کد خبر : 74487

فرمول یک | حملات موشکی به عربستان و نگرانی از برگزاری گرندپری جده

فرمول یک | حملات موشکی به عربستان و نگرانی از برگزاری گرندپری جده

یک مرکز تأسیسات نفتی در شهر جده عربستان که در فاصله‌ای نه چندان دور با محل برگزاری دومین گرندپری فصل جدید فرمول یک واقع شده است، مورد حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری دانشجو، به نقل از نشریه گاردین، در پی حمله موشکی به یک مرکز تأسیسات نفتی در شهر جده عربستان سعودی که در فاصله کمتر از 10 مایل با پیست محل برگزاری گرندپری فرمول یک عربستان واقع شده است، احتمال لغو این مسابقه وجود دارد.

قرار بود روز گذشته دومین جلسه تمرینی تیم‌های فرمول یک برای شرکت در مسابقه اصلی که دومین گرندپری فصل جدید فرمول یک است در پیست شهر جده برگزار شود، اما در پی حمله موشکی صورت گرفته، این تمرینات به تعویق افتاده است.

گویا اتفاق رخ داده به حدی برای مقامات فرمول یک و تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات جدی بوده است که رانندگان و رؤسای تیم‌ها از سوی رئیس مسابقات فرمول یک، استفانو دومنیکالی احضار شده‌اند تا در جریان آخرین وضعیت و چند و چون مدیریت آن قرار بگیرند.

گویا در این جلسه دومنیکالی به تیم‌ها اطلاع داده است که مسابقات روز یکشنبه به قوت خود باقی است و اینکه مقامات عربستان برقراری امنیت برای برگزاری مسابقه را تضمین کرده‌‌اند. با این حال قرار است یک جلسه دیگر با حضور مدیران و رانندگان تیم‌ها برگزار شود. در همین حال نشریه مارکای اسپانیا مدعی شده است که برخی از رانندگان خواهان انصراف از شرکت در این گرندپری و بازگشت به خانه شده‌اند.

در جدول رده‌بندی مسابقات گرندپری سال 2022، شارل لکلرک و کارلوس ساینس جونیور دو راننده تیم فراری به ترتیب با 26 و 18 امتیاز اول و دوم هستند و لوئیز همیلتون با 15 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها