کد خبر : 5292

فرمول یک/ بدترین رقابت های فصل 2018

فرمول یک/ بدترین رقابت های فصل 2018

قطعا تمام رقابت های این فصل دل چسب نبودند و حتی بعضی از این رقابت ها خاطرات بدی را در ذهن طرفداران فرمول یک ایجاد کردند.

به گزارش خودروتک، پیش از این نگاهی داشتیم به پنج گرندپری برتر فصل و اکنون می خواهیم نگاهی بیاندازیم به پنج رقابت خسته کننده و البته تا حدودی ناامیدکننده فرمول یک 2018 ؛ 5 رقابتی که برخی از آن ها شاید بدترین گرندپری های تاریخ فرمول یک بوده باشند.

5 – گرندپری موناکو

دنیل ریکاردو - موناکو 2018

دنیل ریکاردو – موناکو 2018

همه ما می دانیم که از موناکو چه می خواهیم. خیابان های تنگاتنگی که جای آزاد کردن هیولاهای چهار چرخ خشمگینی است که آماده سبقت گرفتن از یکدیگر هستند. موناکو نماد زیبایی یک رقابت کلاسیک و پیستی برای به نمایش گذاشتن حداکثر توانایی رانندگان است. اما امسال موناکو، آن موناکوی همیشگی نبود.

لوییس همیلتون پس از رقابت گفت که اگر این گرند پری را پشت تلویزیون و روی مبل راحتی اش دنبال می کرد، احتمالا خوابش می برد و فرناندو آلونسو هم معتقد بود که این احتمالا خسته کننده ترین رقابت فرمول یک بوده است.

این بار موناکو شاهد هیچ هیجان مسابقه ای نبود و در تمام طول رقابت، شش ماشین برتر فقط یکدیگر را تعقیب کردند. در نهایت مشکلات فنی دنیل ریکاردو بود که توانست رقابت را از خیلی خسته کننده به خسته کننده تبدیل کند هر چند که حتی این موضوع هم نتوانست دلیل خوبی برای سبقت گرفتن رقبا باشد و آن ها سرگرم محافظت از لاستیک ها و پیاده کردن استراتژی هایشان بودند.

عملکرد منحصر به فرد دنیل در کنترل وضعیت و کنار آمدن با مشکلاتی که RB14 برایش به ارمغان آورده بود توانست موناکو را از تبدیل شدن به بدترین رقابت فصل نجات دهد.

4 – گرندپری سنگاپور

لوئیس همیلتون - گرندپری سنگاپور 2018

لوئیس همیلتون – گرندپری سنگاپور 2018

امکان ندارد هیچکدام از علاقه مندان فرمول یک رقابت فصل قبل را از یاد برده باشند. تصادفات دراماتیکی که صفحه سیاهی در کتاب 2017 فراری بود. هرچند که امسال شرایط متفاوت بود…

تصادف دوباره ریسینگ پوینت فورس ایندیا ها احتمالا هیجان انگیز ترین اتفاق این رقابت بود. آن هم رقابت حساسی که بهترین فرصت ممکن برای فراری بود تا جایگاه اول را از چنگ لوییس در بیاورد. فرصتی که فراری به آن پشت کرد.

تمام امید ها برای یک رقابت هیجان انگیز در دور 15 رقابت از بین رفت، درست زمانی که فراری سباستین فتل را به پیت آورد و از لاستیک های اولتراسافت استفاده کرد. نتیجه این استراتژی گیر کردن فتل پشت سرجیو پرز و استفاده نکردن از حداکثر توانایی لاستیک هایش بود. مارینا بی 2018 خسته کننده بود و تنها مقصر هم فراری بود که در شبکه های اجتماعی هم به خوبی این موضوع را احساس کرد.

سنگاپور البته یک لحظه هیجان انگیز هم داشت. جایی که همیلتون تلاش می کرد از ترافیک عبور کند و خطر مکس ورشتپن را احساس کرد، در این لحظه شاهد یک رقابت فوق العاده بودیم که با موفقیت مرد بریتانیایی همراه بود. این دفاع خوب و یک دور تعیین خط عالی، این گرند پری را تبدیل به یکی از بهترین نمایش های لوییس کرد.

3 – گرندپری روسیه

Team order

دستور تیمی در مرسدس – گرندپری روسیه 2018

احتمالا هنوز هم آن مکالمه های رادیویی را به یاد دارید، یک دستور تیمی تلخ از سوی مرسدس که از نظر بسیاری بدترین اتفاق فصل بوده.

در این گرند پری شاهد عملکرد خیره کننده مکس ورشتپن در پشت سر گذاشتن رقبا بودیم و البته چارلز لکلرک را فراموش نکنید، راننده ای که توانست تحسین بر انگیز باشد و جایگاه هفتم را برای سائوبر به ارمغان بیاورد. این رقابت می توانست یکی از بهترین ها باشد اما در نهایت ابر سیاهی روی تمام رقابت و هیجانش سایه افکند تا بینندگان رقابت نسبت به تمام مجرا حس بدی داشته باشند.

البته تعیین خط هم خالی از لطف نبود. جایی که 5 راننده به دلیل پنالتی های زیاد، اصلا در Q2 دور نزدند تا از همان لحظه 10 راننده برتر مشخص شود.

و در نهایت در خود رقابت هم دستورات تیمی به والتری بوتاس اجازه نداد جایگاه اول را کسب کند و او جایگاهی که لیاقتش بود را به لوییس تقدیم کرد. اگر به قهرمانی و رقابتش فکر کنید، ممکن است این دستور منطقی به نظر برسد اما از نگاه یک علاقه مند فرمول یک، این دستور منصفانه نبود.

2 – گرندپری استرالیا

پیت استاپ تیم هاس - استرالیا 2018

پیت استاپ تیم هاس – استرالیا 2018

پس از گرند پری ابوظبی 2017 و انتظار برای فصل 2018، بسیاری در انتظار بازگشت هیجان مسابقات بودند؛ مشخصا این گرند پری به انتظارش نمی ارزید.

در تمام طول رقابت فقط 5 سبقت گرفته شد و اگر مشکل نرم افزاری مرسدسی ها به وجود نمی آمد، لوییس یک پیروزی خسته کننده و روتین به دست می آورد.

با وجود عملکرد خوبشان و قرار داشتن در رده های چهار و پنج، هاس روز بدی را پشت سر گذاشت و هر دو ماشین خود را به خاطر مشکلات تعویض لاستیک از دست داد. حالا پس از حضور VSC در پیست، نوبت فتل بود که مرسدس را برای اشتباهشان تنبیه کند و خود را به جایگاه نخست برساند.

1 – گرندپری کانادا

مسابقه فرمول یک کانادا 2018

مسابقه فرمول یک کانادا 2018

کانادا در طول این سال ها تعدادی از بهترین رقابت های فرمول یک را ساخته است…اما امسال خبری از آن هیجان ها نبود.

در اوایل شاهد رقابت بوتاس و ورشتپن بر سر جایگاه دوم و برخورد برندون هارتلی با لنس استرولی بودیم که خودش را برای گرندپری خانگی اش آماده کرده بود اما متاسفانه چیزی که در 68 دور بعدی به نمایش در آمد به هیچ وجه “رقابت” نبود.

فیا با اضافه کردن سومین محدوده دی ار اس در پیست، سعی کرد اوضاع را بهتر کند اما این راهکار موفقیت آمیز نبود.

سباستین فتل در این رقابت سومین پیروزی خود را به دست آورد، پیروزی که به دور از هر گونه هیجان و رقابت خاصی بود. احتمالا جالب ترین اتفاق رقابت همان به اهتزاز در آمدن زود هنگام پرچم پایانی بوده است.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها