کد خبر : 67317

فرمول یک | قهرمانی ورشتپن پس از 3 دور!

فرمول یک | قهرمانی ورشتپن پس از 3 دور!

راننده تیم ردبول در روزی که بارانی سیل‌آسا اجازه برگزاری کامل مسابقه را نداد، قهرمان گرند‌پری بلژیک شد.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، مکس ورشتاپن از ردبول ، در حالی قهرمان کوتاه ترین مسابقه فرمول یک در  گرندپری بلژیک شد که تنها پس از سه دور حرکت پشت ماشین ایمنی و با به احتزاز درامدن پرچم های قرمز به علت بارش باران ، برای ششمین بار در این فصل و این‌بار با کسب تنها نیم امتیاز برنده شد.

طرفداران در پی بارش سیل آسا در پیست اسپا-فرانکورشامپ سه ساعتی را منتظر ماندند تا ماشین ایمنی از میدان خارج شود، اما پس از اتمام دورهای لازم برای کسب نیم امتیاز ، مسابقه متوقف شد.

جورج راسل ، که خودروی ویلیامز خود را با یک دور خیره کننده در دور مقدماتی روز شنبه در زمینی مرطوب در ردیف اول قرار داده بود، کار را در رده دوم تمام کرد  تا برای اولین بار حضور روی سکوی فرمول یک را برای خود تضمین کرده باشد. لوئیس همیلتون قهرمان افسانه ای انگلیسی که سابقه هفت قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با تیم مرسدس سوم شد تا برتری کلی این راننده بریتانیایی نسبت به ورشتاپن، از هشت به سه امتیاز کاهش یابد.

ورشتاپن پس از آنکه مهر شانزدهمین برد دوران حرفه ای و ششمین برد در این فصل را به کارنامه اش زد، گفت: "شرم آور است که دورهای مناسب را انجام ندهیم ، اما شرایط بسیار دشوار بود. البته که این هم یک پیروزی است اما مسلما این نوع از بردن ، چیزی نیست که شما به دنبال آن باشید."

دیروز، باران حتی قبل از شروع مسابقه هم به هیچ وجه دست از بارش برنداشت. در این بین، سرجیو پرز بازیکن ردبول در راه ورود به زمین مسابقه تصادف کرد و در حالی که به نظر می رسید از مسابقه خارج شده باشد، اما بعد از آنکه تیمش از تاخیر طولانی مدت بعلت باران برای تعمیر کامل ماشینش استفاده کردند، برگزار کنندگان به راننده مکزیکی اجازه دادند مسابقه را از پیتلاین آغاز کند.

هرچند کار آنها بیهوده بود زیرا او به هرحال در آخرین جایگاه قرار گرفته بود. چارلز لکلرک برای تیم فراری عنوان هشتم را کسب کرد و نیکلاس لطیفی دورگه ایرانی کانادایی تیم ویلیامز هم نهم شد تا کارلوس ساینتس اسپانیایی در جایگاه دهم برای فراری نیم امتیاز کسب کند.

 

 

 

رده بندی موقت  FIA بدین صورت است که پس از دور اول ، همان موقعیت ها را به عنوان معیار قرار می‌دهد و آیین نامه FIA توضیح می دهد که این کار مطابق با مقررات ورزشی است. چرا که برای تعیین امتیاز ، ماده 6.5 لازم الاجرا است و از آنجا که پیشران سه بار از خط کنترل عبور کرده است ، مطابق با شرط لازم ماده 6.5 مبنی بر "عبور نفر نخست بیش از دو دور به منظور اعطای نیم امتیاز "، مسابقه به پایان می‌رسد.

همچنین والتری بوتاس ، هم تیمی همیلتون در مرسدس ، که پس از سقوطی پنج پله ای از جایگاه سیزدهم مسابقه را با مرسدس خود شروع کرد ، پس از تصادف پرز یک پله صعود کرد تا بدون کسب امتیاز در رده دوازدهم  قرار بگیرد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها