کد خبر : 6690

فرمول یک/ افشاگری بوتاس درباره گرندپری آذربایجان

فرمول یک/ افشاگری بوتاس درباره گرندپری آذربایجان

والتری بوتاس فاش کرد که پس از پنچری لاستیک و کنار رفتن از مسابقه ی آذربایجان در حالی که پیشتاز مسابقه بوده، مانند یک بچه گریه کرده است.

به گزارش خودروتک، راننده ی فنلاندی در بخش اول مسابقه ی باکو به شدت محو بود و به تنهایی در رده سوم رانندگی می کرد اما وقتی که او به مدت طولانی تری در پیست ماند و پیشتازی را از آن خود کرد، یک پیروزی غیرمحتمل از قبل، ممکن به نظر آمد. پس از آمدن ماشین ایمنی و انجام پیت استاپ، بوتاس پیشتازی را بدست آورد اما در دورهای انتهایی مسابقه بدشانسی به سراغ پسر خونسرد مرسدس آمد و لاستیک W09 او پنجر شد و یک پیروزی را از دست داد. مرسدس نیز او را از حضور در جلوی رسانه ها عفو کرد.

پنچر شدن بوتاس - باکو 2018

پنچر شدن بوتاس – باکو 2018

بوتاس گفت که اتفاق باکو یکی از بزرگترین دل شکستگی های دوران حرفه ای او را رقم زد: من فکر می کردم که بهترین مسابقه ای است که تا به آن موقع داشته ام. برای مدت طولانی بود که پیشتاز نبودم و خودم را مدیریت کردم و بالا کشیدم تا پیشتاز مسابقه شوم.

من به یاد دارم که در آن زمان اعتماد به نفس خوبی داشتم و احساس می کردم که همه چیز تحت کنترل است. می دانستم که کمی شانس برای پیروزی مسابقه می خواهم اما خرده قطعات فیبر کربن (از تصادف ورشتپن و ریکاردو) که در مستقیمی اصلی وجود داشت را ندیدم و لاستیکم پنجر شد و مسابقه همان جا به پایان رسید.

والتری بوتاس - مسابقه گرندپری آذربایجان 2018

والتری بوتاس و لوئیس همیلتون – مسابقه گرندپری آذربایجان 2018

راننده ی فنلاندی مرسدس در ادامه افزود: در چند مسابقه ی قبل باکو من به پیروزی نزدیک بودم اما دوم شدم و می خواستم اولین پیروزی خودم در سال 2018 را کسب کنم اما هرگز این اتفاق رخ نداد. از آن حادثه به بعد، می توانستم ناامیدی را در کل تیم ببینم، من حمایت زیادی از همه دریافت کرده بودم.

وقتی که به هتل برگشتم، کاملا درهم شکستم و روی زانوهایم افتادم و مانند یک بچه گریه کردم. اما پس از آن بلند شدم و تصمیم گرفتم که دیگر یک شکست این گونه مرا زمین گیر نکند.

این شکست شاید بوتاس را برای ادامه فصل 2018 درهم ریخت و او نتوانست عملکردی مشابه هم تیمی خود، لوئیس همیلتون داشته باشد اما راننده ی فنلاندی خود را برای یک فصل چالشی در 2019 آماده می کند.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها