کد خبر : 74517

فرمول یک | قهرمان شگفت انگیز ورشتپن در جده

فرمول یک | قهرمان شگفت انگیز ورشتپن در جده

مسابقه گرندپری عربستان برگزار شد و در نهایت این مکس ورستپن بود که با عملکرد فوق العاده خود در یک رقابت بسیار نزدیک و زیبا پیروز شد.

به گزارش خودروتک به نقل از طرفداری ، گرندپری عربستان از ساعت 21:30 در پیست جده آغاز شد و در پایان این مکس ورستپن از ردبول بود که با عملکرد فوق العاده خود توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.

 مکس 50 دور را در مدت زمان 1:24:19.293 طی کرد و زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد. مسابقه در حالی شروع شد که سرجیو پرز که روز گذشته موفق به کسب پول پوزیشن شده بود، در خط یک قرار داشت و کنترل خوب او باعث شد تا از همان ابتدای کار در رتبه اول قرار بگیرد.

در دور سیزدهم بود که به یکباره شاهد وقوع حادثه برای نیکولاس لطیفی بودیم و در پی آن سیفتی کار وارد عمل شد و پرچم زرد به اهتزاز در آمد. همه اینها به ضرر پرز بود چرا که او چند ثانیه قبل به پیت رفته بود و در این میان به رتبه چهارم نزول کرده بود. شارل لکلرک و دیگر راننده ها در این لحظه از فرصت استفاده کردند و لاستیک مدیوم خود را با هارد تعویض کردند. در این میان لوییس همیلتون که از خط پانزدهم مسابقه را آغاز می کرد، به پیت نرفت.

 

سرانجام مسابقه از سر گرفته شد و شارل لکلرک موفق شد جایگاه اولی را حفظ کند و پشت سر او مکس ورستپن قرار گرفت. این رقابت تا ثانیه های پایانی ادامه داشت و شارل پیش بود. در دور 43 بود که خرابی ماشین آلپین و فرناندو آلونسو باعث شد تا باز هم پرچم زرد به اهتزاز در آید. در پی آن مشکلی دیگر برای خودروی دنیل ریکیاردو از مک لارن به وجود آمد و همه چیز به دور های پایانی کشیده شد.

عملکرد درخشان مکس ورستپن در دورهای پایانی باعث شد تا او بارها در آستانه گذر از شارل قرار بگیرد اما دفاع های خوب شارل در کنار بدشانسی های مکس که به نظر می رسید همچنان او از لاستیک های خود ناراضی است، باعث شد تا شارل پیش بماند. در نهایت در دور 48 بود که نمایش فوق العاده ورستپن باعث شد تا او از راننده فراری عبور کند. تا انتهای این نبرد شاهد یک رقابت بسیار نزدیک بودیم و یک جایی از کار هم سیفتی کار مجازی به کمک ورستپن آمد و در پایان او فقط با اختلاف چند دهم ثانیه برنده این رقابت شد.

کارلوس ساینز، دیگر راننده فراری در جایگاه سوم به کار خود پایان داد و سرجیو پرز چهارم. جرج راسل نیز پنجم شد. استبان اوکان در حالی ششم شد که در ابتدای مسابقه جدال او و فرناندو آلونسو، هم تیمی اش در آلپین بسیار تماشایی بود. لوییس همیلتون نیز که از جایگاه پانزدهم خود را تا رتبه ششم بالا کشیده بود، در دورهای پایانی مجبور شد برای تعویض لاستیک خود به پیت برود و در نهایت به کار خود در جایگاه دهم پایان داد.

گفتنی است، سریع ترین دور این مسابقه شارل لکلرک با 1:31.634 زد و یک امتیاز اضافه دریافت کرد.

در پایین جدول نهایی گرندپری بحرین را می بینید:

همچنین جدول کامل امتیازی مسابقات فصل 2022 فرمول یک را در پایین مشاهده می کنید:

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها