کد خبر : 67789

فرمول یک | قهرمانی شوکه کننده ریکیاردو در روز تصادف شدید همیلتون و ورشتپن

فرمول یک | قهرمانی شوکه کننده ریکیاردو در روز تصادف شدید همیلتون و ورشتپن

گرندپری ایتالیا امروز حواشی زیادی داشت اما در نهایت این دنیل ریکیاردو بود که موفق شد زودتر از سایرین 53 دور را سپری کند و فاتح این مسابقات شود.

به گزارش خودروتک به نقل از طرفداری ، مسابقه جذاب گرندپری ایتالیا امروز پر از حاشیه بود و در نهایت رانندگان مک لارن بودند که با عملکرد درخشان خود قهرمانی را بدست آوردند.

 گرندپری ایتالیا از ساعت 17:30 امروز در پیست مونزا آغاز شد و در پایان این دنیل ریکیاردو از مک لارن بود که با عملکرد درخشان خود موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

راننده مک لارن از همان ابتدای مسابقه از لندو نوریس، مکس ورستپن و لوییس همیلتون پیش افتاد و تا پایان این برتری خود را حفظ کرد. ریکیاردو 53 دور این مسابقه را در مدت 1:21:54.365 طی کرد و فاتح این مسابقات شد. 

در رتبه دوم این مسابقات نیز دیگر راننده مک لارن قرار گرفت. لندو نوریس امروز عملکرد فوق العاده ای داشت و در نهایت با فاصله ای 1.747 ثانیه ای نسبت به هم تیمی خود یعنی ریکاردو در رتبه دوم قرار گرفت.

در رتبه سوم اما والتری بوتاس قرار گرفت. بوتاس مسابقه را از جایگاه آخر آغاز کرد اما نمایش فوق العاده او در ادامه باعث شد تا او به رتبه سوم برسد و با فاصله ای خیلی کم در همین جایگاه به کار خود پایان دهد. همچنین در ابتدای مسابقه بود که یوکی سونودا و پیر گسلی از دور مسابقه کنار رفتند.

اما اتفاق مهم این بازی چیز دیگری بود. مکس ورستپن و لوییس همیلتون، دو راننده سرشناس تیم های ردبول و مرسدس که در این فصل از سایرین پیش هستند، باز هم با هم چلنج سختی داشتند. سرانجام این چلنج سخت، تصادف میان آنها بود. مکس و لوییس در دور بیست و ششم در حالی که به نظر پایاپای هم بودند، به هم برخورد کردند و حادثه سختی پیش آمد. ماجرا از این قرار بود که همیلتون از پیت لاین خارج شد و وارد پیست شد. در همان لحظه بود که مکس به او رسید، مکس در تلاش برای گذر از همیلتون در مسیری کوتاه بود و در نهایت دو طرف با هم چرخ به چرخ شدند. در پی این برخورد هر دو طرف به بیرون از پیست پرتاب شدند و همین مسئله باعث شد تا آنها از این مسابقه کنار بروند. چیزی که مشخص است، جنگ میان دو کمپانی بزرگ است و باید دید در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد. قطعا دو طرف در این تصادف انتظار برخوردی سخت از طرف فیا با دیگری را خواهند داشت. پیش از این نیز در گرندپری بریتانیا و در پیست سیلوراستون بود که این دو با هم تصادف کردند. تصادفی که با خروج مکس از مسابقه و پنالتی 10 ثانیه ای برای همیلتون همراه بود.

در پایین به برخی تصاویر این برخورد پرداخته شده است:

در پایین جدول نهایی گرندپری ایتالیا 2021 را مشاهده می کنید:

گرندپری ایتالیا 2021

مسابقه بعدی فرمول یک، گرندپری روسیه خواهد بود. این مسابقه 4 مهر ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها