کد خبر : 7730

موتو جی پی/ رویارویی عجیب خورخه لورنزو و مارک مارکز

موتو جی پی/ رویارویی عجیب خورخه لورنزو و مارک مارکز

وین رینی، قهرمان سه دوره 500 سی سی معتقد است که برخلاف تصورات به جای موتورسوار تازه ورود به رپسول هوندا یعنی خورخه لورنزو، این مارک مارکز است که بیشترین فشار را در فصل آینده احساس خواهد کرد.

به گزارش خودروتک، لورنزو برای فصل 2017-18 با دوکاتی قرارداد امضا کرد اما دو فصل سخت را در تیم ایتالیایی پشت سر گذاشت و همین باعث شد تا موتورسوار اسپانیایی به دنبال مقصد دیگر و یا حتی بازنشستگی باشد. لورنزو به سوزوکی و پتروناس یاماها لینک شد اما در نهایت هم تیمی شدن با مارکز را انتخاب کرد.

رینی می گوید که لورنزو با موتوری متفاوت نسبت به قبل مواجه خواهد بود اما هوندا تیم مارکز است: مارکز دارای نقاط قوتی است، اما او همچنین نقاط ضعف خودش را دارد و این چیزی است که او باید آن را بهبود دهد. لورنزو انگیزه ی زیادی برای وارد کردن فشار به مارکز خواهد داشت.

اما لورنزو قابل پیش بینی است و استایل موتورسواری خاصی دارد و همیشه ریسک هایی را به جان می خرد که بتواند به خط پایان برسد. اگر او بتواند به مارکز فشار وارد کند، مارکز مرتکب اشتباه می شود و این برای لورنزو خوب است.

فشار بیشتری بر روی مارکز نسبت به لورنزو وجود خواهد داشت زیرا لورنزو از دوکاتی آمده است. هوندا تیم مارکز است و موتور برای او توسعه داده شده است.

اگر لورنزو سوم یا چهارم شود می تواند بگوید که “من هنوز در حال تنظیم موتور هستم” اما من مطمئن هستم که او در اولین مسابقه به قصد پیروزی خواهد آمد تا ثابت کند که جدی است.

مارک مارکز - موتوجی پی فرانسه ۲۰۱۷

مارک مارکز – موتوجی پی فرانسه ۲۰۱۷

در سال گذشته مارکز بیشتر از هر موتورسوار دیگری نقش بر زمین شده است و رینی درباره ی این موضوع گفت: اگر مارکز بار دیگر در سال آینده بیشتر از بیست بار بر روی زمین بیافتد، ممکن است به خودش آسیب بزند. هنگامی که چنین اشتباهاتی را انجام می دهید، شانس علیه شماست.

وقتی که شما از روی موتور خود با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت بر روی چمن ها و سنگ ریزه ها پرت می شوید، شاید برای یکی دو متر اول اوضاعتان خوب به نظر برسد اما وقتی دوباره به پیست باز می گردید و از خود بیخود می شوید ممکن است هر اتفاقی رخ دهد.

امیدوارم که مارکز راهی برای حل این مشکل پیدا کند و او نیاز دارد تا بیشتر بر روی موتورش بماند. چنین اشتباهاتی برای سلامتی تان خوب نیست.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها