کد خبر : 65098

شاهکار جدید پژو 9X8 برای مسابقات لومان

شاهکار جدید پژو 9X8 برای مسابقات لومان

شرکت پژو به تازگی از یک ابرخودروی هیبریدی تحت عنوان 9X8 پرده برداشت. خودرویی که قرار است نام و برند این شرکت فرانسوی را در سری مسابقات جهانی استقامت (WEC) و مسابقات 24 ساعته لمانز در سال آینده میلادی یدک بکشد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، ابرخودروی 9X8 از ظاهری جذاب و چشم نواز بهره می‌برد و سه چراغ جلویی LED آن با طراحی خطی و خاص خود، نگاه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. مهندسان پژو، از این طراحی برای چراغ پشتی نیز استفاده کردند.

شاید یکی از اولین مشخصه‌هایی که در 9X8 جلب توجه می‌کند، نبود باله عقب آن است که به گفته پژو، از این طراحی به منظور ارتقای آیرودینامیک خودرو استفاده شده و می‌تواند منجر به چسبیدن بیشتر خودرو به پیست مسابقه شود.

جدای از طراحی ظاهری، این خورو به مشخصات فنی سطح بالایی نیز مجهز شده به طوری که از یک موتور 2.6 لیتری V6 با توربوشارژر دوگانه بهره می‌برد که قادر است نیرویی معادل 680 اسب بخار را تولید کند.

همچنین در این خودروی هیبریدی، یک موتور الکتریکی 200 کیلووات ساعتی تعبیه شده که انرژی خود را از یک باتری 900 ولتی که از همکاری پژو با شرکت Saft تولید شده، تامین می‌کند. نیروی تولیدی توسط این دو موتور از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

البته از آنجایی که حداکثر توان خروجی 680 اسب بخار برای این مسابقات اعلام شده، پژو باید در مصرف توان خروجی موتورهای این خودرو تعادل ایجاد کند.

از آخرین حضور پژو در مسابقات 21 ساعته لمانیز بیش از یک دهه می‌گذرد و اکنون این شرکت قدم به پیست مسابقات اتومبیل‌رانی گذاشته تا بتواند باری دیگر، نام و آوازه برند و تخصص مهندسان طراحی خودروی خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها