کد خبر : 62994

فرمول یک | اعتراف مدیر تیم مرسدس به برتری ردبول

فرمول یک | اعتراف مدیر تیم مرسدس به برتری ردبول

رقابت بین مرسدس و ردبول بر سر قهرمانی جهان شدت گرفته و برای نخستین بار پس از سال 2014 این ردبول و راننده جوانش هستند که پیشتاز هر دو جدول تیمی و رانندگانند.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، مکس ورستپن، راننده ردبول، پس از پیروزی در گرندپری موناکو بالاخره توانست در رقابت‌های قهرمانی رانندگان از لوییس همیلتون، راننده هفت بار قهرمان جهان مرسدس، با چهار امتیاز بیشتر جلو بیافتد.

توتو ولف، رییس تیم مرسدس، می‌گوید که راننده جوان هلندی شانس خوبی برای بردن قهرمانی جهان دارد، اما هنوز هم خیلی زیاد مرتکب اشتباه می‌شود.

 

بالاخره پس از سال‌ها سلطه مرسدس بر فرمول یک، در فصل 2021 مجددا شاهد نبرد برای کسب عنوان قهرمانی جهان هستیم. مکس ورستپن و لوییس همیلتون در هر مسابقه با مبارزه‌ای جانانه با هم دارند و پس از اینکه همیلتون توانست در چهار مسابقه اول، پیشتاز جدول رده‌بندی شود، اکنون این برتری در دستان ورستپن است. ولف به استعداد ورستپن اذعان دارد، اما به نقاط ضعف او نیز اشاره می‌کند.

توتو ولف گفت: "او قطعا می‌تواند قهرمان جهان شود، اما هنوز مرتکب اشتباهات کوچکی می‌شود زیرا جوان است. با این حال سرعت و کنترل ماشین او عالی است. شما نمی‌توانید مرتب مرتکب این همه اشتباه شوید زیرا لوییس در اوج بازی خود است. همچنین شکارچی بودن بسیار راحت‌تر است. به همین دلیل این وضعیت بسیار مناسب ماست."

در واقع توتو ولف معتقد است که مرسدس اکنون تیمی است که شانس کمتری برای قهرمانی دارد. ولف افزود: "ردبول نمی‌تواند انکار کند که آنها بخت اول قهرمانی هستند. اگر رانندگی چشم‌گیر لوییس نبود، مکس باید در بحرین برنده می‌شد. اگر ورستپن یک دور دیگر برای سبقت‌گیری صبر می‌کرد، به عنوان برنده از خط پایان عبور می‌کرد. مکس در ایمولا نیز در تایم‌گیری اشتباه کرد، وگرنه از رده اول استارت می‌زد.

در پرتغال مکس در تایم‌گیری از مسیر خارج شد و در مسابقه هنگامی که همیلتون او را تحت فشار گذاشت، اشتباه کرد."

رییس تیم مرسدس اضافه کرد: "ردبول باید همه جا پل‌پوزیشن می‌گرفت زیرا آنها روی هم رفته سریع‌ترین ماشین را دارند."

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها