کد خبر : 44260

جریمه راننده فرمول E مجازی آئودی به دلیل تقلب

جریمه راننده فرمول E مجازی آئودی به دلیل تقلب

راننده تیم فرمول E آئودی در سری مسابقات آنلاین که در پی شیوع ویروس کرونا در منزل برگزار می‌شود،‌ به دلیل تخلف ورزشی در استفاده از راننده‌ای جایگزین به‌جای خودش، ۱۰ هزار یورو جریمه شد.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، دنیل ابت، راننده تیم فرمول ای آئودی به دلیل تخلف ورزشی در استفاده از راننده‌ای جایگزین به‌جای خودش، با جریمه‌ی نقدی ۱۰ هزار یورویی و حذف تمام امتیازات کسب‌شده در سری رقابت‌های آنلاین فرمول E مواجه شد. 

ابت پس از اعتراف به استفاده از راننده‌ی حرفه‌ای eRacing به‌نام لورنز هورزینگ، مقصر شناخته شد زیرا روز شنبه در پنجمین دور مسابقات فرمول E در برلین، از این راننده استفاده کرده بود.

Formula E / فرمول ای

دنیل ابت در بیانیه‌ای گفت:

من می‌خواهم از فرمول E، همه‌ی هواداران، تیمم و سایر رانندگانی که با آن‌ها مسابقه می‌دهم، به دلیل استفاده از کمک خارجی در مسابقه‌ی روز شنبه عذرخواهی کنم. من به اندازه‌ای که باید، این مسابقات را جدی نگرفتم. به خوبی آگاه هستم که رفتار من زشت و ناراحت‌کننده بود، اما هرگز قصد بدی از انجام آن نداشتم. 

مسابقه‌ی یادشده در Home Challenge، یکی از مسابقات آنلاین فرمول E به شمار می‌رود که به منظور دسترسی هواداران و رانندگان به مسابقات در طی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ طراحی شده است. 

Formula E / فرمول ای

ابت پس از کسب مقام دوم در دور تعیین خط در پیست مجازی Flughafen Tempelhof در برلین، پا به مسابقه‌ی اصلی گذاشت که پس از الیور رولند و استافل وندورن، راننده‌ی سابق مسابقات فرمول یک در جایگاه سوم ایستاد. به‌دنبال جایگاه دوم دنیل ابت در دور تعیین خط و مقام سومی در مرحله‌ی پنجم مسابقات، سوء ظن نسبت به بازی ناعادلانه این راننده تقویت شد. ابت در بهترین عملکرد خود در مسابقات قبلی، در مرحله تعیین خط به جایگاه نهم و در مسابقه نهایی به رده‌ی پانزدهم دست یافته بود که همین ظن تخلف این راننده را تقویت می‌کرد. ضمن اینکه وب‌کم دنیل ابت در هنگام پخش مسابقه، چهره‌ی راننده را مبهم نشان می‌داد.

طبق گفته‌های وب‌سایت The-Race، مقامات برای اثبات رفتار فریبنده‌ی ابت به آدرس‌های IP او مراجعه کردند تا مشخص کنند که او نمی‌تواند فردی باشد که در دور پنجم مسابقه می‌داد. در ادامه و با بررسی دقیق IP افراد شرکت‌کننده در مسابقه، مشخص شد که لورنز هورزینگ ۱۸ ساله به‌جای دنیل ابت مسابقه داده است.

مجازات دنیل ابت شامل کنار گذاشته شدن از دور پنجم مسابقات، حذف تمامی امتیازات ثبت‌شده در این رقابت‌ها تاکنون و جریمه نقدی در قالب «کمک مالی اجباری» به مبلغ ۱۰،۰۰۰ یورو به یکی از موسسات خیریه دلخواه می‌شود. لورنز هورزینگ نیز که به‌صورت مجزا در سری مسابقات مجازی eSeries رقابت می‌کند، از تمام دورهای آینده این رقابت‌ها کنار گذاشته شد. این اولین باری نیست که دنیل ابت به چنین کارهایی دست می‌زند؛ ابت پس از کسب مقام در مسابقات واقعی فرمول E در سال ۲۰۱۷، به دلیل استفاده از قطعاتی که مختص خودرو او نبودند، جریمه شد. 

اولین راننده‌ای که در رانندگی ابت تردید ایجاد کرد، استافل وندورن بود که اظهار داشت:

واقعاً از اتفاقی که اینجا افتاد، خوشحال نیستم، این دنیل نبود که رانندگی می‌کرد. دنیل همه چیز را خراب کرد و این خیلی مسخره است. 

Formula E / فرمول ای

ژان اریک ورگن، قهرمان دو دوره‌ی مسابقات فرمول E نیز گفت:

لطفا از دنیل ابت بخواهید که دفعه‌ی دیگر هنگام رانندگی ویدئوی واقعی خود را در Zoom ارائه دهد، زیرا من هم مانند استافل کاملا مطمئن هستم کسی که رانندگی می‌کرد، دنیل نبود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها