کد خبر : 65965

فرمول یک | همیلتون روی زخم ورشتپن نمک پاشید

فرمول یک | همیلتون روی زخم ورشتپن نمک پاشید

لوییس همیلتون، راننده هفت بار قهرمان جهان مرسدس، از عملکرد خودش و تیم مرسدس پس از برخوردی که با مکس ورستپن، راننده ردبول، در گرندپری انگلیس داشت، دفاع کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، در گرندپری پرماجرای بریتانیا برخورد بین لوییس همیلتون و مکس ورستپن، دو مدعی عنوان قهرمانی رقابت های این فصل فرمول یک، مکس را راهی بیمارستان کرد و همیلتون به رغم دریافت یک پنالتی 10 ثانیه توانست در گرندپری خانگی خود پیروز شود.

ورستپن پس از پایان مسابقه در پست هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد از جشن گرفتن همیلتون و مرسدس در حالی که او هنوز در بیمارستان بود به شدت انتقاد کرد و گفت که این رفتار توهین آمیز و بی احترامی بوده است.

روز گذشته و در کنفرانس خبری پیش از گرندپری مجارستان نیز ورستپن بار دیگر همان حرف ها را تکرار کرد و گفت همیلتون و مرسدس طوری آن پیروزی را جشن گرفتند که انگار قهرمان جهان شده بودند.

 

 

همیلتون اما در مصاحبه خود با ورستپن مخالفت کرد و یک بار دیگر تاکید کرد که نمی دانسته مکس در آن زمان در بیمارستان است.

همیلتون گفت: "من فکر نمی کنم که رفتار ما بی احترامی بود. اما همانطور که گفتم اینکه بدانی و بعد جشن بگیری یک چیز است و اینکه ندانی و جشن بگیری چیز دیگری است. همانطور که قبلا هم گفتم من نمی دانستم.

اما این گرندپری خانگی من بود و ما خیلی سخت برای مدتی طولانی تلاش کرده بودیم که چنین نتیجه ای به دست بیاوریم. لحظه بسیار با اهمیتی برای ما بود که یک بار دیگر جمعیت هواداران را در خانه تجربه کنیم، آن هم برای اولین بار پس از غیبت سال گذشته و احساسات همه به غلیان در آمده بود.

این یک جشن عمدی نبود. این فقط لذت دیدن جمعیت عظیمی بود که در کنار هم بودن را جشن گرفته بودند و این احساس طبیعی است. نمی خواهم احساساتم را پنهان کنم. دیدن این جمعیت از مردم احساس شگفت انگیزی بود."

 

 

با دادن پنالتی 10 ثانیه ای به همیلتون استواردها در واقع راننده مرسدس را مقصر آن برخورد و تصادف شدید مکس دانستند. اما راننده هفت بار قهرمان جهان می گوید که اگر زمان به عقب بر می گشت هم بار دیگر دقیقا همان حرکت را در پیچ کاپس انجام می داد.

 

 

همیلتون در این باره گفت: "درباره آن حرکت باید بگویم که من دقیقا به همان شکلی که دفعه قبل آن حرکت را پیاده کردم، دوباره هم همان کار را می کنم.

از نظر نحوه تجزیه و تحلیل آنالیز، با توجه به تمام تجربیاتم و اینکه تجربیات من در طول این سالها خیلی چیزها را نشان می دهد، من آن حرکت را تغییر نمی دهم."

همیلتون و ورستپن هر دو تایید کرده اند که پس از آن حادثه تلفنی صحبت کرده اند و همیلتون گفتگوها را "سازنده و محترمانه" خواند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها