کد خبر : 64211

فرمول یک | همیلتون: کار دیگری از دست بر نیامد

فرمول یک | همیلتون: کار دیگری از دست بر نیامد

لوییس همیلتون در یک دور مانده به پایان گرندپری فرانسه، پیشتازی مسابقه را به مکس ورستپن واگذار کرد، اما معتقد است که کار بیشتری از دستش بر نمی آمد.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، لوییس همیلتون، راننده هفت بار قهرمان جهان تیم مرسدس، پس از واگذاری پیروزی در گرندپری فرانسه به رقیب جوانش، مکس ورستپن، سعی کرد این شکست را بی اهمیت جلوه دهد و گفت که این مسابقه نمایانگر سرعت واقعی ردبول بود.

همیلتون که در سال های 2018 و 2019 در پیست پل ریکارد به پیروزی رسیده بود، این بار به همراه گاراژ مرسدس از استراتژی هوشمندانه ردبول شکست خورد و امیدهایش برای هت تریک در گرندپری فرانسه را از دست رفته دید.

 

هفتمین مسابقه این فصل فرمول یک در پیست پل ریکارد، درست برعکس گرندپری اسپانیا بود که در آنجا همیلتون با بهره بردن از استراتژی دو پیت استاپه توانست در دورهای پایانی ورستپن راپشت سر بگذارد و به پیروزی برسد. ورستپن پس از آن مسابقه گفته بود که دست و پایش کاملا بسته بوده و هیچ کاری برای دفاع از موقعیتش از دستش بر نمی آمده است.

این بار اما این همیلتون بود که پس از پیت استاپ دوم ورستپن هنگامی که راننده جوان هلندی در یک دور مانده به پایان مسابقه با استفاده از لاستیک های نوترش از او سبقت گرفت، دست و پای خود را بسته می دید.

 

 

همیلتون که اکنون در رقابت های قهرمانی جهان راننده ها 12 امتیاز از ورستپن عقب افتاده است، پس از مسابقه گفت :"فکر می کنم که امروز خیلی خوب کار کردیم و فقط متاسفانه نتیجه نداد.

اینطور نیست که من خیلی زیاد ناامید شده باشم. به نظرم امروز بهترین کاری که از دستم بر می آمد را کردم. البته چیزهایی هست که ما احتمالا می توانستیم کمی بهتر انجام دهیم اما در کل ردبول در تمام هفته از ما سریع تر بود. این نتیجه بازتاب حقیقی سرعتی است که آنها داشتند.

همیلتون در حالی پا به گرندپری فرانسه گذاشت که از دو مسابقه قبلی خود تنها هفت امتیاز کسب کرده بودف دو مسابقه ای که هر دو را راننده های ردبول بردند و موجب شد تا ورستپن پیش از گرندپری فرانسه چهار امتیاز بیشتر از همیلتون داشته باشد.

راننده 36 ساله بریتانیایی پس از اینکه یک برد دیگر از چنگش گریخت، رکورد تعداد بردهایش در فرمول یک همچنان روی 98 پیروزی ثابت مانده است.

 

 

همیلتون گفت: "اگر بخواهیم به عقب نگاه کنیم مطمئنا اگر ما زودتر از آنها به پیت استاپ می رفتیم و در مسابقه از استراتژی دو پیت استاپه استفاده می کردیم، احتمالا می توانستیم ببریم. اما حتی در آن صورت هم باز کار بسیار سختی بود. سرعت آنها به صور کلی خیلی خیلی خوب بود.

اگر ورستپن در پیچ یک اشتباه نکرده بود آنها احتمالا در تمام طول مسابقه پیشتاز می بودند."

 

 

ورستپن مسابقه را از پل پوزیشن استارت زد اما در همان ابتدای کار از مسیر خارج شد و لیدری مسابقه را تقدیم همیلتون کرد. همیلتون نیز توانست تا زمان پیت استاپ ها پیشتازی خود را حفظ کند اما ردبول و راننده جوانش دست به قمار زدند و پس از دو پیست استاپ توانستند در دو دور پایانی مسابقه از همیلتون سبقت بگیرند.

مکس در پایان مسابقه گفت: "لاستیک های لوییس واقعا تمام شده بودند. واقعا سبقت آسانی بود. استراتژی دو پیت استاپه جواب داد. در تمام طول مسابقه داشتیم با هم می‌جنگیدیم. فکر می‌کنم برای بقیه‌ی فصل هم اوضاع به همین شکل باشد."

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها