کد خبر : 6433

فرمول یک/ 21 مسابقه، 21 عکس

فرمول یک/ 21 مسابقه، 21 عکس

21 مسابقه فصل 2018 فرمول یک با پنجمین قهرمانی لوییس همیلتون به پایان رسید اما در طول برگزاری هر گرندپری حادثه ای رخ داد که نقطه ی عطف آن می باشد.

به گزارش خودروتک، این اتفاقات را با 21 تصویر از 21 گرندپری فرمول یک در فصل 2018 بیان می کنیم:

مسابقه اول: استرالیا – افتضاح محاسباتی مرسدس

آخر هفته استرالیا برای مرسدس و لوییس همیلتون بسیار عالی پیش می رفت و حتی همیلتون می توانست به راحتی پیروز مسابقه شود تا اینکه اتومبیل ایمنی مجازی همه چیز را به هم ریخت. ایراد در سیستم نرم افزاری مرسدس و همچنین اشتباه محاسباتی در تخمین فاصله ی همیلتون و فتل، پیروزی در مسابقه استرالیا را به سباستین فتل هدیه کرد.

لوئیس همیلتون و سباستین فتل

مسابقه دوم: بحرین – یکی نه، دو تا نه، سه تا

لوییس همیلتون در یک حرکت فوق العاده در مستقیمی پیست صخیر توانست با یک سبقت از نیکو هالکنبرگ، استبان اوکون و فرناندو آلونسو عبور کند و این صحنه ی زیبا را خلق کند.

گرندپری بحرین 2018

گرندپری بحرین 2018

مسابقه سوم: چین – مکس و فتل ( قسمت اول)

این اولین اسپین مرد آلمانی در فصل 2018 فرمول یک بود و به نوعی تقصیر مکس ورشتپن بود. با این که هیچ کدام امیدی به کسب سکو نداشتند اما ورشتپن سعی کرد که از داخل هیرپین از سباستین فتل سبقت گیرد که منجر به برخورد شد. در نهایت نیز مکس ورشتپن با 10 ثانیه پنالتی جریمه شد.

تصادف فتل و ورشتپن - چین 2018

تصادف فتل و ورشتپن – چین 2018

مسابقه چهارم: آذربایجان – برخورد ردبول ها

بعد از کش و قوس های فراوان دو راننده ردبول در طول مسابقه، در نهایت در دور 40 دو راننده ردبول با یک دیگر برخورد کردند و هر دو راننده مجبور به کناره گیری از مسابقه شدند.

مکس ورشتپن و دنیل ریکاردو – مسابقه گرندپری آذربایجان 2018

مسابقه پنجم: اسپانیا – رومن گروژان غوغا به پا کرد

یک اسپین و سه راننده ای که در همان ابتدای مسابقه کنار رفتند. پس از این که رومن گروژان با اتومبیل هاس خود اسپین شد، در تلاش برای بازگشت به مسابقه بود که با حرکت تایر های اتومبیل او ابری از دود ایجاد شد و در طی این اتفاق، نیکو هالکنبرگ و پیر گسلی نیز با برخورد به او از دور مسابقه کنار رفتند.

گرندپری اسپانیا 2018

گرندپری اسپانیا 2018

مسابقه ششم: موناکو – رستگاری ریکاردو

دنیل ریکاردو برد در گرندپری موناکو 2016 را با اشتباه استراتژی ردبول از دست داد، اما او اجازه نداد که دیگر شانسش برای برد از دست برود. استرالیایی با وجود این که در طول مسابقه از کمبود قدرت به دلیل مشکل فنی خودرویش رنج می برد اما توانست با برد از گرندپری موناکو خارج شود.

گرندپری موناکو 2018

گرندپری موناکو 2018 – دنیل ریکاردو

مسابقه هفتم: کانادا – رانندگان پرچم پایان را یک دور زودتر مشاهده کردند

همه چیز در مسابقه گرندپری کانادا به خوبی پیش می رفت تا اینکه در دور ما قبل آخر، وینی هارلو پرچم پایان را یک دور زودتر تکان داد. حتی خود استوارد های مسابقه نیز نمی دانستند که جریان از چه قرار است.

گرندپری کانادا 2018

گرندپری کانادا 2018

مسابقه هشتم: فرانسه – بازگشت پاول ریکارد

برای اولین بار بعد از سال 2008، فرمول یک به فرانسه بازگشت. یکی از صحنه های مهم این مسابقه برخورد والتری بوتاس و سباستین فتل در پیچ اول بعد از استارت مسابقه بود.

والتری بوتاس - مسابقه فرمول یک فرانسه 2018

مسابقه فرمول یک فرانسه 2018

مسابقه نهم: اتریش – پیروزی ردبول در خانه

در روزی که مرسدس بعد از سال های 2011 و 2016، برای سومین بار از زمانی که در سال 2010 به فرمول یک بازگشتند، هر دو راننده خود را در جریان مسابقه از دست داد، مکس ورشتپن توانست اولین پیروزی ردبول در خانه ی خود را برای این تیم کسب کند.

تیم ردبول - گرندپری اتریش 2018

تیم ردبول – گرندپری اتریش 2018

مسابقه دهم: بریتانیا – پیروزی فتل در خانه ی همیلتون

این اولین بار بود که شاهد دوئل فراری و مرسدس برای کسب پیروزی در سیلوراستون بودیم. در نهایت سباستین فتل موفق شد پیروز این مسابقه ی هیجان انگیز شود.

سباستین فتل - مسابقه گرندپری بریتانیا 2018

سباستین فتل – مسابقه گرندپری بریتانیا 2018

مسابقه یازدهم: آلمان – اشتباه زیانبار فتل

در جریان گرندپری آلمان، لوییس همیلتون که رقیب اصلی سباستین فتل در جدول قهرمانی به شمار می رفت، در تعیین خط با توجه به مشکلی که برای اتومبیلش پیش آمد نتوانست رده ای بهتر از چهاردهم کسب کند. همه چیز در دستان فتل بود تا فاصله ی خود را با لوییس همیلتون بیشتر کند. اما با برخورد به کناره ی پیست در Sachs Kurve، فتل 25 امتیاز بسیار مهم را در خانه ی خودش به همیلتون هدیه داد.

واکنش فتل بعد از برخورد با کناره پیست - گرندپری آلمان 2018

واکنش فتل بعد از برخورد با کناره پیست – گرندپری آلمان 2018

مسابقه ی دوازدهم: مجارستان – فراری در غم فقدان سرجیو مارکیونه

چند روز قبل از گرندپری مجارستان، سرجیو مارکیونه فوت کرد و سباستین فتل نیز در صدد بود تا به پاس یادبود مدیر فقید فراری، پیروزی در این مسابقه را کسب کند. اما در نهایت لوییس همیلتون برنده مسابقه مجارستان شد.

گرندپری مجارستان 2018

گرندپری مجارستان 2018 

مسابقه سیزدهم: بلژیک – هیلو نجات دهنده ی لکلرک

ابتدای فصل 2018، هیلو بحث برانگیز ترین موضوع فصل بود و بسیاری مخالف نصب این قطعه روی اتومبیل های فرمول یک بودند. اما در همین صحنه اگر هیلو نبود ممکن بود حادثه ای نظیر گرندپری ژاپن 2014 که منجر به فوت ژول بیانکی شد، اتفاق بیفتد اما همین قطعه توانست جان چارلز لکلرک و همچنین فرمول یک را از وقوع تراژدی دیگر نجات دهد.

پرواز آلونسو از بالای سر لکلرک - گرندپری بلژیک 2018

پرواز آلونسو از بالای سر لکلرک – گرندپری بلژیک 2018

مسابقه چهاردهم: ایتالیاتصادف وحشتناک اریکسون

بعد از تصادفی که برای یکی از سائوبر ها در بلژیک رخ داد، این بار مارکوس اریکسون بود که به دلیل مشکلی که برای DRS او در طی تمرین گرندپری ایتالیا به وجود آمد، با اتومبیل خود پرواز کرد. خوشبختانه اریکسون در این حادثه صدمه ای ندید.

گرندپری ایتالیا 2018

گرندپری ایتالیا 2018

مسابقه پانزدهم: سنگاپور – برخورد دو هم تیمی، این بار فورس ایندیا

در کمتر از دو سال، برای چهارمین بار دو راننده فورس ایندیا باز هم با یکدیگر برخورد کردند. این بار در استارت مسابقه سنگاپور 2018 و نتیجه اش خروج استبان اکون از مسابقه بود.

گرندپری سنگاپور 2018

گرندپری سنگاپور 2018

مسابقه شانزدهم: روسیه – سوچی با چاشنی دستور تیمی مرسدس

والتری بوتاس که می توانست اولین برد فصل خود را کسب کند، قربانی دستور تیمی ای شد که مرسدس برای اطمینان از قهرمانی همیلتون صادر کرد و بدین ترتیب والتری بوتاس برد در مسابقه سوچی را با مقام دومی عوض کرد.

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس – روسیه 2018

مسابقه هفدهم: ژاپن – مکس و فتل (قسمت دوم)

برای دومین بار در فصل 2018، ورشتپن و فتل به یکدیگر برخورد کردند. این بار سباستین فتل اتومبیل خود را به داخل پیچ Spoon هدایت کرد اما مکس ورشتپن برای او فضای کافی را در نظر نگرفت و بدین ترتیب سباستین فتل بار دیگر اسپین شد و مسابقه را در رده ششم به اتمام رساند.

مسابقه فرمول یک ژاپن 2018

مسابقه فرمول یک ژاپن 2018 – برخورد فتل و ورشتپن

مسابقه هجدهم: آمریکا – بالاخره کیمی!

کیمی رایکونن بالاخره بعد از 113 مسابقه توانست پیروز یک مسابقه ی فرمول یک شود.

Kimi

کیمی رایکونن – گرندپری آمریکا 2018

مسابقه نوزدهم: مکزیک – پنجمین قهرمانی همیلتون

برای دومین بار همانند فصل 2017، همیلتون بار دیگر توانست قهرمانی رانندگان را در مکزیک کسب کند. اگر چه عملکرد او در مسابقه خیلی خوب نبود اما او با کسب یک رده ی پنجمی توانست قهرمان شود و خود را به رکورد خوان مانوئل فانجیو رساند.

لوئیس همیلتون – مسابقه مکزیک 2018

مسابقه بیستم: برزیل – بار دیگر مکس و استبان

مکس ورشتپن می توانست به راحتی برنده ی مسابقه ی برزیل شود تا اینکه استبان اوکون با تایر های نو تر سعی در آنلپ کردن خود داشت. این دو راننده در پیچ دوم با یکدیگر برخورد کردند و بدین ترتیب مکس ورشتپن پیروزی در مسابقه ی برزیل را از دست داد.

مکس ورشتپن و استبان اکون - برزیل 2018

مکس ورشتپن و استبان اکون – برزیل 2018

مسابقه بیست و یکم: امارات – آدیوس فرناندو

آخرین مسابقه ی فصل و احتمالا آخرین مسابقه ی فرمول یک فرناندو آلونسو. قطعا دلمان برای این مرد اسپانیایی تنگ خواهد شد.

گرندپری ابوظبی 2018

گرندپری ابوظبی 2018

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها