کد خبر : 4708

فرمول یک/ خداحافظ آقای آلونسو

فرمول یک/ خداحافظ آقای آلونسو

فرناندو آلونسو که آخرین مسابقه ی فرمول یکش را در یاس مارینا تجربه کرد گفت که همیشه یکی از طرفداران این ورزش خواهد بود.

به گزارش خودروتک، راننده ی اسپانیایی در آخرین مسابقه اش در جایگاه یازدهم قرار گرفت و جدول قهرمانی 2018 را نیز در همین رده به پایان رساند. آلونسو پس از مسابقه و زدن دونات به همراه لوئیس همیلتون و سباستین فتل، برای مصاحبه به سه نفر برتر پیوست و اذعان کرد: مانند بسیاری از راننده های سابق فرمول یک من یک تحلیل گر نیستم اما بله، مسابقه دادن با چنین قهرمانانی برای من لذت بخش بوده است و بسیار احساس خاص بودن دارم.
برای همه چیز تشکر می کنم، از فرمول یک ممنونم و همیشه یکی از طرفدارانش خواهم ماند.

خاطرات خوبی برای من خواهد بود و همه ی فرمول یک از سن جوانی تا به الآن یک دوره ی فوق العاده برای من بوده است. همیشه در هر شرایطی، در هر ماشینی به موفقیت هایی دست یافته ام که هرگز انتظارش را نداشتم.

فرناندو آلونسو - ابوظبی 2018

فرناندو آلونسو – ابوظبی 2018

آلونسو تنها راننده ی اسپانیایی بود که یک مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز کرد، برنده شد و قهرمانی جهان را کسب کرد. راننده ی سابق فراری، رنو و میناردی افزود:

این را می دانید که من از یک کشور سنتی آمدم. پدر من یک راننده ی مسابقه نبود، بنابراین همه چیز شگفت انگیز بود و همه خوشحال بودند.

برای این موضوع خوشحالم و خوشحالم از اینکه فرمول یک همه ی اینها را برای من و همچنین تیمم آماده کرد تا آخرین آخرهفته ی من بسیار احساسی رقم بخورد.

من با رانندگان بزرگی مسابقه دادم. با مایکل شوماخر مسابقه دادم و با جنسن باتن که آخرین مسابقه اش در دو سه سال گذشته در همین ابوظبی بود اما هیچ کدام چیزهایی که در این آخر هفته من دریافت کردم را نداشتند و بنابراین تشکر من نمی تواند برای همه ی این افراد کافی باشد.

عکس تیمی مک‌لارن - مسابقه فرمول یک ابوظبی 2018

عکس تیمی مک‌لارن – مسابقه فرمول یک ابوظبی 2018

یکی از این موارد شامل تزئین اتاق کنفرانس رانندگان بود که به افتخار او نقاشی شده بود و برای همیشه به عنوان اتاق کنفرانس رانندگان فرناندو آلونسو شناخته خواهد شد!

قهرمان دو دوره فرمول یک همچنین درباره ی بازگشت خود به این ورزش گفت: ما شاید یک روز به عنوان یک توریست و شاید یک مفسر، بتوانیم از فرمول یک به شیوه ای متفاوت لذت ببریم.

در حال حاضر اما فکر بازگشت ندارم، مطمئن باشید اما نمی دانم که برای سال آینده چه احساسی خواهم داشت. من در سال 2019 نیاز به استراحت دارم، نیاز به یک چالش دیگر دارم.

فرناندو آلونسو و لوئیس همیلتون - ابوظبی 2018

فرناندو آلونسو و لوئیس همیلتون – ابوظبی 2018

برنامه ی آلونسو برای 2019 حضور در مسابقات جهانی استقامت (wec) و شرکت در ایندی 500 خواهد بود. او با برنده شدن در مسابقه 24 ساعته لمانز و ایندی 500 بعد از گرهام هیل تبدیل به دومین راننده ی تاریخ خواهد شد که توانسته تاج سه گانه ی موتوراسپورت را از آن خود کند: می خواهم برای تاج سه گانه، ایندی 500 و سایر مسابقه های نمادین رقابت کنم.

ممکن است دیتونا یا شاید چیزهای دیگری که پیش رو هستند. شاید در سال 2020، من احساس کردم که نیاز به شرکت در تقویم کامل یک سری مسابقات دارم.

شاید یک فصل کامل ایندی کار یا فرمول یک، نمی  دانم. شاید آن زمان برای آمدن دوباره باشد یا شاید از سال بعد آنقدر لذت ببرم که دیگر برنگردم.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها