کد خبر : 75045

فرمول یک | اموال راننده تیم هاس به دلیل تهاجم تحریم روسیه مصادره شد

فرمول یک | اموال راننده تیم هاس به دلیل تهاجم تحریم روسیه مصادره شد

بنا بر گزارش‌ها اموال متعلق به نیکیتا مازپین ستاره فرمول یک و پدرش تحت کنترل مقامات ایتالیایی قرار گرفته است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا و به نقل از اکسپرس روسیه، به گفته پلیس، مقامات ایتالیایی اموال مرتبط با راننده سابق  فرمول یک، نیکیتا مازپین و پدرش دیمیتری را ضبط و مصادره کرده اند که ارزش آنها حدود ۱۱۵ میلیون دلار است.

ویلای این ورزشکار شناخته شده در شهر ساردینا نیز توقیف شده است. مازپین و پدرش هنوز در مورد وضعیت پیش آمده اظهار نظر نکرده اند. با این حال، این راننده ۲۳ ساله به همراه پدرش در لیستی از چهره های روسیه قرار گرفت که هدف تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

اتحادیه اروپا مدعی شد که این راننده روس روابط خود را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حفظ کرده است.

تاکنون، دارایی‌های مختلفی که تصور می‌شود نزدیک به یک میلیارد دلار ارزش دارند، از جمله ویلاها و قایق‌های تفریحی توسط پلیس ایتالیا در هفته‌های اخیر مصادره شده است. این اقلام برای چهره های شناخته شده روس بودند که ارتباط خود را با ولادمیمیر پوتین حفظ کردند. مهمترین این اقلام یک ابر قایق تفریحی متعلق به آندری ملنیچنکو میلیاردر روس است که بیش از ۵۷۰ میلیون دلار ارزش دارد. این کشتی در حال حاضر در بندر تریست توقیف شده است.

مازپین فصل ناامید کننده ای برای تیم هاس داشت و چندین بار شکست خورد و در اولین فصل خود در فرمول یک در سال ۲۰۲۱ با امتیاز صفر کار خود را به پایان رساند. این ورزشکار روس پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین توسط این تیم اخراج شد.

او هفته گذشته گفت: من با قرار گرفتن در فهرست تحریمی ها موافق نیستم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها