کد خبر : 50425

عملکرد باورنکردنی موستانگ کبری جت برقی در مسابقه درگ

 عملکرد باورنکردنی موستانگ کبری جت برقی در مسابقه درگ

نسخه مخصوص پیست موستانگ کبری جت، خودرویی تمام‌الکتریکی برای مسابقات درگ است که ۱۵۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و در زمان ۸/۲۷ ثانیه به سرعت ۲۷۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، برای مردم امریکا و کانادا، مسابقات درگ برای رسیدن به نهایت سرعت در مسیر مستقیم، محبوبیت بسیار زیادی دارد. این رقابت، بین خودروهای مختلف در کلاس‌های متنوع برگزار می‌شود؛ درحالی‌که مهم‌ترین شیوه انجام آن در مسیری به طول ۴۰۰ متر (کوارتر مایل) است.

روز گذشته، خبری راجع به دوج چلنجر موپار منتشر کردیم. این خودرو مخصوص درگ، با پیشرانه ۵/۸ لیتر سوپرشارژ و تجهیزات ویژه به تعداد محدود قیمت ۱۴۳ هزار دلار تولید می‌شود. همچنین، شورولت کامارو کوپو (Copo) نیز دارای نسخه‌های بنزنی و برقی (eCopo) مخصوص مسابقات درگ است.

این شرایط، رقبای متعدد فورد و مدل تقویت‌شده از موستانگ مدرن را بیش‌ازپیش، نشان می‌دهد.

حدود یک ماه پیش، اولین نمونه از موستانگ کبری جت معرفی شد. این خودرو بنزینی، پیشرانه V۸ ۵/۲ لیتری همراه سوپرشارژر ۳ لیتری داشت که باعث می‌شد، مسیر ۴۰۰ متر در زمان ۸/۵ ثانیه طی شود. اوایل اردیبهشت ماه امسال نیز، کبری جت 1400 مجهز به موتور برقی ۱۴۰۰ اسب‌بخار با گشتاور ۱۴۹۰ نیوتن‌متر به مجموعه محصولات موتوراسپرت فورد اضافه شد که از نظر فنی، تفاوت‌های بسیار زیادی با مدل بنزینی داشت.

روز گذشته بنابر ادعای رسمی شرکت فورد، مشخص شد نسخه‌ای تقویت‌شده از کبری جت 1400 با قدرت ۱۵۰۲ اسب‌بخار ساخته شده و زمان ۸/۲۷ ثانیه را برای درگ ۴۰۰ متر ثبت کرده است. جالب‌تر اینکه موستانگ کبری جت برقی در انتهای مسیر ۴۰۰ متری، سرعت ۲۷۰ کیلومتربرساعت داشته است.

کبری جت، پروژه‌ای مشترک بین مهندسان فورد و شرکت امریکایی کاسکادیا موشن (Cascadia Motion) است که موتورهای برقی، باتری و اینورتر (مبدل جریان مستقیم به متناوب) تولید می‌کند. برای کبری جت 1400، چهار موتور با توانایی کار در ۱۰ هزار دوربر دقیقه استفاده شده است که هرکدام ۳۵۰ کیلووات (معادل ۴۷۰ اسب‌بخار) قدرت تولید می‌کنند.

تا امروز، برنامه دقیقی برای فروش کبری جت به کلکسیونرها یا تیم‌های رسمی در مسابقات درگ ارائه نشده است. افزون‌بر این، هنوز مسئولان برگزارکننده هم به نتیجه قطعی برای تشکیل رقابت‌های درگ مخصوص خودروهای برقی، نرسیده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها