کد خبر : 5053

فرمول یک/ فتل هنوز برای قهرمانی مصمم است

فرمول یک/ فتل هنوز برای قهرمانی مصمم است

سباستین فتل با وجود ناکامی در فصل 2018 تاکید کرد که هنوز کارش با تیم فراری تمام نشده است و تسلیم شدن را نمی پسندد؛ همچنین خاطر نشان کرد که شکست وی در رقابت قهرمانی سال 2009 سخت تر از امسال بوده است.

به گزارش خودروتک، راننده آلمانی برای سومین بار در طول دوران حرفه ای خود به مقام دومی رسید. پرونده قهرمانی فتل در فصل 2018 وقتی بسته شد که با وجود بالا تر بودن نسبت به همیلتون در گرندپری مکزیک، پسر بریتانیایی امتیاز لازم را کسب کرد تا در دو مسابقه آخر از لحاظ ریاضی رسیدن به وی غیر ممکن شود.

موناکو-2009 -باتن

موناکو ۲۰۰۹ – باتن ، باریکلو و رایکونن

با وجود ناامیدی و ناراحتی که مرد انگشتی از دومی مجدد خود داشت اما اذعان کرد باختن رقابت قهرمانی به ماشین براون جی پیِ جنسن باتن سخت ترین و تلخ ترین اتفاقی بوده که مجبور به پذیرش آن شده است. او ادامه داد : اکنون من برای سومین بار است که در این جایگاه قرار می گیرم. نخست سال 2009، سپس 2017 و امسال. فکر می کنم 2009 سخت ترین بود. شما هیچوقت نمی دانید سال بعد چه اتفاقاتی خواهد افتاد و چه زمانی مجددا می توانید شانس قهرمانی داشته باشید.

برای رسیدن به قهرمانی خیلی تلاش می کنم و مطمئنم روزی به آن خواهم رسید ولی در نهایت امر نمی توانم پیش بینی کنم که زمان آن کِی است‌.

هیچکدام از این لحظات شکست زیبا نبودند. امسال در شرایط ایده آل خود نبودم اما من و تیم می دانیم در چه حوزه هایی نیاز به پیشرفت داریم.

سباستین فتل، فرناندو آلونسو ، فیلیپه ماسا و کیمی رایکونن

سباستین فتل، فرناندو آلونسو ، فیلیپه ماسا و کیمی رایکونن

راننده آلمانی این فصل برای هدف خود وارد رقابت ها شد و شرایط خوبی نیز داشت و تا ۱۰ مسابقه اول صدرنشین بود اما اشتباهات زیاد از جمله گرندپری های آلمان و ایتالیا که در نیم فصل دوم مرتکب شد و تنها یک پیروزی در ۹ مسابقه داشت، باعث از دست رفتن امتیازات حساسی شد.

فلیپه ماسا نیز در اظهار نظری اعلام کرد شخص سب مسئول اصلی شکست امسال بوده است. با این حال فتل اعلام کرد قصدی برای تغییری در خود برای رقابت قهرمانی فصل بعد ندارد. وی افزود: من وظیفه و نقش خودم را خوب می دانم و فکر نمی کنم لازم به تغییر چیزی در سال آینده داشته باشم. امسال اتفاقات زیادی افتاد و چه از جهت تیمی و چه از جهت فردی چیزهای زیادی برای یاد گرفتن داشت که باید از آن ها درس بگیریم و به پیش برویم.

در کنار مواردی که پیش آمد و باید از آن ها درس بگیریم، مواردی نیز بود که با وجود اینکه اشتباه را فهمیدیم اما از راه اشتباهی اقدام به بهبود آن ها کردیم و وضع بدتر شد. هروقت اشتباهی کنم دستان خود را بالا می برم و آن را می پذیرم.

به طور مشخص در بعضی حوزه ها اشتباهاتی کردیم اما نه به عمد بلکه بخاطر قصور و کوتاهی خودمان. این به خود ما بستگی دارد که راهی برای درست کردن ایرادات پیدا کنیم و مطمئن باشیم دیگر آن ها را تکرار نمی کنیم اما برخلاف تصور عموم پیدا کردن مشکل و حل آن اصلا راحت نیست.

درگذشت سرجیو مارکیونه نیز تاثیر زیادی بر تیم داشت و کنار آمدن با آن سخت بود‌.

سباستین فتل- سرجیو مارکیونه

سباستین فتل و سرجیو مارکیونه

قهرمان ۴ دوره رقابت ها اکنون خود را برای قهرمانی پنجم با فراری در فصل آینده آماده می کند. سب در آخر گفت : من هنوز ماموریت خود در فراری را انجام نداده ام و همچنان میل به پیروزی و قهرمانی دارم و چیزی تغییر نکرده است.

وقتی گرندپری مکزیک به پایان رسید و تکلیف مشخص شد، پذیرش و هضم آن سخت بود، همانطور که این تعطیلات زمستانی تا فصل آینده سخت خواهد بود اما تسلیم نخواهم شد.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها