کد خبر : 4351

فرمول یک/ واقعاً اکون مقصر بود؟

فرمول یک/ واقعاً اکون مقصر بود؟

استبان اکون به دلیل سبقتش در برزیل توسط بسیاری “بی تجربه” خوانده شد. اما چندی پیش فیلم لحظه تصادف به همراه گفتگوی راننده ها در رادیو تیمی، در سایت رسمی فرمول یک منتشر شد که ممکن است دیدگاه شما را نسبت به تصادف تغییر دهد.

به گزارش خودروتک، اکون در رقابت برزیل هم 10 ثانیه پنالتی دریافت کرد و هم مکس ورشتپن پس از رقابت سراغ او رفت و درگیری فیزیکی به وجود آورد چراکه تصادف آن ها به معنی از دست رفتن قهرمانی گرند پری برزیل برای مکس بود.

ورشتپن در آستانه به دست آوردن دو قهرمانی پشت سر هم بود که اکون تصمیم به سبقت از وی گرفت که در نهایت با او تصادف کرد و هر دو راننده اسپین شدند. با این که راننده فورس ایندیا از سوی داوران کاملا مقصر شناخته شد، بعد از دیدن تصاویر برخورد این دو راننده، به هیچ وجه نمی توان کسی را مقصر کامل دانست.

مکس ورشتپن و استبان اکون – گرندپری برزیل 2018

در طول رقابت، تیم به اکون مجوز سبقت از مکس را می دهد و انجام دادنش را به عهده خود راننده می گذارند تا خودش را از لپ شدن نجات دهد و چند لحظه پس از آن، اکون پشت بال ماشین مکس است…

اگر خواستی، می توانی سبقت بگیری

در این لحظه است که مکس در رادیو اعلام می کند که ماشین فورس ایندیا را در آینه اش می بیند و این که او خیلی به ماشینش نزدیک شده و به نزدیک شدن هم ادامه می دهد.

من فورس ایندیا را پشت خودم می بینم که در حال نزدیک شدن است.

رد بول هم در تایید حرف های مکس به او اعلام می کند که استبان از لاستیک های سوپر سافت تازه استفاده می کند.

در آغاز دور 44 اکون که سلیپ ستریم خوبی هم از رد بول گرفته، تصمیم به سبقت می گیرد و در پیچ 1 به راحتی به کنار ماشین ورشتپن رسیده است. در اینجاست که مکس به جای خالی کردن فضا برای اکون، در را به روی او می بندد.

استبان اکون پس از تصادف به تیم گفت:

هیچ حرفی برای گفتن ندارم، او هیچ فضایی در اختیار من نگذاشت.

این حرف با تایید تیم فورس ایندیا همراه بود و آن ها هم معتقد بودند که اشتباه از سوی مکس بوده است.

مکس ورشتپن و استبان اکون - برزیل 2018

مکس ورشتپن و استبان اکون – برزیل 2018

همان طور که بار های بار دیده اید، بسیاری از برخورد های میان رانندگان به عنوان یک برخورد مسابقه ای شناخته می شود و برای هیچکدام از رانندگان پنالتی به همراه ندارد اما در این تصادف شاهد عملکرد فوق سریع داوران بودیم که برای اکون 10 ثانیه پنالتی، در نظر گرفتند!

این تصادف به ضرر مکس تمام شد اما اگر طرف دیگر قضیه را بررسی کنید، راننده جوانی را می بینید که برای سال آینده برنامه مشخصی ندارد و در تکاپو برای به رخ کشیدن توانایی هایش است. استبان بیشتر از این که به قهرمانی مکس فکر کند به فکر به نمایش گذاشتن یک رقابت خوب بود که البته کاملا منطقی است.

تمام این قضایا با کمی فاصله گرفتن مکس از ایپکس و فضا دادن به راننده ای که لپ شده بود، حل می شد اما همان طور که در رقابت های پیشین هم دیده شده، مکس علاقه ای به عقب کشیدن ندارد و با تمام امکاناتی که در اختیار دارد از جایگاهش دفاع می کند، چه در پیست و چه در مصاحبه ها و نامگذاری رانندگان دیگر.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها