کد خبر : 50222

فرمول یک | سباستین فتل فصل 2021 در تیم آستون مارتین ریسینگ پوینت

فرمول یک | سباستین فتل فصل 2021 در تیم آستون مارتین ریسینگ پوینت

راننده سابق تیم فرمول یک فراری، سال آینده برای تیم تازه‌تأسیس استون مارتین ریسینگ پوینت فعالیت خواهد کرد. این خبر نویدبخش حضور قدرتمند استون مارتین در رقابت‌های جایزه بزرگ خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، حدود ۶ ماه پیش، استون مارتین با کاهش ارزش سهام و سود تجاری در سال ۲۰۲۰ مواجه شد. فروش خودروهای سوپراسپرت این برند اصیل انگلیسی، روند کاهشی در پیش گرفت و حتی مدیرعامل باسابقه‌ی خود، اندی پالمر را با توبیاس مورس جایگزین کرد.

مواجه‌شدن شرکتی ارزشمند با بحران مالی فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران است تا با خرید سهام به قیمت مناسب، ضمن کسب سود در بلندمدت، راه نجاتی برای مجموعه‌ی تجاری بسازند. به‌نظر می‌رسد این وضعیت به‌مرورِ‌زمان برای استون مارتین رقم می‌خورد.

بهار امسال، توتو ولف، مدیر و سهام‌دار بزرگ تیم فرمول یک مرسدس، ۱۰ میلیون دلاری در استون مارتین سرمایه‌گذاری کرد. در این معامله، توتو ولف به مالکیت ۴/۷۷ درصد سهام استون مارتین رسید. لارنس استرول، سرمایه‌دار مطرح کانادایی، نیز ۲۲۶ میلیون دلار به این برند انگلیسی تزریق کرد تا زمینه‌ی آغاز فعالیت استون مارتین در فرمول یک فراهم شود.

 Lance Stroll Lawrence Stroll

لارنس استرول، سهام‌دار جدید استون مارتین درکنار فرزندش لنس استرول، راننده فرمول یک

طبق قرارداد ۱۰ ساله بین لارنس استرول و استون مارتین و ریسینگ پوینت، خودروسازی استون مارتین به شریک تجاری و حامی مالی تیم فرمول یک ریسینگ پوینت تبدیل می‌شود. همچنین، قرار است سال آینده بسیاری از تجهیزات فنی این تیم، از مرسدس خریده شود تا تیم فرمول یک استون مارتین، خودرویی قدرتمند برای رقابت‌های فصل ۲۰۲۱ داشته باشد. لارنس استرول ۶۱ ساله، مالک اصلی سهام تیم فرمول یک ریسینگ پوینت است. او علاوه‌بر دارایی مالی ۲/۶ میلیارد دلاری، به‌عنوان پدر لنس استرول، راننده ۲۱ ساله تیم ریسینگ پوینت، نیز شناخته می‌شود.

درادامه سرمایه‌گذاری‌های لارنس استرول در خودروسازی استون مارتین و تیم فرمول یک آن، قراردادی با سباستین فتل، یکی از رانندگان پرافتخار حاضر در مسابقات جایزه‌بزرگ بسته شده است تا راننده‌ی باتجربه‌ی آلمانی به‌خدمت گرفته شود. فتل سابقه‌ی چهار قهرمانی پیاپی جهان با تیم ردبول دارد و البته در مدت ۶ سال رانندگی برای فراری، موفقیتی فراتر از نایب‌قهرمانی کسب نکرده است. افزون‌بر‌این، با استخدام چارلز لکلرک در فراری، جایگاه فتل به‌عنوان راننده‌ی اصلی تهدید شد و نتوانست مقامی بهتر از سیزدهم در پایان فصل ۲۰۲۰ کسب کند.

فتل بعد از میشائیل شوماخر و لوئیس همیلتون، سومین راننده‌ی پرافتخار فرمول یک ازنظر کسب مقام اول در مسابقات جایزه بزرگ است. این راننده‌ی ۳۳ ساله‌ی آلمانی، تاکنون ۵۳ مرتبه روی سکوی نخست فرمول یک ایستاده است. بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، فتل توانست چهار قهرمانی جهان را با تیم ردبول جشن بگیرد.

سال آینده، کارلوس ساینز و چارلز لکلرک، رانندگان ۲۶ و ۲۲ ساله، پشت فرمان فراری خواهند نشست. سباستین فتل و لنس استرول هم رانندگان استون مارتین ریسینگ پوینت خواهند بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها