کد خبر : 76062

فرمول یک | مکس قهرمانی را از دست فراری ربود

فرمول یک | مکس قهرمانی را از دست فراری ربود

مسابقه گرندپری میامی برگزار شد و در نهایت این مکس ورستپن بود که زودتر از سایرین به کار خود پایان داد.

به گزارش خودروتک به نقل از طرفداری ، گرندپری میامی از ساعت 00:00 بامداد روز دوشنبه در پیست میامی آغاز شد و در پایان این مکس ورستپن از ردبول بود که با عملکرد فوق العاده خود توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. 

مکس 57 دور را در مدت زمان 1:34:24.258 طی کرد و زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد. با توجه به درخشش رانندگان فراری در جلسه تعیین خط روز گذشته، رتبه های اول و دوم به ترتیب در اختیار شارل لکلرک و کارلوس ساینز بود و ورستپن در خط سوم قرار داشت.

مسابقه آغاز شد و مکس در تلاش بود تا همان ابتدای کار به لکلرک برسد اما حضور به موقع ساینز مانع از این امر شد ولی در نهایت ساینز کنار رفت و ورستپن پشت سر لکلرک قرار گرفت. هرچه از مسابقه گذشته ورستپن به لکلرک نزدیک تر شد و در حالی که به نظر لاستیک جلویی و سمت راست خودروی لکلرک مشکل پیدا کرده بود، مکس با رانندگی بی نقص خود رتبه اول را از آن خود کرد.

همه چیز آرام پیش می رفت تا اینکه به یکباره وقوع حادثه برای لندو نوریس در برخورد عجیب با پیر گسلی باعث اهتزاز پرچم زرد شد و سیفتی کار وارد مسابقه شد. این امر به سود فراری و لکلرک بود و پس از چند دور سرانجام پرچم سبز به اهتزاز درآمد اما باز هم رانندگی بی نقص مکس ورستپن شرایط را برای او خوب نگه داشت. در لحظاتی از مسابقه شارل به شدت به مکس نزدیک شد اما در نهایت نتوانست از مکس عبور کند و این ورستپن بود که موفق شد در این مسابقه با شایستگی پیروز شود.

در میان رقابت سخت دو راننده برتر فراری و ردبول، لحظاتی تماشایی میان کارلوس ساینز و سرجیو پرز، دیگر رانندگان این دو تیم شاهد بودیم که در نهایت ساینز موفق به کسب جایگاه سومی شد ولی پرز در جایگاه چهارم به کار خود خاتمه داد. در لحظاتی از مسابقه نیز دو راننده مرسدس یعنی جرج راسل و لوییس همیلتون با هم رقابت سختی داشتند که در پایان راسل پنجم شد و همیلتون ششم.

علاوه بر این، در دورهای پایانی این مسابقه میک شوماخر به صورت عجیبی به سباستین فتل برخورد کرد و راننده باتجربه آلمانی از دور مسابقه کنار رفت.

 در پایان، سریع ترین دور این مسابقه را مکس ورستپن در دور 52 با زمان 1:31.361 زد تا یک امتیاز این بخش را نیز به خود اختصاص دهد.

در پایین جدول نهایی گرندپری میامی را می بینید:

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها