کد خبر : 61764

فرمول یک | لوئیس همیلتون به کمپین بایکوت شبکه های اجتماعی پیوست

فرمول یک | لوئیس همیلتون به کمپین بایکوت شبکه های اجتماعی پیوست

لوییس همیلتون، قهرمان هفت باره فرمول یک به حرکت هماهنگ جهان ورزش در بایکوت شبکه های اجتماعی پیوست.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، سر لوییس همیلتون نیز پس از افشای اینکه او هم قربانی آزار و اذیت نژادی در شبکه های اجتماعی بوده است، به حرکت اعتراضی جامعه ورزش در برابر آزار آن‌لاین و نبودن اراده ای استوار برای برخورد با خاطیان در شبکه های احتماعی، به بایکوت سه روزه شبکه های احتماعی پیوست.

قهرمان هفت باره جهان همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا فرمول یک از بایکوت سه روزه شبکه های اجتماعی، که توسط فوتبال انگلیس آغاز شد، نمی پیوندد.

همیلتون با 22 میلون نفر فالوئر فقط در اینستاگرام، یکی از محبوب ترین چهره های بین المللی ورزش در شبکه های اجتماعی است و بیانیه همبستگی وی با این جنبش در حالی منتشر شد که نهادهای دیگر ورزشی، از جمله راگبی انگلیس و انحادیه تنیس روی چمن، از بایکوت گسترده شبکه های اجتماعی حمایت کرده اند.

 

همیلتون در صحبت های خود پیش از آغاز گرندپری پرتغال گفت: "من کاملا از این حرکت ابتکاری حمایت می کنم و اگر بایکوت کردن من کمک می کند تا به این پلت فرم ها فشار وارد شود، من با خوشحالی این کار را انجام خواهم داد.

مشخص است که نژادپرستی همچنان به عنوان یک مشکل ادامه دارد و پلت فرم های شبکه های اجتماعی باید برای مبارزه با این امر کارهای بیشتری انجام بدهند.

الگوریتم هایی وجوددارد و آنها قادر هستند تا چیزهایی را ببینند و گام هایی به سوی خلق یک جامعه ضد نژادپرستی بردارند و این همان چیزی است که ما برای رسیدن به آن داریم تلاش می کنیم و فشار می آوریم.

من واقعا خوشحال و مفتخرم که تعداد زیادی از سازمان ها و نهادها به این موضوع وارد شدند. مطمئن نیستم که چرا فرمول یک بخشی از این حرکت نیست."

گزارش شده است که مدیران اجرایی فرمول یک این هفته با تیم ها درباره بایکوت احتمالی شبکه های اجتماعی صحبت کردند اما در نهایت تصمیم گرفتند که به این حرک نپیوندند.

همیلتون که همچنان 14 سال پس از نخستین مسابقه اش در فرمول یک، تنها راننده سیاه پوست حاضر در این ورزش است، گفت: "وقتی جوان تر بودم من هم مورد آزار و اذیت قرار گرفتم. در مقطعی مجبور شدم یاد بگیرم که تو نمی توانی همه کامنت ها را بخوانی یا آنها را به خودت بگیری.

اگر بگذاری این چیزها روی تو تاثیر بگذارند، می توانند روزت را خراب کنند. من از این مسئله عقب کشیدم و معمولا دیگر دنبال اینجور چیزها نمی گردم.

من هواداران فوق العاده ای دارم که مرا فالو می کنند و بابت آن سپاسگزارم."

 

 

همیلتون همچنین ساعتی پیش با انتشار بیانیه ای در اینستاگرام و توییتر خود نوشت که به حرکت جامعه فوتبال خواهد پیوست و شبکه های اجتماعی را رد سه روز آینده بایکوت خواهد کرد.

همیلتون نوشت: "در جامعه ما هیچ جایی باری هیچ نوع آزار، آنلاین یا غیر آنلاین وجود ندارد و برای مدت زمان زیادی این برای تعداد اندکی از مردم آسان بوده که از پشت اسکرین هایشان نفرت پراکنی کنند.

با وجود اینکه بایکوت شاید نتواند یک شبه این مشکل را حل کند، ما باید خواستار تغییر در زمان هایی که به آن نیاز هست شویم، حتی اگر تغییر به نظر امری غیرممکن برسد.

ورزش این قدرت را دارد که ما را با هم متحد کند. بیایید آزار را به عنوان بخشی از ورزش نپذیریم، در عوض بیایید کسانی باشیم که برای نسل آیده تغییر ایجاد می کنند."

 

 

جورج راسل و نیکلاس لطیفی رانندگان ویلیامز و چارلز لکلرک راننده فراری نیز اعلام کرده اند که در طول گرندپری پرتغال به بایکوت سه روزه شبکه های احتماعی خواهند پیوست و پیشبینی می شود که راننده ای بیشتری به این حرکت بپیوندند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها