کد خبر : 5111

فرمول یک/ میک شوماخر در راه پدر

فرمول یک/ میک شوماخر در راه پدر

فرناندو آلونسو و لوئیس همیلتون طی اظهار نظر هایی به میک شوماخر پسر مایکل شوماخر پرداختند و گفتند؛ نه بخاطر اسم، بلکه او بخاطر استعداد و توانایی بالا شرایط ورود به فرمول یک را دارد.

به گزارش خودروتک، میک شوماخر 19 ساله پس از نیم فصل دوم حماسی خود در مسابقات فرمول 3 قهرمانی اروپا، توانست مقام قهرمانی را بدست آورد و کم کم خود را آماده ورود به فرمول یک می کند. میک به اندازه کافی نمرات مورد نیاز برای گرفتن گواهی شرکت در مسابقات فرمول یک را دارد اما وی اعلام کرد که آینده او حداقل برای فصل 2019 نیز در رده پایین تر از فرمول یک خواهد بود.

میک گفت : آیا من آماده شرکت در فرمول یک هستم؟ ترجیح می دهم که گام به گام و اصولی به پیش بروم و به بهترین شکل آماده شرکت در این رقابت ها بشوم. همیشه مهم این است که بهترین تصمیم ها گرفته شوند.

هر وقت که او موفق به حضور در فرمول یک شود، انتظارات از وی بالاست؛ چراکه نام شوماخر بزرگ را جلوی اسم خود دارد. پدر میک همچنان پرافتخار ترین راننده تاریخ با ۹۱ پیروزی و ۷ قهرمانی است.

میک و مایکل شوماخر

میک و مایکل شوماخر

همیلتون درباره میک گفت : فکر نمی کنم که باعث به وجود آمدن مسئولیت بزرگی شود بلکه برای او خوب خواهد شد. فکر می کنم که برای تمام قهرمانان جهانی که فرزندانی دارند که راه آن ها را می خواهند ادامه دهند و وارد آن حرفه شوند این قضیه وجود دارد. مایکل پرافتخارین راننده تاریخ است و بیشترین برد و قهرمانی را دارد، مطمئنا روزی یک شوماخر دیگر به این ورزش باز خواهد گشت که بخشی از آن به دلیل اسم شوماخر اوست اما دلیل دوم آن عملکرد خیلی خوب وی است.

او مانند پدرش با استعداد است مانند کِکه روزبرگ و پسرش نیکو. درست مانند زمانی که فرناندو فرزندی داشته باشد مطمئنم آلونسوی دیگری به این ورزش خواهد آمد. من هم اگر فرزندی داشته باشم و بخواهد در فرمول یک باشد، حتی اگر استعداد کافی نداشته باشد بخاطر اسم من می تواند با این ورزش راه پیدا کند. اما وی هم فرزند خوبی است و هم راننده خیلی خوبی. برای چندین هفته در فصل گذشته او عضوی از تیم ما بود. وی پسر با دقتی است.

همانند پدرش واقعا استعداد خوبی دارد و فکر نمی کنم فشار خاصی بر وی وارد شود. برای ورزش ورود میک اتفاق خوبی است. فرناندو آلونسو- راننده ای که به سلطه شوماخر و قهرمانی های پیاپی او خاتمه داده بود- اعلام کرد که حضور مایک در فرمول یک نکته مثبتی است‌. او افزود: وقتی از بیرون نگاه می کنید فقط نتیجه را می بینید اما میک واقعا با استعداد است و حضور یک شوماخر دیگر برای این ورزش خوب خواهد بود‌. بخاطر شوماخر بودنش، فشار زیادتری به او نیاورید چرا که همین الان به اندازه کافی فشار را احساس می کند. بگذارید زمان همه چیز را نشان دهد‌.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها