کد خبر : 66103

فرمول یک | جنجال مجارستان تمامی ندارد، مقاوم دومی فتل پس گرفته شد

فرمول یک | جنجال مجارستان تمامی ندارد، مقاوم دومی فتل پس گرفته شد

ماجراهای گرندپری پر اتفاق مجارستان تمامی ندارد و ساعاتی پس از پایان مسابقه، با تصمیم استواردها سباستین فتل، راننده استون مارتین، دیسکوالیفه شد.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، سباستین فتل که در پایان گرندپری مجارستان دوم شده بود، دیسکوالیفه شد.

تیم استون مارتین موفق نشد یک لیتر نمونه لازم بنزین را از باک ماشین فتل خارج کرده و در اختیار استواردهای فیا قرار دهد و در نتیجه وتل امتیازات ارزشمندی را که در این مسابقه کسب کرده بود، از دست داد. در باک ماشین این راننده چهار بار قهرمان جهان تنها 0.3 لیتر بنزین باقی مانده بود.

استون مارتین به این تصمیم اعتراض کرده است و منتظر رسیدگی به این درخواست تجدید نظر است، هر چند تغییر رای استواردها بعید به نظر می رسد.  استون مارتین ادعا می کند که در باک ماشین هنوز 1.74 لیتر بنزین باقی است و آنها فقط موفق نشده اند بنزین را از باک خارج کنند.

 

 

در گرندپری پرماجرا، جذاب و دیدنی مجارستان استبان اوکون، راننده‌ی آلپین، اولین پیروزی خود در فرمول یک را دشت کرد.

سباستین فتل که در تمام طول مسابقه در تلاش برای گرفتن اوکون بود، دوم شده بود و لوییس همیلتون که پس از عجیب‌ترین استارت تاریخ F1 تا رده‌ی آخر پایین رفته بود، پس از نبردی دیدنی با تقریبا تک‌تک ماشین‌های حاضر در پیست، در رده‌ی سوم از خط پایان گذشت.

 

در استارت پرآشوب مسابقه‌ی مجارستان زیر بارانی که چندان هم شدید نبود والتری بوتاس که از رده‌ی دوم مسابقه را شروع کرده بود استارت بدی داشت، رده از دست داد و سپس در پیچ یک با لاندو نوریس و سرجیو پرز و مکس ورستپن برخورد کرد و تصادفی زنجیره‌ای و عجیب را به راه انداخت که جز خودش چند ماشین دیگر را هم از دور خارج کرد. لنس استرول هم در میان آن بلبشو چرخ‌هایش قفل شد و با لکلرک و ریکاردو برخورد کرد. در نتیجه این تصادفات پی در پی که صحنه‌ای باورنکردنی را شکل دادند در همان دور اول بوتاس، پرز، نوریس، استرول و لکلرک از دور خارج شدند و مسابقه با پرچم قرمز متوقف شد.

 

 

 

مکس ورستپن هم در اثر برخورد با بوتاس در استارت بارج‌بورد یک سمت ماشین را کاملا از دست داد تا در ادامه حتی در سبقت‌گیری از میک شوماخر هم به تقلا بیافتد و در نهایت به رده‌ی دهم رضایت دهد.

 

 

همیلتون که از پل‌پوزیشن استارت زده بود در برخوردهای دیوانه‌واری که هم‌تیمی‌اش ایجاد کرد، آسیبی ندید اما در ری‌استارت قضاوت اشتباهی داشت و در حالی که تمام ماشین‌ها پس از فورمیشن لپ برای تعویض لاستیک‌های اینترمیدیت با لاستیک‌های اسلیک به پیت رفتند، به تنهایی روی خط استارت قرار گرفت تا یکی از عجیب‌ترین استارت‌های تاریخ F1 را داشته باشد؛ استارتی با تنها یک ماشین!

 

 

راننده‌ی مرسدس در دور بعد مجبور شد برای تعویض لاستیک به پیت‌استاپ برود و تا آخرین رده پایین رفت تا یک بار دیگر برای رسیدن به سکو مجبور باشد تمام طول مسابقه بجنگد.

کارلوس ساینز در بیشتر زمان مسابقه در رده‌ی سوم بود اما در سه دور مانده به پایان، همیلتون پس از مبارزه‌ای جانانه و طولانی توانست از فرناندو آلونسو و سپس راننده‌ی فراری عبور کند.

ساینز چهارم و آلونسو پنجم شدند. گسلی و سونودا در رده‌های ششم و هفتم قرار گرفتند و دو راننده‌ی ویلیامز، لطیفی و راسل، بالاخره در رده‌های امتیازی هشتم و نهم از خط پایان گذشتند و اولین امتیازات خود در F1 را کسب کردند.

 

 

همیلتون که به نظر می‌رسید اصلا حال خوشی ندارد، یک بار دیگر در مصاحبه‌ی پس از مسابقه هم از سوی هواداران حاضر هانگارورینگ هو شد و حتی روی سکو به نظر می‌رسید فاصله‌ای با غش کردن ندارد، موضوعی که نگرانی طرفداران این قهرمان هفت‌باره‌ی جهان را برانگیخت.

پس از پایان مسابقه و با توجه به دیsکوالیفه شدن سباستین فتل، لوییس همیلتون در رده دوم قرار گرفت، کارلوس ساینز سوم شد، بقیه راننده ها نیز یک رده بالاتر آمدند تا کیمی رایکونن هم در رده دهم قرار گرفته و یک امتیاز بگیرد.

 

 

والتری بوتاس و لنس استرول نیز برای نقشی که در تصادف های پیچ یک داشتند، هر کدام پنج رده گرید پنالتی برای گرندپری بلژیک دریافت کردند.

پس از این مسابقه‌ی فراموش‌نشدنی و پرهیجان فرمول یک تا گرندپری بلژیک به تعطیلات یک ماهه‌ی تابستانی می‌رود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها