کد خبر : 7878

فرمول یک/ والتری بوتاس اسپانسرش را از دست داد

فرمول یک/ والتری بوتاس اسپانسرش را از دست داد

شرکت فنلاندی وایهوری (Wihuri Group) به حمایت خود از والتری بوتاس و مرسدس پایان داد و این شرکت ادعا کرد که مشارکت در فرمول یک دیگر مقرون به صرفه نیست.

به گزارش خودروتک، وایهوری که حضور متنوعی در بسیاری از صنایع مانند بسته بندی، توزیع مواد غذایی، تجهیزات ساخت و ساز و خدمات کرایه جت هواپیمایی دارد، از زمان حضور بوتاس در رده های پایین موتوراسپورت، حامی او بوده است. مدیر این شرکت، آنتی آنیو وایهوری که پیش از این نیز راننده ی مسابقه و صاحب تیم بوده به انتقال بوتاس از ویلیامز به مرسدس کمک زیادی کرده است.

به نظر می رسد مدیر این کمپانی از عملکرد ضعیف بوتاس در 2018 و از دست دادن رقابت قهرمانی نسبت به هم تیمی خود، لوئیس همیلتون ناامید شده است: این درست است و ما نمی خواهیم ادامه دهیم. با توجه به مزیت های یک سرمایه گذاری، این هزینه برای ما بسیار گران تمام می شود.

ناامید کننده بود، بخشی از آن تقصیر بوتاس نبود و به خاطر تیم و مشکلات فنی بود امادر پایان سال بوتاس کاملا ضعیف ظاهر شد.

لوییس همیلتون و والتری بوتاس - تمرینات روز جمعه در گرندپری مجارستان 2017

لوییس همیلتون و والتری بوتاس

اگرچه وایهوری این را پذیرفت که مسابقه دادن در کنار راننده ی بریتانیایی سخت است: هم تیمی بودن با لوئیس همیلتون سخت است و والتری نیز در بسیاری موارد کنار گذاشته شد و در کل پنجم شد. این واقعا نتیجه ی ضعیفی است.

در حالی که بوتاس با مرسدس برای فصل 2019 قرارداد بسته است اما آینده فنلاندی به جای ملاحظات تجاری و حمایت مالی، کاملا به نتایج امسال بستگی دارد.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها