کد خبر : 8155

موتو جی پی/ نظر حاشیه ساز وینالس درباره موتورهای یاماها

موتو جی پی/ نظر حاشیه ساز وینالس درباره موتورهای یاماها

ماوریک وینالس از یاماها درخواست کرده که موتور موتوجی پی 2019 او کوچک تر شود زیرا او احساس می کرد که M1 سال های گذشته او بسیار بزرگ بوده است.

به گزارش خودروتک، در دو فصل گذشته، وینالس به عنوان یکی از موتورسواران یاماها با موتوری در مسابقات شرکت می کرده که بر اساس اندام ولنتینو روسی طراحی شده بود. روسی با قد  180 سانتی متر به وضوح یکی از بلندترین موتورسواران حال حاضر موتوجی پی است و وینالس جوان با قد 165 سانتی متر از موتورسوار ایتالیایی کوتاه تر است.

وینالس که تا 2020 با یاماها قرارداد دارد از تیم خواسته که موتوری مناسب قد و قامتش برای او طراحی کنند: از ابتدا من از یاماها درخواست موتوری کوچک تر را داشتم زیرا موتوری که تا به الآن رانده ام بسیار برای من بزرگ بوده اند. به یاد دارم که سوزوکی ام بسیار مناسب بود و قدرت مانور داشتم اما با M1 احساس بزرگ بودن می کردم.

تغییر دادن کامل یک موتور سخت است زیرا اگر موتور و برخی جزئیات آیرودینامیکی را در نظر نگیریم، بعضی تغییرات می تواند بسیار مهم باشد.

ماوریک وینالس

ماوریک وینالس

وینالس در 2019 به جای عدد همیشگی خود یعنی 25، از عدد 12 استفاده خواهد کرد و مدیر مسابقه ای او، رامون فورکادا از کار برکنار شد و استبان گارسیا جای او را گرفت. جولیان سیمون، قهرمان سابق 125سی سی نیز مربی موتورسواری او خواهد بود. وینالس درباره ی این تغییرات گفت: وقتی متوجه شدم که رامون فورکادا دیگر با من کار نمی کند، هیچ چیز خوب پیش نمی رفت.

فرض همه بر این بود که این تصمیم از جانب من گرفته شده، اما من نمی توانم به طور یکجانبه تصمیم بگیرم و این تصمیم توسط یاماها گرفته شد. تنشی که ما تجربه کردیم، غیر ضروری بود. از لحاظ فنی، بسیار دشوار است که کسی بهتر از او پیدا شود، اما به نظر می آمد که من مسئول رفتن او بودم اما این گونه نبود. این باعث شد ما زمان بدی داشته باشیم.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها