کد خبر : 60419

فرمول یک | لوئیس همیلتون: رقابت با ردبول موهایم را سفید می کند

فرمول یک | لوئیس همیلتون: رقابت با ردبول موهایم را سفید می کند

لوییس همیلتون با اشاره به پیروزی در گرندپری بحرین که با فاصله 0.7 ثانیه از چنگ مکس ورستپن بیرون کشید، گفت که به نظرش ردبول می‌تواند با سرعتی که در بحرین نشان داد، بسیار جلوتر از آنها باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، لوییس همیلتون پس از پیروزی که به سختی در مسابقه افتتاحیه فصل 2021 فرمول یک به دست آورد، به شوخی گفت که فکر می کند با این اوضاع تا پایان فصل موهایش سفید خواهند شد.

قهرمان هفت باره جهان و مدافع عنوان قهرمانی، تا آخرین ثانیه‌های مسابقه مجبور به جنگیدن و دفاع برابر مکس ورستپن، راننده جوان و تشنه پیروزی ردبول، شد. مکس که مسابقه را از پل پوزیشن شروع کرده بود تا آخرین لحظه برای به دست آوردن پیروزی در بحرین جنگید و حتی برای لحظاتی پیروزی را در چنگ داشت.

امادر نهایت این همیلتون بود که پس از مسابقه ای بسیار هیجان انگیز برنده مسابقه شد، هر چند پس از مسابقه تاکید کرد احتمال دارد در ادامه فصل در بسیاری از مسابقات خودش را پشت سر ماشین سریع این فصل ردبول بیابد.

 

همیلتون گفت: "بیست و دو مسابقه دیگر از این فصل باقی مانده... وای خدا! تا تمام شدن مسابقات سرم سفید می شود."

همیلتون در مسابقه شب گذشته یکی از بهترین رانندگی های خود را با دفاع بی وقفه برابر ورستپن که بارها و بارها در منطقه DRS او را تحت فشار گذاشت و برای سبقت گرفتن حمله کرد، به نمایش گذاشت، اگر نگوییم بهترین رانندگی دفاعی تمام دوران رانندگی‌اش!

همیلتون افزود: "من تک تک دقایق این مسابقه را دوست داشتم. می دانستیم که از نظر عملکرد از آنها عقب هستیم. اینکه توانستیم در پایان به این نتیجه دست پیدا کنیم واقعا برای ما انرژی مضاعفی است.

 

نمی دانیم که ردبول در دیگر پیست ها چقدر بهتر خواهد بود. من هیجان زده و خوشحالم که هواداران نیز هیجان زده شده اند. این چیزی بود که هواداران برای مدتی طولانی می خواستند و در انتظارش بودند. این تازه یک مسابقه بود و نمی دانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

با سرعتی که ردبول دارد، آنها می توانند خیلی بیشتر از ما جلو باشند، اما ما تا جایی که بتوانیم به سختی تلاش می کنیم تا به آنها نزدیک بمانیم. امیدوارم بیشتر از این مسابقه ها با مکس داشته باشیم."

 

در مسابقه دیشب مکس در سه دور مانده به پایان مسابقه توانست در پیچ چهار از همیلتون سبقت بگیردف اما در حین سبقت از پیست خارج شد و در نهایت مجبور شد رده را به مرسدس پس بدهد تا پنالتی زمانی دریافت نکند. هر چند گنگ بودن قوانین درباره خروج از پیچ چهار در این مسابقه بسیار بحث برانگیز شد و بسیاری استواردهای فرمول یک را به دلیل وضع قوانین پیچیده در مناطق مختلف پیست سرزنش می کنند و بابت از دست رفتن پیروزی ورستپن افسوس می خورند.

طبق قانون راننده ها می توانستند در پیچ چهار از حدود پیست خارج شوند، اما نمی توانستند از خارج از پیست سبقت بگیرند! ورستپن نیز پس از مسابقه گفت که ترجیح می داد پنالتی زمانی بگیرد و برد را از دست بدهد تا اینکه رده ای را که با چنگ و دندان به دست آورده بود با دستور ردبول، به همیلتون پس بدهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها