کد خبر : 78127

فرمول یک | رکورد خیرخواهی برای لوئیس همیلتون

فرمول یک | رکورد خیرخواهی برای لوئیس همیلتون

راننده تیم اتومبیلرانی مرسدس بنز در مسابقات فرمول یک خیرترین ورزشکار در انگلستان لقب گرفت.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، لوئیس همیلتون راننده سرشناس مرسدس و قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول یک با اهدای ۷ درصد از کل دارایی خود به امور خیریه، خیرترین ورزشکار انگلستان محسوب می‌شود.

به گزارش مارکا همه می‌دانند که لوئیس همیلتون بسیار بیشتر از یک راننده بزرگ فرمول ۱ است. این قهرمان به خاطر تعهدش به مسائل مختلف از دیگر ورزشکاران متمایز است.

از سخن گفتن علیه نژادپرستی گرفته تا حمایت از اقلیت‌ها، اغلب هر زمان که موضوعی به همیلیتون مربوط می‌شود، او نظرات خود را علنی بیان می‌کند.

چیزی که کمتر معروف است این است که او در اهدای پول برای اهدافی که حیاتی می‌داند بسیار سخاوتمند است و طبق گزارش ساندی تایمز، راننده مرسدس رسماً بخشنده‌ترین ورزشکار در سراسر جهان است.

ارزش خالص دارایی‌های همیلتون حدود ۳۵۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شود و اعتقاد بر این است که در ماه‌های اخیر ۲۳ میلیون یورو به امور خیریه کمک کرده است که تقریباً هفت درصد از کل سرمایه او است.

 

همیلتون در فهرست خیرترین افراد انگلستان، نفر پنجم است و رقم فوق توسط بنیاد کمک‌های خیریه تایید شده است. او در این رده بندی اولین ورزشکار است و محمد صلاح در رتبه هشتم قرار دارد.

مهاجم لیورپول که دارایی خالص او ۴۷ میلیون یورو تخمین زده می‌شود، اخیراً حدود سه میلیون یورو به سازمان‌های بهداشتی کمک کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها