کد خبر : 71793

رالی داکار | تحقیق درباره یک انفجار تروریستی

رالی داکار | تحقیق درباره یک انفجار تروریستی

دادستانی فرانسه دستور تحقیقات درباره احتمال تروریستی بودن یک انفجار در عربستان سعودی را صادر کرده که به زخمی شدن یک راننده رالی فرانسوی منجر شد.

به گزارش خودروتک ، این انفجار روز پنجشنبه گذشته روی داد و به یک وسیله نقلیه پشتیبانی متعلق به تیم سودیکار ریسینگ هنگام خروج از هتلی در جده آسیب رساند.

در این انفجار فیلیپ بوترون، یکی از رانندگان "رالی داکار" هم از ناحیه پا به شدت زخمی شد و برای ادامه درمان به فرانسه انتقال یافت. پزشکان او را در کمای مصنوعی قرار دادند.

مقامات سعودی درباره تصمیم دادستانی فرانسوی اظهار نظری نکرده‌اند.

روز شنبه پلیس عربستان سعودی گفت که تحقیقات اولیه در مورد این انفجار نشان داده است که "ظن اقدام مجرمانه" نمی‌رود، اما سازمان‌دهندگان این رالی به خبرنگاران گفتند که پلیس سعودی هنوز وجود سوء نیت در این انفجار را کلا منتفی ندانسته است.

مسابقات رالی داکار در سال ۱۹۷۸ بین پاریس و داکار، پایتخت سنگال آغاز شد اما از سال ۲۰۲۰ به خاطر ملاحظات ایمنی، این رالی در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

به گزارش سازمان‌دهندگان روز پنجشنبه پیش، یعنی دو روز قبل از شروع مرحله اول این رویداد، وقوع یک انفجار ناگهانی خودروی پشتیبانی متعلق به سولدیکار را در خارج از هتل دوناتلو در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی جده، متوقف کرد.

یکی از اعضای تیم به ​​روزنامه فرانسوی اکیپ گفته است که انفجار "زیر خودرو" رخ داد و باعث آتش گرفتن آن و زخمی شدن آقای بوترون شد، اما پنج شهروند فرانسوی دیگر که با او در خودرو بودند آسیبی ندیدند.

آقای بوترون که در بخش بازاریابی کار می‌کند و همچنین رئیس تیم فوتبال اورلئان در لیگ ۲ فوتبال فرانسه است، در عربستان سعودی تحت عمل جراحی قرار گرفت و سپس برای ادامه درمان به بیمارستان نظامی پرسی در کلارمات در نزدیکی پاریس به فرانسه منتقل شد.

سودیکار در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت که پاهای راننده ۶۱ ساله "به شدت آسیب دیده" و پزشکان "به منظور کاهش درد" او را در کمای مصنوعی قرار داده اند.

اما بنوا، پسر آقای بوترون امروز به رادیو مونت کارلو گفت که پدرش اکنون از کما بیرون آمده است.

او گفت که پدرش به شدت از هر دو پا آسیب دیده است و افزود که نتیجه این آسیب تا ده روز دیگر مشخص خواهد شد و در حال حاضر، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی کرد.

همزمان، شعبه رسیدگی به جرایم تروریستی دادستانی فرانسه بدون جزئیات بیشتر، اعلام کرد که تحقیقات مقدماتی را در مورد "اقدام به چند فقره قتل در ارتباط با یک گروه تروریستی" آغاز کرده‌ است.

وزارت امور خارجه فرانسه همچنین توصیه‌های مربوط به سفر به عربستان سعودی را به روز کرد و به شهروندان این کشور هشدار داده است که در پی این انفجار "حداکثر هوشیاری" را به خرج دهند.

در این بیانیه آمده است "تحقیقات مقامات سعودی برای تعیین علت این انفجار هنوز در جریان است و احتمال وقوع اقدام مجرمانه منتفی نیست."

در نوامبر ۲۰۲۰ در جریان مراسم روز یادبود قربانیان جنگ دوم جهانی در کنسولگری فرانسه در جده انفجاری روی داد و چندین نفر را زخمی کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها