کد خبر : 65735

آئودی RSQ نسخه eTron مدل 2022 مخصوص مسابقه رالی

آئودی RSQ نسخه eTron مدل 2022 مخصوص مسابقه رالی

آئودی از اتومبیل شاسی بلند مسابقه ای جدید خود که مناسب برای آفرود است، رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از معرفی R۸ LMS GT۳ Evo II، بخش اتومبیلرانی آئودی اسپرت از یک اتومبیل مسابقه‌ای دیگر رونمایی می‌کند. RS Q E-Tron در مقایسه با سوپراسپرت V۱۰ موتور میانی کاملاً متفاوت است و  اولین رقیب برای مسابقه رالی داکار برای مقابله با مناطق خسته کننده آفرودی است.

آئودی به دلیل فعالیت‌های الکتریکی خود در مسابقات اتومبیلرانی که برای فصل بعدی مسابقات اتومبیلرانی در سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است، فرمول E را کنار می‌گذارد تا با RS Q E-Tron در مسابقات رالی داکار شرکت کند. جدا از اینکه به نظر باورنکردنی است، این جانور آفرود به لطف یک پیشرانه جالب، خبرساز شده است.

این شاسی بلند آفرودی کاملاً برقی است، با وجود استفاده از موتور‌های جلو و عقب که از خودروی آئودی e-tron FE۰۷ فرمول E مدل ۲۰۲۱ اقتباس شده است اکنون یک موتور بنزینی TFSI از DTM دارد که به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از سیستم مبدل انرژی برای شارژ باتری در حال فعالیت است.

آئودی ۲۰۲۲ RS Q E-Tron برای آفرود رونمایی شد

موتور احتراق داخلی به عنوان توسعه دهنده دامنه عمل می‌کند و در دور موتور ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دور در دقیقه کار می‌کند. آئودی می‌گوید پمپ بنزین در یک محدوده کارآمد کار می‌کند تا میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای را به کمتر از ۲۰۰ گرم CO۲ در هر کیلووات ساعت وصل شده به باتری کاهش دهد.

موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، آب مورد نیاز خود را از مخزن سوخت ۲۹۵ لیتری بنزینی می گیرد که در ۱.۱ متر (۳.۶ فوت) پشت محور جلو (و همچنین پشت راننده) قرار دارد. مبدل انرژی همچنین شامل واحد سوم موتور مولد (MGU) برای شارژ مجدد باتری است در حالی که RS Q E-Tron به سختی تحت فشار قرار می‌گیرد.

آئودی ۲۰۲۲ RS Q E-Tron برای آفرود رونمایی شد

آئودی این اتومبیل اسپرت مسابقه ای را با یک بسته ۵۰ کیلووات ساعتی که ۳۷۰ کیلوگرم (۸۱۵ پوند) وزن دارد و با پشتیبانی از مکانیزم بازیابی انرژی در هنگام ترمز، توسعه داده است. طبق اطلاعاتی که از اینگولشتات صادر می‌شود، کل تولیدی که توسط پیشرانه الکتریکی ارائه می‌شود ۵۰۰ کیلووات یا ۶۷۰ اسب بخار است.

آئودی ۲۰۲۲ RS Q E-Tron برای آفرود رونمایی شد

طبق مقررات رالی داکار، وزن این وسیله نقلیه حداقل ۲۰۰۰ کیلوگرم (۴۴۰۹ پوند) است. آئودی می‌گوید RS Q E-Tron اولین سفر خود را در اوایل این ماه در نووبورگ انجام داده و تا پایان سال تحت یک برنامه آزمایشی جامع قرار خواهد گرفت که شامل ورود به مسابقات در سراسر کشور است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها