ ها، بد در سبقت ها و بد در همه چیز جز بد بودن! پرچم های سیاه خود را آماده کنید.

به گزارش خودروتک، در سرزمین فرمول یک شما راه های زیادی برای جاودانه شدن ندارید اما باید دانست که تنها راه جاودانه شدن در این عرصه مردن در پیست یا کسب افتخارات نیست و شما با بدترین بودن نیز می توانید نام خود را در ذهن طرفداران فرمول یک ثبت کنید!

10-الکس یونگ

اولین راننده ی پرداختی- رانندگانی که بدون استعداد کافی و تنها با داشتن اسپانسر وارد رقابت ها شده اند- لیست ما یک راننده ی مالزیایی است که افتخارات بسیار کمی در فرمول سه و سه هزار و نیپون به دست آورده او اولین مالزیایی است که در رقابت های فرمول یک شرکت داشته و این کار را در گرندپری ایتالیای سال 2001 انجام داد و به کمک اسپانسر خود – شرکت بازرگانی مگنوم – با تیم میناردی قرارداد امضا کرد و او در دو مسابقه ی سال از رقابت کنار رفت و در رقابت دیگر رده ی شانزدهم را کسب کرد.

الکس یونگ

الکس یونگ

9-مارکو آپیسلا

آپیسلا به این دلیل در لیست ما قرار گرفت زیرا کوتاه ترین مدت حضور در رقابت های فرمول یک در تاریخ این رقابت ها را از آن خود کرده است. او با ماشین جوردن در گرندپری ایتالیای 1993 شرکت کرد و در یپچ اول با راننده ی تیم سائوبر جی جی لیتو برخورد کرد و با تنها 800 متر رقابت از دور مسابقه کنار رفت و برای مسابقه بعدی در پرتغال تیم امانوئله نسپتی را جایگزین آپیسلا کرد تا او دیگر هیچ وقت در فرمول یک نراند و ما هیچ وقت نفهمیدیم که او چقدر خوب است و شاید بیشتر از بد بودن ، او بدشانس است البته کل افتخارات دوران موتوراسپورت او قهرمانی در فرمول 3000 ژاپن است.

مارکو آپیسلا

مارکو آپیسلا

8-لوکا بادوئر

شاید عجیب باشد که قهرمان سابق فرمول 3000 و فردی که بیشترین زمان را در پست رانندگی تست فراری گذرانده در لیست بگذاریم اما این آمار هستند که درباره ی رانندگان قضاوت می کنند.

بادوئر بیشتر از هر راننده ای در تاریخ فرمول یک در این رقابت ها شرکت کرده و در کسب امتیاز ناموفق بوده است راننده ی ایتالیایی رقابت خود را از تیم BMS آغاز کرد و در ادامه راننده ی تست فراری شد و 10 سال در این جایگاه ایستاد و بعد ازمصدومیت شدید فلیپه ماسا در گرندپری مجارستان راننده ی اصلی تیم شد و با عملکرد بسیار بد در دو رقابت والنسیا و بلژیک با فراری موفق به کسب امتیاز نشد و جیانکارلو فیزیکلا جای او را در تیم گرفت.

لوکا بادوئر

لوکا بادوئر

7-تاکی اینو

همه تاکی اینو را بیشتر با تصادف های خنده دار در فصل پرحادثه ی 1995 می شناسند او در اولین رقابت خود در دور تعیین خط گرندپری موناکو زمانی که منتظر بود که به پیت کشیده شود، راننده ی رنو از پشت به او برخورد کرد و خودروی او به هوا پرت شد.

در همان سال و در گرندپری مجارستان پس از سوختن موتور و از دور رقابت کنار رفتن به کنار پیست رفت تا به مارشال ها کمک کند که آتش را خاموش کنند اما خودروی راننده ی دیگری با او برخورد کرد ! اینو در پایان رقابت صدمه ای ندید اما پس از اتمام فصل از رقابت های فرمول یک خداحافظی کرد.

شاید بشود نام اینو را نیز در لیست بدشانس های فرمول یک قرار داد…

تاکی اینو

تاکی اینو

6-یوجی ایده

دومین راننده ی ژاپنی لیست ما اما پیرترین راننده ی تازه کار فرمول یک است و اولین تجربه ی حضور او در فرمول یک به سال 2006 و 31 سالگی او باز می گردد!

راننده ی تیم سوپر آگوری به طرز واضحی کندتر از هم تیمی خود تاکوما ساتو بود و نتوانست در بحرین و مالزی مسابقه را به پایان برساند. ابر راننده ی ژاپنی ما در دور تعیین خط استرالیا اجازه ی عبور به روبنز باریکلو را نداد و مدت ها این راننده را پشت خود نگاه داشت. در مسابقه ی همین گرندپری نیز بارها و بارها اسپین شد و یکی از کمدی ترین مسابقات تاریخ فرمول یک را ساخت اما بدترین اشتباه او در تصادف با کریستین آلبرس در دور گرم کردن گرندپری سن مارینو بود که باعث باطل شدن گواهینامه ی رانندگی در فرمول یک او شد!

یوجی ایده

یوجی ایده

5-آدرین کمپوس

مایکل جوردن فرمول یک در 14 مسابقه از 16 مسابقه ی خود از دور رقابت کنار رفت!

اولین رقابت او در فرمول یک در سال 1987 به طرز خنده داری در دور تعیین رده به اتمام رسید چرا؟ زیرا گذاشتن گوش گیرهایش را فراموش کرده بود!

آدرین کمپوس و فرناندو آلونسو

آدرین کمپوس و فرناندو آلونسو

4-جیووانا آماتی

راننده ی توسعه ی اسکاتلندی تیم ویلیامز، سوزی ولف آخرین زنی بود که به فرمول یک راه یافت اما او اولین این عرصه نبود و یکی از بدترین تلاش های زنان برای رسیدن به فرمول یک متعلق به جیووانا آماتی ایتالیایی است.

اولین تجربه ی او در فرمول یک با تیم بنتون بود که خیلی ها معتقد بودند دلیل این رانندگی رابطه ی عاشقانه بین او و مدیر تیم است. آماتی در سال بعد ، پس از شکست برابهام در به خدمت گرفتن آکیهیکو ناکایا راننده ی ژاپنی فرمول 3000 به این تیم پیوست و یکی از بدترین تجربه های رانندگی تاریخ در فرمول یک را در این تیم به ثبت رساند. او در اولین رقابت خود با ماشین برابهام و در تمرین گرندپری آفریقای جنوبی حدود شش بار اسپین شد و زمان ثبت شده ی او در دور تعیین خط نیز 9 ثانیه کمتر از نفر اول و چهار ثانیه کمتر از هم تیمی خود یعنی اریک فن در پوئله بود.

پس از ناتوانی در دور تعیین خط مکزیک و برزیل او اخراج و دیمون هیل جانشینش شد.

جیووانا آماتی

جیووانا آماتی

3-ژین دنیس دلاتراز

ژین دنیس دلاتراز در واقع زمانی که در فرمول 3000 رقابت می کرد در پیست خرز در مقابل جیووانا آماتی راند و از او شکست خورد اما دوران فرمول یک او از کوتاه ترین هاست و او تنها در سه مسابقه شرکت کرده است و با پرداخت میزان زیادی پول به تیم لاروسه پیوست و عملکرد ناامید کننده ای از خود به جا گذاشت.

ژین دنیس دلاتراز

ژین دنیس دلاتراز

2-آل پیسه

راننده ی کانادایی در رقابت های موتوراسپورت خانگی خود بسیار خوب بوده و حتی در تالار مشاهیر موتوراسپورت کانادا قرار دارد اما متاسفانه عملکرد او در فرمول یک به شدت ناامید کننده بوده است و تنها راننده ی تاریخ است که به دلیل رانندگی بسیار کند از دور تعیین خط حذف شده است و در گرندپری کمدی کانادا در حالی که چندین دور از جکی استوارت رهبر مسابقه عقب تر بود دست به دفاع کردن زد و از دور رقابت کنار رفت.

آل پیسه

آل پیسه

1-چانوک نیسانی

مرد میلیاردر و تاجر اسرائیلی جایگاه خود در تیم میناردی را با قیمت بسیار بسیار هنگفتی خرید و به عنوان یک تفریح در سن 41 سالگی در تمرین گرندپری مجارستان 2005 شرکت کرد و بارها و بارها با سرعت زیاد اسپین شد و به بیرون پیست رفت تا رقابت جالبی را تقدیم دوربین های خبرنگاران کند!

چانوک نیسانی

چانوک نیسانی


منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها