کد خبر : 78686

راننده روسی اخراجی از فرمول یک ، قهرمان شد

راننده روسی اخراجی از فرمول یک ، قهرمان شد

راننده روسی نخستین قهرمانی‌اش را در رالی جاده ابریشم به دنبال کنار گذاشته شدن از فرمول یک به دست اورد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، نیکیتا مازپین، راننده روسی پیشین فرمول یک در مسابقات رالی جاده ابریشم در کلاس ATV قهرمان شد. مازپین در ترکیب تیم Can-Am مسابقه داد و این نخستین حضور رسمی‌اش در مسابقات معتبر رالی ماراتن بود.

نیکیتا مازپین پیش از شروع فصل جدید فرمول یک با توجه به تحریم‌های جهانی صورت گرفته علیه ورزشکاران روسی در رشته‌های مختلف به دنبال جنگ در اوکراین از ترکیب تیم هاس آمریکا گذاشته بود. این تیم همچنین قرارداد شرکت تحت حمایت پدرش به عنوان اسپانسر مالی را فسخ کرد.

این راننده جوان روسی درباره تفاوت مسابقات رالی و فرمول یک گفت: اهمیت کار در رالی در کارهای تیم نهفته است. اگر اشتباه نکنم برای مدت طولانی یعنی 30 ساعت را پشت فرمان گذراندیم. این رویکردی متفاوت برای رالی است. مشکلات زیادی داشتیم و سرانجام در آخرین کلاس زودتر به خط پایان رسیدم.

نیکیتا مازپین در ادامه اظهار داشت: کار تیمی در رالی بسیار مهم است. در فرمول یک تنهایی در ماشین می‌نشستم و مسئولیت همه چیز را داشتم. موضوع جی‌ پی اس آنجا خیلی مهم بود. در رالی برای مثال ما هرگز نتوانستیم از نظر سرعت از تیم کاماز سبقت بگیریم اما به لطف کار تیمی و شکست رقبا توانستیم نتیجه خوبی بگیریم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها