کد خبر : 60343

فرمول یک | همیلتون فاتح نخستین گرندپری 2021

فرمول یک | همیلتون فاتح نخستین گرندپری 2021

اولین گرندپری رقابت‌های قهرمانی اتومبیلرانی فرمول یک در فصل 2021 با پیروزی مدافع عنوان قهرمانی به پایان رسید.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم ، فصل جدید رقابت‌های فرمول در بحرین آغاز شد که این مسابقه را لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس زودتر از رقبا به پایان رساند و روی سکوی نخست ایستاد.

قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها با ثبت زمان یک ساعت و 32 دقیقه و 3 ثانیه و 897 هزارم ثانیه از خط پایان عبور کرد و 25 امتیاز از گرندپری نخست فصل گرفت تا گام اول برای کسب هشتمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها و شکستن رکورد میشاییل شوماخر با اقتدار بردارد.

پس از همیلتون، مکس فرستاپن با تنها 745 هزارم ثانیه دوم شد 18 امتیاز گرفت. والتری بوتاس هم‌تیم فنلاندی همیلتون نیز با 37 ثانیه و 383 هزارم ثانیه اختلاف نسبت به همیلتون به عنوان نفر سوم از خط پایان عبور کرد و 16 امتیاز گرفت.

مایک شوماخر فرزند اسطور فرمول یک و راننده سابق فراری هم در این مسابقه شرکت داشت و آخرین نفری بود که از خط پایان عبور کرد. 4 راننده هم قادر به عبور از خط پایان نبودند که فرناندو آلونسو از تیم آلپاین یکی از آنها بود.

دیگر نکته مهم اولین گرندپری عملکرد بد رانندگان تیم فراری بود که چرا که سباستین فتل راننده آلمانی این تیم پانزدهم شد و هیچ امتیازی نگرفت. شارل لکلرک هم ششم شد و 8 امتیاز گرفت.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها