کد خبر : 60090

نگاهی به رانندگان تازه وارد فرمول یک

نگاهی به رانندگان تازه وارد فرمول یک

فصل جدید فرمول یک از همین جمعه با اولین تمرین از گرندپری بحرین آغاز خواهد شد. در این فصل شاهد حضور سه راننده‌ی تازه‌وارد در این مسابقات خواهیم بود.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، اولین گرندپری از فصل 2021 فرمول که قرار است شامل 23 گرندپری باشد، روز جمعه با تمرین اول در پیست صخیر بحرین آغاز خواهد شد.

پس از فصل پرماجرای 2020، فصل جدید نیز با بازگشت دوباره فرناندو آلونسو پس دو سال و همچنین حضور سه راننده‌ جوان و تازه‌وارد که هر یک به نوبه‌ی خود جالب توجه هستند، نوید فصلی پرماجرا را می‌دهد.

میک شوماخر، یوکی سونودا و نیکیتا مزپین سه راننده‌ی جوانی هستند که از این فصل در کنار نامداران فرمول یک مسابقه خواهند داد.

میک شوماخر: راننده‌ی 21 ساله آلمانی قرار است برای تیم آمریکایی هاس رانندگی کند. میک پسر مایکل شوماخر، راننده‌ی اسطوره‌ای و هفت بار قهرمان جهان فرمول یک، است. او در سال 2020 توانست عنوان قهرمانی مسابقات فرمول دو را از آن خود کند و فرمول یک این پسر بااستعداد را نه به فقط به خاطر پدرش، که به دلیل استعداد فردی و شخصیت و منشی که از خود نشان داده، با آغوش باز پذیرفت. میک همچنین از رانندگان آکادمی فراری نیز هست و اسکودریا فراری از هیچ فرصتی برای تاکید بر اینکه آینده میک و اسب های رقصان به هم گره خورده است، چشم‌پوشی نمی‌کند.

میک هنوز نیامده در مرکز توجه رسانه‌ها است و می‌داند که تک‌تک لحظاتش روی پیست و خارج از پیست زیر نگاه خیره‌ دوربین‌ها قرار خواهد داشت.

یوکی سونودا: این راننده جوان ژاپنی سال 2020 و در اولین سال حضورش در مسابقات فرمول دو به مقام دوم رسید و برنده‌ جایزه‌ بهترین تازه‌وارد فرمول دو شد. او تحت حمایت هوندا قرار دارد و قرار است برای تیم آلفاتائوری، تیم دوم ردبول، رانندگی کند.

سونودا از سال 2014 و رانندگی کاموی کوبایاشی در فرمول یک، نخستین راننده ژاپنی حاضر در این رقابت‌ها است.

او در تست‌های پیش‌فصل توانست در مجموع دومین راننده سریع از بین بیست راننده باشد و آلفاتائوری و ردبول را به کشف یک ستاره نوظهور امیدوار کند.

 

 

نیکیتا مزپین: این راننده 22 ساله روس نیز قرار است برای تیم هاس رانندگی کند، اما ماجرای مزپین و هاس به همین سادگی و سرراستی نیست. نیکیتا پسر میلیاردر مشهور روس دیمیتری مزپین است و شرکت اورالکالی که متعلق به پدر او است، در این فصل اسپانسر اصلی تیم هاس شده است.

مزپین در مسابقات فرمول دو نتایج درخشانی نگرفت و به دلیل رفتارهای غیرورزشی در پیست و خارج از پیست بارها جریمه شد. او که سابقه دعوا و درگیری فیزیکی با دیگر رانندگان فرمول دو را نیز در کارنامه دارد، شروعی جنجالی در فرمول یک نیز داشت.

در همان روزهایی که اعلام شد مزپین یکی از دو راننده هاس در فصل 2021 است، او فیلمی غیراخلاقی را در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن رفتاری زننده داشت.

مزپین در فضای مجازی و بین هواداران فرمول یک بسیار منفور است و بسیاری خواهان اخراج او از هاس شدند. بسیاری از خبرنگاران انتشار اخبار مربوط به او را بایکوت کرده اند و هشتگ WeSayNoToMazepin (ما به مزپین نه می‌گوییم) پای تمام پست هایی که هاس درباره این راننده منتشر می کند به وفور دیده می شود.

هاس اما با توجه به نیاز مالی شدیدی که به حمایت اسپانسر روس خود دارد، در نهایت اعلام کرد به این ماجرا به صورت خصوصی رسیدگی کرده است.

نکته جالب اینکه مزپین به دلیل تحریم بین‌المللی ورزش روسیه از سوی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) نمی‌تواند با پرچم روسیه مسابقه بدهد، اما با طراحی جدید در این فصل ماشین هاس را تبدیل به پرچم متحرک روسیه کرده است!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها