کد خبر : 43255

مسابقات فرمولای برقی به دلیل ویروس کرونا لغو شد

مسابقات فرمولای برقی به دلیل ویروس کرونا لغو شد

مسابقات اتومبیل رانی فرمولا-ایی یا فرمولای برقی 2020 در نیویورک و لندن به خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، مکان برگزاری مسابقات اتومبیل رانی فرمولای برقی Formula-E در نیویورک و لندن به درمان بیماران COVID-19 تغییر کاربری داده است.

شیوع ویروس کرونا باز هم موجب تعطیلی و کنسل شدن یک رویداد مهم دیگر شد و به گزارش «اتواسپورت» این بار مسابقات فینال فرمولای برقی که قرار بود در نیویورک و لندن برگزار شود، کنسل شده است.

البته کنسل شدن این رویداد برای هیچ کس جای تعجب ندارد، مخصوصاً که بسیاری از رویدادهای مهم ورزشی و اجتماعی دیگر تا آخر سال 2020 یا فعلاً به تعویق افتاده یا به طور کلی کنسل شده اند. برای مثال مسابقه اتومبیل رانی E-Prix [گرند پری برقی] نیویورک هم که برای 11 ژوئیه (21 تیر) در بروکلین برنامه ریزی شده بود، به دلیل اختصاص مکان آن به بیمارستان موقت برای بیماران ویروس کرونا، هم برگزار نمی شود.

داستان در مورد شهر لندن هم تفاوتی با نیویورک ندارد. مسابقات خودروهای برقی باری 24 ژوئیه (3 مرداد) برنامه ریزی شده بود، اما مکان آن در داکلندز لندن به یک بیمارستان 4000 تخت خوابی تغییر کاربری داده است. بانیان و برگزارکنندگان این مسابقات به دنبال پیدا کردن مکانی جدید برای این مسابقات هستند اما نمی توان به آن امید زیادی بست.

نمایندگان فرمولای برقی در بیانیه ای نوشته اند: «به دلیل آن که مکان مسابقات قهرمانی فرمولا-ایی فیا در ExCeL لندن هم به بیمارستان موقت تغییر کاربری داده، و به عنوان بخشی از واکنش ملی به عالم گیر شدن ویروس کرونا است، مسابقات E-Prix [گراند پری برقی] هم کنسل شده است.»

یک احتمال ضعیف هم وجود دارد که این مسابقات با تأخیر در کشورهایی مثل کره جنوبی یا آلمان برنامه ریزی شوند. کره جنوبی قرار بود اوایل ماه مه (اواخر اردیبهشت) برای اولین بار مسابقات E-Prix را برگزار نماید که به دلیل آن که عالم گیر شدن ویروس کرونا یک پدیده جهانی است، روی آن هم نمی توان حساب کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها