کد خبر : 75631

ممنوعیت های جدید مسابقات فرمول یک اعلام شد

ممنوعیت های جدید مسابقات فرمول یک اعلام شد

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برای رانندگان در مسابقات فرمول یک قوانینی را اجرا کرده که اعتراض بسیاری از اتومبیلرانان را به دنبال داشته است.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، فدراسیون جهانی اتومبیلرانی استفاده از جواهرات، استفاده از کلاه‌های طراحی شده و .. را ممنوع اعلام کرد که در گزارش زیر به آنها اشاره می‌شود.

این ممنوعیت‌های عجیب و غریب مورد توجه همه قرار گرفت.

جواهرات

قبل از گرندپریکس استرالیا، نیلز ویتیک مدیر جدید مسابقات فدراسیون جهانی به رانندگان فرمول یک یادآوری کرد که استفاده از جواهرات هنگام رانندگی در پیست ممنوع است. استفاده از جواهرات از سال 2005 اجرا شد اما زمان ممنوعیت آن برای همه جالب بود و به نظر می‌رسد هدف اصلی لوئیس همیلتون راننده انگلیسی مرسدس باشد هر چند در بیانیه فدراسیون جهانی به نام خاصی اشاره نشده است.

لوئیس همیلتون دارنده 7 عنوان قهرمانی جهان اغلب با پوشیدن جواهرات در تبلیغات مد دیده می‌شود. وقتی در این خصوص از هملیتون سوال پرسیده شد، وی قول داد که در مسابقات از جواهرات استفاده کند.

وی در این باره اظهارداشت: من هیچ برنامه‌ای برای عدم استفاده از جواهرات ندارم و احساس می‌کنم این چیزها شخصی است. شما باید همان چیزی باشید که هستید.

لباس های متعارف

بعد از آن، مدیر جدید مسابقات فرمول یک درباره لباس های ورزشکاران هشدار داد که به خاطر ایمنی در پیست این موضوع نظارت می‌شود. این موضوع به این خاطر مطرح شد که برخی رانندگان با پوشیدن لباس‌هایی که با قوانین تطابق ندارد ایمنی خود را در زمان تصادف به خطر می‌اندازند.

قوانین بین‌المللی می‌گوید رانندگان باید از دستکش، لباس زیر بلند، کلاه، جوراب و کفشی استفاده کنند که مطابق با استانداردهای ایمنی فدراسیون جهانی است.

گرندپری فرمول یک مکزیک 2018

شعار روی تی‌شرت

در طول فصل 2020، فرمول یک ممنوعیت پوشیدن لباس‌هایی را که روی آنها شعارهای نژادپرستانه نوشته شده را روی سکو ممنوع کرد. در جریان کشته شدن یک زن سیاهپوست توسط پلیس، برخی رانندگان با پوشیدن لباس‌هایی که روی آن شعار نوشته بود اعتراض خود را مطرح کردند.

لوئیس همیلتون بارها در طول سال چنین لباس‌هایی را در جهت حمایت از محیط زیست، مبارزه با نژادپرستی و نابرابری پوشیده بود اما پس از اینکه همیلتون بعد از گرندپریکس توسکان این تی شرت را به تن کرد و روی سکو رفت، فدراسیون جهانی تغییری در قوانین اعلام کرد.

نمایش هوانوردی نظامی

در تغییر دیگر قوانین فرمول یک در فصل 2022 می‌توان به ممنوعیت نمایش‌های قبل از مسابقه اشاره کرد. پروازهای هواپیماهای نظامی یکی از نمایش‌های قبل از شروع مسابقه بود اما از این فصل نمایش هوانوردی نظامی قبل از مسابقات مجاز نخواهد بود.

ممنوعیت طراحی کلاه ایمنی

قبل از شروع فصل 2015 فرمول یک، فدراسیون جهانی اعلام کرد که رانندگان تنها به یک تغییر طراحی کلاه ایمنی در طول سال محدود خواهند شد. این حرکت باعث شد رانندگان از پوشیدن طرح‌های خاص در مسابقات خانگی منع شوند که همین موضوع انتقاد رانندگان و طرفداران را به دنبال داشت.

در سال 2019، همیلتون در یک نظرسنجی از دنبال‌کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی پرسید: «چند نفر از شما فکر می‌کنید فدراسیون جهانی فقط به رانندگان اجازه می‌دهد یک کلاه ایمنی را در سال تغییر دهند؟» این ممنوعیت در نهایت برای فصل 2020، پنج سال پس از ممنوعیت اولیه برداشته شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها